Jak wygląda sprzedaż nowych samochodów w Polsce od stycznia do maja 2024 roku? Zestawienie przygotował niezawodny Instytut Samar. Spośród interesujących nas marek na pierwszym miejscu jest Renault, ze sprzedażą na poziomie 8.118 samochodów.
Samar przygotował zestawienie sprzedaży a właściwie rejestracji spośród wszystkich marek samochodowych, oferowanych w Polsce.
Grupa Renault
Renault sprzedało od stycznia do maja 8.118 nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 19,98% w stosunku do roku 2023. To znakomity wynik i można liczyć, że w najbliższych miesiącach będzie ulegał poprawie. W klasyfikacji marek w ogóle Renault zajmuje 10 miejsce w Polsce.
Tuż za nim plasuje się Dacia, z wynikiem 7.572 nowe samochody. Tu mamy spadek, który wynika m.in. z oczekiwania przez klientów na nową Dacię Duster III. Alpine sprzedało tyle samo co rok temu, czyli 11 sztuk.
Grupa Stellantis
Opel wypadł najlepiej spośród marek Stellantis, ze sprzedażą na poziomie 4.248 sztuk. To spadek o 9,77% w stosunku do zeszłego roku. Peugeot zanotował sprzedaż na poziomie 4.152 nowe samochody, również spadek, ale tylko 2,49%. Potężny wzrost odnotował za to Citroën, który z wynikiem 3.529 szt. rośnie o 53,1% – tutaj jest to m.in. wynik akcji sprzedażowej z C3. Spory spadek notuje Fiat, 1.119 egzemplarzy to 52% spadku. Jeep z wynikiem 1093 szt. to wzrost o 20,37%. Alfa Romeo sprzedała 598 szt. i to również wzrost, o 6,41%. DS Automobiles sprzedało 238 szt. nowych samochodów, spadek o 6,67%.
źródło: Samar
Najnowsze komentarze