Nissan Juke 1.6 Hybrid 143
Wiadomości

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
ds 7 Wiadomości
Wiadomości

SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości
Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
ds automobiles 3 Wiadomości
Wiadomości

Tokyo E-Prix 2025: DS Automobiles, mistrzowie elektrycznych emocji i walka do końca

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Peugeot
Wiadomości

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

autor Maciej Mokwiński
2025-05-20
Leapmotor T03,
Wiadomości

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Express Van dCi i TCe – najtańszy samochód dostawczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-23
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.5k
A A
7
renault express van 2022 13 Wiadomości

Renault Express Van to jeden z najtańszych samochodów dostawczych na rynku. Oferuje dwa miejsca siedzące w kabinie, ładowność 683 kg i 3,3 m.sześc. przestrzeni transportowej. Samochód jest niedrogi i wyjątkowo praktyczny.

Samochody dostawcze to bardzo lukratywna wersja biznesu motoryzacyjnego dla producentów. Są tanie w produkcji i dają okazję do sporych marż. Renault jest w Polsce liderem, ma kilka mocnych ofert. Niedawno do gamy dołączyć Renault Express Van a my postanowiliśmy sprawdzić jak się sprawuje. Wynik? Poczytajcie.

Zobacz: Renault Express Van pickup do zadań specjalnych

Gdy odbieraliśmy Renault Express Van z parku prasowego panowała już noc. Samochód dostawczy nie budzi zwykle takich emocji jak osobówka, bo cóż można wymyśleć więcej: silnik, cztery koła, duża część bagażowa. A jednak Renault udało się stworzyć auto, którym przyjemnie i całkiem dynamicznie można jeździć, nie narzekając specjalnie na jakość drogi ani na bycie zawalidrogą, oczywiście o ile jedzie się na pusto.

Długość samochodu wynosi 4393 mm a wysokość 1811 mm, nie ma więc obaw, że gdzieś nie wjedziemy.

Renault Express Van oferowany jest – jak na razie – tylko w jednej wersji. L1H1 oraz maksymalna ładowność 683. Pod maską możemy mieć kilka silników:

  • TCe 100 – w cenie od 61.500 zł
  • dCi 75 ECOLEADER – w cenie od 68.000 zł
  • dCi 75 – w cenie 68.000 zł
  • dCi 95 – w cenie od 69.500 zł

przy czym są to ceny netto i należy do nich doliczyć 23% VAT. Do naszego testu trafiła bogato wyposażona wersja z najmocniejszą, bardzo dynamiczną jednostką napędową. Później w cenniku następuje jeszcze wybór wersji – w naszym przypadku Pack Clim DFull (69.500 zł), mieliśmy też kilka dodatków, w tym kamerę cofania i nawigację.

W ogóle w dostawczych Renault pakiet dodatków jest bardzo duży i warto go starannie przeanalizować, bo można za stosunkowo nieduże pieniądze stworzyć całkiem przyjemne auto dostawcze. Samochód oferowany jest w zasadzie w trzech kolorach:

  • biały
  • szary urban – 900 zł dopłaty
  • szary highland metallic – 2200 zł dopłaty
  • czarna perła metallic -2200 zł dopłaty (w tym kolorze zaczyna to wyglądać jak karawan)

Dopłaty wymagają też pełnowymiarowe kołpaki Carten – 200 zł.

renault express van 2022 8 scaled e1663942294702 Wiadomości
Kabina kierowcy – standardowe materiały, standardowe wyposażenie z Renault

Jak jeździ Renault Express? Zacznijmy może od tego, że 95-konny silnik doskonale daje sobie radę ze stosunkowo lekkim nadwoziem. Dopiero powyżej 120 km/h zaczynamy odczuwać niezbyt aerodynamiczny kształt nadwozia. W mieście Express działa ekspresowo, można bawić się pedałem gazu i jeździć naprawdę dynamicznie. Dopiero załadowanie kilkuset kilogramów ładunku zmniejszy dynamikę no i jeżdżenie szybko mając towar nie jest dobrym pomysłem.

renault express van 2022 1 scaled Wiadomości
Przestrzeni na towar nie zabraknie

Auto ma bardzo – jak na dostawczaka – przyjemne zawieszenie, którego dobrze radzi sobie z polskimi nierównościami. Nie jest twarde, nie ma też nadmiernej miękkości. Nierówności wybierane są łagodnie, nic nie dobija, nie hałasuje. Express bezpiecznie wchodzi w zakręty, chyba że załadujemy coś ciężkiego i wysokiego, wtedy przesuwa się środek ciężkości. Do największych plusów na pewno należy i dynamika i komfort jazdy.

renault express van 2022 14 scaled Wiadomości
Schowki u góry – ułatwiają pracę

Z minusów – niewygłuszone nadwozie przenosi do środka sporo dźwięków, od zamknięcia zamków przy ruszaniu (brzmi to trochę jak strzał z pistoletu) poprzez odgłosy z tylnej części nadwozia, jak jedzie się po gorszej drodze. Jeśli chcecie mieć ciszej, to niestety wyklejenie auta matami wygłuszającymi będzie obowiązkowe. Inaczej mamy efekt blaszanej puszki.

