Już od przyszłego roku w Europie będzie funkcjonować 70 nowych salonów marki Lancia w całej Europie. Przynajmniej jeden z nich powinien zostać zlokalizowany w Polsce. Oto mapa drogowa marki, czyli plan powrotu na rynek.
Pojawienie się Lancii we Francji ilustruje renesans marki i stanowi część solidnego, ambitnego planu działania zgodnego z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward 2030”. Do pierwszej połowy 2024 roku marka będzie miała 70 nowych dealerów w 70 głównych miastach Europy, a pierwsze 40 listów intencyjnych zostało już podpisanych. Strategia obejmuje nowy, wydajny i innowacyjny model dystrybucji, z 50% udziałem sprzedaży online i wybraną liczbą dealerów w oparciu o kluczową koncepcję Lancia Renaissance: jakość.
Nowe salony zapewnią klientom wciągające doświadczenie, zarówno online, jak i offline, odtwarzając atmosferę domowego zacisza dzięki materiałom, kolorom i dbałości o szczegóły, inspirowane włoską architekturą i wzornictwem, co pokazano już we Włoszech.
W ramach swojego 10-letniego planu strategicznego Lancia przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, jednego co dwa lata, począwszy od 2024 r. wraz z wprowadzeniem Nowego Ypsilona. Od 2026 r. Lancia będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100% elektryczne, a od 2028 r. będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100% elektryczne.
Jeden z salonów marki Lancia powinien powstać w Polsce, prawdopodobnie w Warszawie. Marka nie ujawnia jednak swoich szczegółowych planów – na premierę salonu musimy więc jeszcze poczekać.
Najnowsze komentarze