Wiadomości

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Stellantis jest liderem sprzedaży w pełni elektrycznych dostawczych samochodów w segmentach C-Van oraz D-Van na polskim rynku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

W obszarze niezabudowanym bardziej niebezpiecznie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-19
Wiadomości

Dacia Up&Go wybrana przez ponad 100.000 klientów! Rekordowe zamówienia

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Nie, wcale nie byłem najwolniejszy, czyli jaki zasięg ma elektryczne Renault Kangoo na autostradzie?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-21
Wiadomości

BWT Alpine F1 Team zajmuje dwunaste i czternaste miejsce w kwalifikacjach na torze Suzuka

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy

Test: Renault Express Van dCi i TCe – najtańszy samochód dostawczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-23
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1k 21
A A
6

Renault Express Van to jeden z najtańszych samochodów dostawczych na rynku. Oferuje dwa miejsca siedzące w kabinie, ładowność 683 kg i 3,3 m.sześc. przestrzeni transportowej. Samochód jest niedrogi i wyjątkowo praktyczny.

Samochody dostawcze to bardzo lukratywna wersja biznesu motoryzacyjnego dla producentów. Są tanie w produkcji i dają okazję do sporych marż. Renault jest w Polsce liderem, ma kilka mocnych ofert. Niedawno do gamy dołączyć Renault Express Van a my postanowiliśmy sprawdzić jak się sprawuje. Wynik? Poczytajcie.

Zobacz: Renault Express Van pickup do zadań specjalnych

Gdy odbieraliśmy Renault Express Van z parku prasowego panowała już noc. Samochód dostawczy nie budzi zwykle takich emocji jak osobówka, bo cóż można wymyśleć więcej: silnik, cztery koła, duża część bagażowa. A jednak Renault udało się stworzyć auto, którym przyjemnie i całkiem dynamicznie można jeździć, nie narzekając specjalnie na jakość drogi ani na bycie zawalidrogą, oczywiście o ile jedzie się na pusto.

Długość samochodu wynosi 4393 mm a wysokość 1811 mm, nie ma więc obaw, że gdzieś nie wjedziemy.

Renault Express Van oferowany jest – jak na razie – tylko w jednej wersji. L1H1 oraz maksymalna ładowność 683. Pod maską możemy mieć kilka silników:

  • TCe 100 – w cenie od 61.500 zł
  • dCi 75 ECOLEADER – w cenie od 68.000 zł
  • dCi 75 – w cenie 68.000 zł
  • dCi 95 – w cenie od 69.500 zł

przy czym są to ceny netto i należy do nich doliczyć 23% VAT. Do naszego testu trafiła bogato wyposażona wersja z najmocniejszą, bardzo dynamiczną jednostką napędową. Później w cenniku następuje jeszcze wybór wersji – w naszym przypadku Pack Clim DFull (69.500 zł), mieliśmy też kilka dodatków, w tym kamerę cofania i nawigację.

W ogóle w dostawczych Renault pakiet dodatków jest bardzo duży i warto go starannie przeanalizować, bo można za stosunkowo nieduże pieniądze stworzyć całkiem przyjemne auto dostawcze. Samochód oferowany jest w zasadzie w trzech kolorach:

  • biały
  • szary urban – 900 zł dopłaty
  • szary highland metallic – 2200 zł dopłaty
  • czarna perła metallic -2200 zł dopłaty (w tym kolorze zaczyna to wyglądać jak karawan)

Dopłaty wymagają też pełnowymiarowe kołpaki Carten – 200 zł.

Kabina kierowcy – standardowe materiały, standardowe wyposażenie z Renault

Jak jeździ Renault Express? Zacznijmy może od tego, że 95-konny silnik doskonale daje sobie radę ze stosunkowo lekkim nadwoziem. Dopiero powyżej 120 km/h zaczynamy odczuwać niezbyt aerodynamiczny kształt nadwozia. W mieście Express działa ekspresowo, można bawić się pedałem gazu i jeździć naprawdę dynamicznie. Dopiero załadowanie kilkuset kilogramów ładunku zmniejszy dynamikę no i jeżdżenie szybko mając towar nie jest dobrym pomysłem.

Przestrzeni na towar nie zabraknie

Auto ma bardzo – jak na dostawczaka – przyjemne zawieszenie, którego dobrze radzi sobie z polskimi nierównościami. Nie jest twarde, nie ma też nadmiernej miękkości. Nierówności wybierane są łagodnie, nic nie dobija, nie hałasuje. Express bezpiecznie wchodzi w zakręty, chyba że załadujemy coś ciężkiego i wysokiego, wtedy przesuwa się środek ciężkości. Do największych plusów na pewno należy i dynamika i komfort jazdy.

