Renault Trucks kontynuuje transformację energetyczną, dostarczając swoje pierwsze akumulatorowo-elektryczne ciężarówki poza Europą. Trzy ciężarówki Renault Trucks E-Tech D Wide zostały właśnie dostarczone chilijskiemu przewoźnikowi Trailer Logistics i obecnie jeżdżą na ulicach Santiago, pracując dla CCU, firmy należącej do Heinekena i grupy Quiñenco.
Renault Trucks właśnie dostarczyło swoje pierwsze elektryczne ciężarówki do Ameryki Łacińskiej za pośrednictwem swojego chilijskiego importera Salfa. Przewoźnik Trailer Logistics i dystrybutor CCU, którzy zdecydowanie angażują się w ograniczanie swojego wpływu na środowisko, wybrali firmę Renault Trucks, aby towarzyszyła im w procesie dekarbonizacji działalności związanej z dystrybucją napojów w Chile. Producent od 2020 roku produkuje elektryczne ciężarówki seryjnie w swoich francuskich zakładach.
Globalne rozwiązanie dla transportu niskoemisyjnego
Po wstępnej analizie i optymalizacji harmonogramów logistycznych, dostosowaniu tras oraz pomocy klientom w wyborze infrastruktury i instalacji punktów ładowania, Renault Trucks dostarczyło obu partnerom trzy 26-tonowe ciężarówki Renault Trucks E-Tech D Wide o mocy 264 kWh. Pojazdy pokonują dziennie około stu kilometrów, obsługując liczne punkty dostaw w Santiago i jego okolicach. Ich nadwozie obejmuje innowacyjny system nadwozia wymiennego, zaprojektowany w celu optymalizacji operacji logistycznych.
Te elektryczne ciężarówki są ładowane przez noc w dedykowanych punktach ładowania w centrum dystrybucyjnym CCU NPR w Renca. Obsługa serwisowa przeprowadzana jest w certyfikowanym warsztacie Renault Trucks E-Tech u dealera Salfa w Santiago, co gwarantuje niezawodność, dostępność i efektywność operacyjną pojazdów.
Wykorzystanie tych trzech elektrycznych ciężarówek umożliwi Trailer Logistics i CCU zmniejszenie rocznej emisji CO2 o 628 ton.
„Ta pierwsza dostawa elektrycznych ciężarówek do Chile ilustruje zaangażowanie Renault Trucks w promowanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych w skali globalnej” – wyjaśnił Cyril Barillé, wiceprezes Renault Trucks na Afrykę, Amerykę Łacińską i Azję. – „Pomyślne zakończenie tego projektu jest wynikiem ścisłej współpracy pomiędzy Trailer Logistics, CCU, chilijskim przedsiębiorstwem energetycznym ENELX, firmą Salfa i zespołami Renault Trucks. Chciałbym im serdecznie podziękować za zaufanie i zaangażowanie”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze