Dacia uważa, że LPG może być alternatywą dla napędów elektrycznych. Niska emisja CO2, wysoka przyjazność tego paliwa dla środowiska – z uwagi na brak dodatków i stabilność, niski koszt produkcji oraz naturalne pochodzenie to największe zalety LPG.
Napęd LPG może spełnić normy Euro 7 – o ile te zostaną wprowadzone. Dzisiaj nie jest to pewne, bowiem rozmowy na ten temat w Unii Europejskiej ciągle trwają i nie ma jeszcze ostatecznej wersji specyfikacji. Ich wprowadzenie zwiększy jednak ceny samochodów.
Zobacz: wiadomości wyłącznie na temat samochodów Dacia
Dacia ma obecnie 62% rynku LPG w Europie. Aż 34% wszystkich sprzedawanych przez producenta samochodów to auta z instalacją gazową, co przekłada się na ponad 600 tysięcy aut na rynku. To bardzo dużo. Największymi odbiorcami aut z LPG są Turcja, Polska i Włochy, ale ilość tych pojazdów bardzo szybko rośnie we Francji, gdzie już jedna trzecia Dacii ma instalację. To powoduje wzrost stacji z LPG – o ile w Polsce jest ich zatrzęsienie, to we Francji ich udział wzrósł do 15% wszystkich stacji i stale rośnie.
Zobacz: nowe samochody Dacia, promocje
LPG pozwala na duże oszczędności na kosztach transportu. Coraz więcej osób wybiera więc te napędy, aby oszczędzać – a mowa o dużych kwotach. Autogaz jest około dwa razy tańszy od benzyny. Według Dacii jeden na dwóch klientów w ogóle nie bierze pod uwagę innego rodzaju silnika. Dacia przeprowadziła badania, z których wynika, że 90% klientów posiadających LPG chce kupić samochód z takim napędem jako swój następny. Jednocześnie blisko 25% klientów kupujących auta benzynowe myśli o zakupie LPG.
Zobacz: Dacia – testy, opinie, pomiary i spalanie
LPG może być ekologiczne i jest tanie zarówno w produkcji jak i w eksploatacji. Dopóki będzie to możliwe i dozwolone przepisami, Dacia będzie sprzedawać to rozwiązanie, bo chcą go klienci. I to jest dobra wiadomość – dla nas.
Najnowsze komentarze