Schowki u góry – ułatwiają pracę

Z minusów – niewygłuszone nadwozie przenosi do środka sporo dźwięków, od zamknięcia zamków przy ruszaniu (brzmi to trochę jak strzał z pistoletu) poprzez odgłosy z tylnej części nadwozia, jak jedzie się po gorszej drodze. Jeśli chcecie mieć ciszej, to niestety wyklejenie auta matami wygłuszającymi będzie obowiązkowe. Inaczej mamy efekt blaszanej puszki.

Co do spalania, to Expressa testowaliśmy wyjątkowo głównie w dużym mieście i nieco na autostradzie – i tutaj było trochę zaskoczenia, bo przy bardzo dynamicznym traktowaniu auta na krótszych dystansach i w korkach doszliśmy bez problemu do 8 litrów na 100 kilometrów, co jak na tak nieduży w sumie silnik jest wynikiem sporym, zwłaszcza że mamy tu skrzynię manualną i 6 biegów.

Express ma ponad 2,8 metra rozstawu osi i oferuje 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej. To dużo. Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają szerokie odsuwane drzwi z boku, są też otwierane podwójne drzwi z tyłu. Prześwit (bez obciążenia) wynosi 160 mm, umożliwiając bez problemu przejazd po gorszych drogach.

Przejdźmy teraz do kabiny. Siedzenia w Renault są dość standardowe, nie wyróżniają się ani na plus ani na minus. Ilość miejsca w kabinie wystarczy nawet dla wysokich osób, kierowca może swoje miejsce pracy całkiem dobrze dostosować do potrzeb. Z uwagi na przegrodę nie da się jakoś przesadnie odsunąć fotela – jak ktoś lubi jeździć na leżąco, to tutaj się raczej nie da. Kamera cofania jest dobrej jakości, wyświetla obraz na całym ekranie i nawet wieczorem coś tam widać, minusem jest jednak słabe oświetlenie przy włączeniu wstecznego – tu warto zainwestować w mocne LEDy samemu. Światła do przodu świecą poprawnie, ale nie znajdziecie tu najnowszych rozwiązań Renault – to jednak tani dostawczak, więc są po prostu żarówki.

Dobrze działa audio – głośniki niskotonowe są w drzwiach, mają sporo przestrzeni dla siebie co sprzyja niskim tonom, wysokotonowe w słupkach. Za audio należy się Renault pochwała, tu już można posadzić początkującego melomana. Dobrym rozwiązaniem jest też przestrzenny dźwięk czujników cofania – te tylne odzywają się odpowiednio za uchem kierowcy, przednie z przodu, chociaż same czujniki są nadwrażliwe i odzywają się, na nasz redakcyjny gust, trochę za często.

Renault Express to autko dość budżetowe. Jakość materiałów jest zaledwie przyzwoita, wszystko tu jest nastawione na pracę. Ułatwieniem będą schowki przed kierowcą, może nieco brakuje miejsca, żeby odłożyć komórkę, bo półeczki są jednak za wąskie. Trzeba zainwestować samemu w jakiś uchwyt.

Podsumowując, Renault Express to tani samochód dostawczy, którego najmocniejszą stroną będzie dynamika silnika (w wersji 95 KM), niezły komfort jazdy i duże możliwości przewozowe. Minusy są raczej drobne i w tej cenie trudno narzekać. Zamawiając takie auto warto spędzić trochę czasu z doradcą z salonu, ponieważ ilość opcji jest naprawdę duża.

Skonfiguruj swojego Renault Express Van teraz.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nissan Concept 20-23

Nowy Nissan Concept 20-23: kiedy projektanci dostają wolną rękę

2023-09-25

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

2023-09-25

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

2023-09-24

Nowe Renault 8 z napędem o mocy 394 KM?

2023-09-24
Tagi: ExpressRenault
Udostepnij354Tweet221Udostepnij62
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    2306 udostępnienia
    Udostepnij 922 Tweet 577
  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    8419 udostępnienia
    Udostepnij 3368 Tweet 2105
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    2368 udostępnienia
    Udostepnij 947 Tweet 592
  • Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

    1044 udostępnienia
    Udostepnij 418 Tweet 261

Testy samochodów

Citroen Spacetourer
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen SpaceTourer 2.0 HDi 180 KM Business Lounge. W świecie przestrzeni do prowadzenia interesów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
Testy

Test: Citroën C5 X PHEV 225 KM Shine Pack – jazda majestatyczna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-31
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 2008 1.2 110 KM Style – stylowy crossover do miasta i nie tylko. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2015-12-28
Renault - testy i opinie

Test: Renault Espace Initiale Paris dCi 160 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-29
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso oczami użytkownika. Za co lubię ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-10

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Gabriel Głazowski wraca po raz kolejny zmierzyć się z trasą w Magurze

Koniec starych diesli i benzyn w Polsce? Kraków zamierza zakazać ich wjazdu do centrum, czekają nas spadki cen?

Citroen DS3 WRC Sebastiena Loeba sprzedany za równowartość 3,3 mln zł

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.