Stellantis przyspiesza swój trend wzrostowy w Niemczech: dzięki znaczącemu zwiększeniu sprzedaży i udziału w rynku w czerwcu, marki firmy zanotowały w I połowie 2024 roku bardzo dobre wyniki.
Według wstępnych danych wewnętrznych, w minionym miesiącu zarejestrowano w Niemczech łącznie prawie 41.000 samochodów Stellantis, co oznacza wzrost o 23,6% w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Ogólny udział w rynku wyniósł 13,7%, czyli o dobre 1,9 punktu procentowego więcej niż w roku poprzednim.
Większość marek Stellantis odnotowała w czerwcu znaczny dwucyfrowy wzrost. Szczególnie dobrze wypadła sprzedaż Alfy Romeo (+57,1%), Citroëna (+68,8%), DS Automobiles (+74,8%) i Peugeota (+39,3%). Wyraźnie wzrósł również Opel, największa marka grupy w Niemczech, która poprawiła ubiegłoroczny rezultat o +18,0%.
Testy nowych i używanych modeli samochodów: Peugeot, Citroen, DS Automobiles
Ogólny bilans marek Stellantis w Niemczech na przestrzeni roku jest jak dotąd bardzo pozytywny, nie tylko dzięki mocnemu czerwcowi. Od początku roku 2024 klienci odebrali już prawie 189.000 samochodów, co oznacza zwiększenie sprzedaży o 20,5%. Ubiegłoroczny udział wynoszący 12,8% został zwiększony o ponad 1,6 punktu procentowego.
„Czerwiec – a tym samym pierwsza połowa 2024 roku – była dla Stellantis w Niemczech dużym sukcesem. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych partnerów handlowych i naszych pracowników udało nam się zaliczyć naprawdę wysoki skok. W dużej mierze mamy już za sobą zeszłoroczne zmiany organizacyjne i nadal koncentrujemy się na rozwoju wraz z naszymi partnerami detalicznymi. Spodziewamy się również złożonego środowiska rynkowego w drugiej połowie roku, w którym Stellantis chciałby osiągnąć dalsze zyski” – powiedział Lars Bialkowski, dyrektor generalny Stellantis Germany. „Chcemy rozpocząć drugą połowę roku z impetem. Jestem przekonany, że dzięki naszym nowym modelom będziemy kontynuować pozytywny rozwój w nadchodzących miesiącach”.
Zobacz także: Najnowsze informacje ze świata motoryzacji
Najnowsze komentarze