Zbliżający się sezon wakacyjnych eskapad to dobry pretekst do zakupu samochodu lub jego zmiany na bardziej funkcjonalny. Dzisiaj zajmiemy się Peugeot 5008 i Renault Talismanem.
SUV czy kombi? Każdy wybór ma swoich zwolenników a te dwa francuskie samochody – 5008 i Talisman dają dużo przestrzeni i są wizualnie bardzo atrakcyjne. Pod maską można spotkać i diesla i benzynę a kilkadziesiąt tysięcy złotych wystarczy już na zakup używanego auta.
Peugeot 5008

Ciekawym przykładem zmieniającej się na rynku mody jest Peugeot 5008. Pierwsza generacja modelu była praktycznym i niczym nie wyróżniającym się VAN-em. Iście rodzinna konstrukcja poza funkcjonalnością nie miała nic więcej do zaoferowania. Druga generacja to już zgoła odmienne sprawa – 5008 II stał się pożądanym przez kierowców SUV-em. Nowoczesny design wciąg wygląda aktualnie, co zwiększa atrakcyjność tej propozycji. Drugie wcielenie 5008 produkowane było od 2017 do 2024 roku – wizualnie przypominając do złudzenia niżej pozycjonowanego 3008, 5008 jest jedynie zauważalnie dłuższy.

Nadwozie na ten moment nie ma problemów z korozją. Wnętrze wita nas ergonomią znaną chociażby z 508 II – niewielka kierownica, cyfrowe zegary i dotykowy ekran multimediów zdominowały deskę rozdzielczą. Pozostałą część kokpitu włożono miękkimi i przyjemnymi w dotyku tworzywami. Przednie fotele są bardzo wygodne, każdy znajdzie dogodne ustawienie dla siebie, oczywiście pozycja za kierownicą jest wysoka. Na tylnej kanapie ilość dostępnego miejsca jest porażająca – umieścimy tam zarówno dorosłych o słusznym wzroście jak i najmłodszych w fotelikach. Pojemność bagażnika wedle producenta wynosi 780 litrów, w podłodze bagażnika schowane są dodatkowe dwa siedziska.
Lista dostępnych dodatków obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, sześcio- lub ośmiobiegową przekładnię automatyczną, skórzaną tapicerkę, multimedia z nawigacją, szereg systemów aktywnego bezpieczeństwa i rozbudowane nagłośnienie. 60-100 tysięcy złotych wystarczy na zakup pożądanego przez kierowców diesla 2.0 BlueHDi o mocy 150-180 KM, jest nie tylko oszczędny ale również dynamiczny z pełnym obciążeniem na pokładzie. Mniejsze diesle 1.6 i 1.5 BlueHDi 120-130 KM są wybitnie wstrzemięźliwe, lecz zdradzają niedostatki mocy przy dużych prędkościach.Wystarczające parametry zapewnia 1.6 PureTech 165-180 KM – w jego przypadku kluczowa jest jednak historia serwisowa i częstotliwość wymian oleju. 1.2 130 KM odpuszczamy. 5008 II oferowany był tylko z napędem na przednią oś.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Peugeot 5008
Renault Talisman

Alternatywą dla modnego SUV-a wśród używanych jest przepastne kombi segmentu D, dające przy okazji sporo przyjemności z jazdy. O ile druga generacja Peugeota 508 rozczarowuje przestrzenią, o tyle ostatnie Renault klasy średniej – Talisman serwuje ogrom przestrzeni. Talisman produkowany był na potrzeby europejskich rynków od 2015 do 2022 roku – w cenniku zastąpił Lagunę III i porażkę jaką okazał się Latitiude. Obok eleganckiego sedana do oferty trafiło kombi, żaden z wariantów nie ma problemów z korozją. Estetyka nadwozia jest spójna z innymi modelami Renault, przedstawiając odrobinę dynamiki.

Wnętrze wykonano z dobrej jakości tworzyw, zmontowanych dosyć starannie. Warunki do podróżowania na przednich – obszernych – fotelach są dobre, także wysokie osoby odnajdą się tutaj idealnie. Pod względem przestrzeni na tylnej kanapie Talisman śmiało może stawać w szranki z klasowymi konkurentami. Również przestrzeń bagażowa imponuje, mamy do dyspozycji 572 litry. Nie sposób spotkać bazowego wariantu wśród używanych, dominują egzemplarze z pełnym wyposażeniem: dwustrefową klimatyzacją, multimediami i nawigacją, panoramicznym oknem dachowym, skórzaną tapicerką, systemem czterech kół skrętnych, nagłośnieniem i oczywiście mnóstwem systemów bezpieczeństwa.
Dostępne silniki benzynowe korzystają z turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa, do wyboru mamy 1.6 TCe 150-200 KM, 1.8 TCe 225 KM i opracowany wspólnie z Mercedesem 1.3 TCe 160 KM. Diesle to oszczędne konstrukcje 1.5 dCi 110 KM (zdecydowanie za słaby), 1.6 dCi 130-160 KM, 1.7 dCi 120-150 KM i 2.0 dCi 160-200 KM. W przypadku mocniejszych wariantów oferowano seryjnie sześcio- lub siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię EDC, wymaga jednak troskliwego i znającego się na rzeczy serwisu
Peugeot 5008 czy Renault Talisman?
5008 będzie nieco lepszy jeśli chodzi o pracę zawieszenia i praktyczność. W wersji 2.0 BlueHDi to ideał. Talisman spodoba się miłośnikom klasycznych nadwozi. W wersji benzynowej będzie zdecydowanie mniej palił niż 5008. Talisman kusi też ceną.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego Renault Talisman kombi
Najnowsze komentarze