renault express van 2022 10 scaled Wiadomości

Co do spalania, to Expressa testowaliśmy wyjątkowo głównie w dużym mieście i nieco na autostradzie – i tutaj było trochę zaskoczenia, bo przy bardzo dynamicznym traktowaniu auta na krótszych dystansach i w korkach doszliśmy bez problemu do 8 litrów na 100 kilometrów, co jak na tak nieduży w sumie silnik jest wynikiem sporym, zwłaszcza że mamy tu skrzynię manualną i 6 biegów.

renault express van 2022 9 scaled Wiadomości

Express ma ponad 2,8 metra rozstawu osi i oferuje 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej. To dużo. Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają szerokie odsuwane drzwi z boku, są też otwierane podwójne drzwi z tyłu. Prześwit (bez obciążenia) wynosi 160 mm, umożliwiając bez problemu przejazd po gorszych drogach.

renault express van 2022 5 scaled Wiadomości

Przejdźmy teraz do kabiny. Siedzenia w Renault są dość standardowe, nie wyróżniają się ani na plus ani na minus. Ilość miejsca w kabinie wystarczy nawet dla wysokich osób, kierowca może swoje miejsce pracy całkiem dobrze dostosować do potrzeb. Z uwagi na przegrodę nie da się jakoś przesadnie odsunąć fotela – jak ktoś lubi jeździć na leżąco, to tutaj się raczej nie da. Kamera cofania jest dobrej jakości, wyświetla obraz na całym ekranie i nawet wieczorem coś tam widać, minusem jest jednak słabe oświetlenie przy włączeniu wstecznego – tu warto zainwestować w mocne LEDy samemu. Światła do przodu świecą poprawnie, ale nie znajdziecie tu najnowszych rozwiązań Renault – to jednak tani dostawczak, więc są po prostu żarówki.

renault express van 2022 3 scaled Wiadomości

Dobrze działa audio – głośniki niskotonowe są w drzwiach, mają sporo przestrzeni dla siebie co sprzyja niskim tonom, wysokotonowe w słupkach. Za audio należy się Renault pochwała, tu już można posadzić początkującego melomana. Dobrym rozwiązaniem jest też przestrzenny dźwięk czujników cofania – te tylne odzywają się odpowiednio za uchem kierowcy, przednie z przodu, chociaż same czujniki są nadwrażliwe i odzywają się, na nasz redakcyjny gust, trochę za często.

renault express van 2022 6 scaled Wiadomości

Renault Express to autko dość budżetowe. Jakość materiałów jest zaledwie przyzwoita, wszystko tu jest nastawione na pracę. Ułatwieniem będą schowki przed kierowcą, może nieco brakuje miejsca, żeby odłożyć komórkę, bo półeczki są jednak za wąskie. Trzeba zainwestować samemu w jakiś uchwyt.

Podsumowując, Renault Express to tani samochód dostawczy, którego najmocniejszą stroną będzie dynamika silnika (w wersji 95 KM), niezły komfort jazdy i duże możliwości przewozowe. Minusy są raczej drobne i w tej cenie trudno narzekać. Zamawiając takie auto warto spędzić trochę czasu z doradcą z salonu, ponieważ ilość opcji jest naprawdę duża.

Skonfiguruj swojego Renault Express Van teraz.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault express van 2022 3 Wiadomościrenault express van 2022 1 Wiadomościrenault express van 2022 2 Wiadomościrenault express van 2022 5 Wiadomościrenault express van 2022 6 Wiadomościrenault express van 2022 7 Wiadomościrenault express van 2022 8 scaled e1663942294702 Wiadomościrenault express van 2022 9 Wiadomościrenault express van 2022 10 Wiadomościrenault express van 2022 13 Wiadomościrenault express van 2022 14 Wiadomości
2.3 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

2025-05-23
Tagi: RenaultExpress
Udostepnij539Tweet337Udostepnij94
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

Citroen C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie 01 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
zegary peugeot 3008 iii 1 3 Wiadomości
Testy

Ile pali nowy Peugeot 3008 136 KM na autostradzie? Rzetelny test zużycia paliwa

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-14
Renault Captur
Testy

Test: Renault Captur II 1.3 TCe 130 KM z automatyczną skrzynią biegów: po pół roku intensywnej eksploatacji. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-08-17
dacia duster lpg 01 Wiadomości
Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Duster 100 KM z LPG. Na gazie jeździ się taniej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-11
peugeot 508 SW 31 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 KM EAT 8 – pomysł na rodzinne kombi klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-07

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

Peugeot 9X8 Hypercar na wystawie w Sochaux

Ile pali Peugeot 508 2.0 BlueHDi z boxem dachowym? Wynik lepszy niż się spodziewałem

Silnik 3.0 V6 PRV – jak wygląda jego eksploatacja? Części, wycieki, moc i jazda: wrażenia użytkownika

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz