Jaką dowcipną innowację mógł wymyślć producent samochodów z Francji? Korespondentka z Międzynarodowej Wystawa Samochodów w Berlinie w 1935 roku pisała tak:
“Ogólnie widzi się troskę konstruktorów o podniesienie skali komfortu w samochodach, przy jednoczesnym obniżeniu ich ceny. Linja aerodynamiczna karoserji króluje; jedni konstruktorzy pojęli ją niesłychanie śmiało, czasem nawet ekscentrycznie, drudzy trochę ostrożniej, z pewnym uwzględnieniem klijenteli nie hołdującej zbyt ostatniemu krzykowi mody.
Przeważa głównie pękaty przód samochodu, w którym przeważnie pod maską jest chowanko na koło zapasowe, podczas gdy w tyle samochodu zwężającym się ku końcowi mieści się silnik.
Dowcipną inowację można było zaobserwować w samochodach Renault, a mianowicie, do kufra umieszczonego coprawda z tyłu, można się dostać z wewnątrz wozu.
Znamienny jest również pewien nawrót do czterech biegów a w konstrukcjach francuskich wzrost litrażu silników, np. Citroen podniósł pojemność swego modelu 7 CVX z 1.200 na 1.600 cm3″
Tyle hr. Maria de Lavaux, która przygotowała relację.
Pisownia oryginalna. Fragmenty tekstu pochodzą z artykułu zamieszczonego w czasopismie Świat nr. 9. z dnia 2.III.1935 r. s. 27.
Originally posted 2020-01-16 10:55:07.
Najnowsze komentarze