Nowy Peugeot 2008 w przedprodukcyjnej wersji trafił w ręce dziennikarzy magazynu Bild. Otrzymali oni wersję ze 155-konnym silnikiem 1.2 PureTech, połączonym z 8-biegową automatyczną skrzynią EAT8. Jakie wrażenie zrobił na nich ten samochód?
Poprzednia generacja Peugeot 2008 była jednym z najbardziej popularnych modeli tej marki. Nowy 2008, nawiązujący stylistycznie do 208 i 508, wygląda świetnie. Z przodu masywnie, z tyłu niezwykle elegancko, dzięki ciemnemu pasowi między światłami. We wnętrzu znajdziemy nową generację i-Cockpitu. System wygląda bardzo nowocześnie i jest wyjątkowo łatwy w obsłudze.
Najważniejsza zmiana w porównaniu do poprzedniego modelu to większe rozmiary. Duży rozstaw osi powoduje, że nowym Peugeotem wygodnie pojedzie nawet 5 dorosłych. Bagażnik oferuje aż 434 litrów pojemności. Pasażerowie siedzą wygodniej i mają lepszy widok na drogę.
Oferta silników tego kompaktowego SUV-a, produkowanego w hiszpańskim Vigo, obejmuje trzycylindrową turbodoładowaną jednostkę o pojemności 1.2 litra, która może zapewnić moc 100, 130 lub 155 KM. Fani oleju napędowego mogą również wybrać 1.5-litrowy silnik wysokoprężny, który jest dostępny w wersjach o mocy 100 i 130 KM, każdy o maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Silniki o niższej mocy współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a mocniejsze jednostki można połączyć z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Podczas premiery w pierwszym kwartale przyszłego roku dostępny będzie również elektryczny Peugeot 2008. Jego układ napędowy jest identyczny jak w małym Peugeot e-208, ma tę samą moc 136 KM i obiecuje zasięg 310 kilometrów, bez konieczności ładowania.
155-konny silnik PureTech bardzo sprawnie napędza 1,2-tonowego Peugeota. Auto jest zwinne i dynamiczne, chociaż słychać a niekiedy czuć, że to silnik trzycylindrowy. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów przełącza się płynnie i wystarczająco szybko, zapewniając dobre wrażenia z jazdy. Co ciekawe, Peugeot 2008 wydaje się nieco twardszy niż zdecydowanie łagodnie dostrojony 208, bez zauważalnych różnic pod względem stabilności jazdy. Czułość kierownicy jest podobna do tej w 208.
Samochód rozpędza się do setki w 8,9 sekundy a jego maksymalna prędkość to 206 km/h. Podawane przez fabrykę zużycie paliwa wynosi 6 litrów na 100 kilometrów. Ceny nowego Peugeota 2008 nie są jeszcze ustalone, ale powinny zacząć się od około 18.000 euro.
źródło: Bild
Najnowsze komentarze