renault austral 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
lionel jaillet Wiadomości
Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
all new dacia bigster hybrid 155 journey indigo blue 13 Wiadomości
Wiadomości

Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Peugeot 3008
Wiadomości

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
Dacia Bigster
Wiadomości

Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
stellantis brazylia Wiadomości
Wiadomości

Stellantis liderem innowacji w Brazylii! Najwięcej zgłoszeń patentowych w 2024 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Kryzys w fabryce Stellantis w Miluzie: Przerwy w produkcji, brak tarcz hamulcowych

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-05-27
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 3 minut
1.3k
A A
6
Peugeot e 3008 2024 1600 1e Wiadomości

Fabryka Stellantis w Mulhouse, produkująca m.in. samochody marki Peugeot, wstrzymała w zeszłym tygodniu swoją działalność. Przyczyną – według francuskich mediów – jest strategia produkcji „lean management”, polegająca na maksymalizacji wydajności poprzez minimalizowanie zapasów, co skutkuje ciągłymi brakami komponentów – tym razem dotknęło to tarcz hamulcowych.

Stellantis boryka się z kryszem w swoich fabrykach. Przerwy w produkcji destabilizują życie pracowników, ale najwyraźniej nie martwią Carlosa Tavaresa, który dzięki temu oszczędza dodatkowe pieniądze na wypłacaniu mniejszych wynagrodzeń.

Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy jeep renegade willys my 2025 09 Wiadomości

Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025

2025-05-23

Alfa Romeo 33 Stradale „00 prototype”: Nowy rozdział legendy w sercu Balocco i Turynu

2025-05-23

Stellantis zacieśnia dialog społeczny w Europie – pierwsze posiedzenie Europejskiej Rady Zakładowej

2025-05-23

Przerwy w produkcji i ich konsekwencje

Jak informuje związek zawodowy CGT PSA Mulhouse, decyzje o anulowaniu zmian są podejmowane spontanicznie, co wpływa na tysiące pracowników, w tym również na zatrudnionych tymczasowo, którzy tracą wypłaty. Mimo technicznych przerw w pracy, większość pracowników nie jest objęta standardowym bezrobociem, ponieważ zarząd wprowadza plany nadrobienia zaległości, często kosztem dodatkowej pracy w soboty.

Krytyka „lean management”

Francuski socjolog Juan Sebastián Carbonell podkreśla, że „lean management” to nie tylko nowoczesne zarządzanie ale i źródło problemów. System ten zwiększa elastyczność, ale jednocześnie obciąża pracowników, którzy muszą być dostępni do pracy nawet w ostatniej chwili, co destabilizuje ich życie osobiste i zawodowe.

Skutki dla pracowników tymczasowych

Szczególnie dotkliwe jest to dla pracowników tymczasowych, którzy w razie braku pracy nie otrzymują wynagrodzenia. Vincent z CGT PSA Mulhouse zwraca uwagę na praktyki agencji pracy tymczasowej, które oferują zaliczki na wynagrodzenie, ale potem potrącają je z ostatecznego rozliczenia, co jest równoznaczne z przymuszaniem pracownika do praktycznego samofinansowania swojego bezrobocia.

Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie

Teorie spiskowe

Pracownicy zaczynają coraz głośniej mówić o tym, że chaotyczne przerwy w pracy tolerowane są przez zarząd celowo, ponieważ obniża to ogólne koszty działania korporacji a więc zwiększa zyski. Atmosfera pracy nie jest w związku z tym zbyt dobra, co w długiej perspektywie może przynieść kolejne kłopoty.

źródło: Revolution Permanente

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis
Udostepnij480Tweet300Udostepnij84
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

peugeot 308 blueHDi ile pali 2023 6 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130 KM – piękne oszczędne kombi w dieslu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-06
26. Citroen C5 Tourer 1.6 THP Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Tourer – z małym sercem, ale wielkim wnętrzem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-08
11. Renault Megane IV R.S. 280 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV R.S. 280 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-29
Peugeot 308 SW
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12
peugeot 3008 EAT 8 1 2 130KM 16 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 SUV 1.2 PureTech 130 KM EAT8 – moje dwa lata z francuskim SUVem. Opinia czytelnika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-09-05

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Citroen będzie miał trzy nowe elektryczne modele w 2020

Gianni Colonello nowym szefem Lancia Design. Jakie ma doświadczenie?

Nowe Megane dowiodło swojej ekonomiczności

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz