Z uwagi na tzw. długi weekend „Auto Świat” ukazał się w wydaniu podwójnym. Kosztuje o 20 groszy więcej, niż numer poprzedni, ale ma dokładnie tyle samo stron. Kupiłem go oczywiście, żeby sprawdzić, co napisano w nim o francuskich samochodach i w jakim tonie, a że na okładce pojawiło się zdjęcie Citroëna DS Wild Rubis, więc liczyłem, że i w wewnątrz numeru znajdę coś do poczytania.
„Auto Świat” nr 17-18 (918) z 22.IV.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: DS Wild Rubis, Xsara, 206, 306, 307, 406, Clio, Laguna, Megane, Logan, sportowe
O Citroënie DS Wild Rubis pisaliśmy już kilkakrotnie, jest to więc samochód znany Wam na tyle, na ile to możliwe tuż po jego premierze w Szanghaju. Także aktualny „Auto Świat” poświęcił mu trochę miejsca. Chciałem napisać, że to strony 10-11, ale dużą część tej drugiej zajęła reklama. No ale trzy zdjęcia się pojawiły, całkiem duże (my polecamy Wam niemal setkę), a tekst okazuje się bardzo przyjemny w odbiorze. Auto nazwano eleganckim. A przy tym nie pojawiły się tam żadne dziwne „gdybania” – Autor podszedł do tematu po prostu normalnie, nie szukając na siłę dziury w całym. I bardzo dobrze!
Dacię Logan wspomniano na stronie 12. przy okazji króciutkiej prezentacji Mitsubishi G4 Compact Sedana.
Na tej samej stronie, na samym dole, znajdziecie też krótką wzmiankę o tym, że Sebastien Loeb weźmie udział w tegorocznej odsłonie wyścigu Pikes Peak, a poprowadzi oczywiście Peugeota 208 T16.
Z wynikami „Wielkiego Finału Walki Płci”, w której nagrodą było Renault Clio, możecie się zapoznać zaglądając na stronę 31.
Wybaczcie, ale nie mogę! Muszę zwrócić uwagę na kolejną bzdurę. Tym razem chodzi o materiał poświęcony Škodzie Superb, którą na stronach 34-39 wciąż wpycha się do segmentu E. To nadużycie – Superb nie gra nigdzie indziej, jak tylko w klasie średniej, a stawianie go na równi z Audi A6, BMW serii 5, czy Mercedesem E jest piramidalną bzdurą! Z nikczemnym rozstawem osi wynoszącym – w testowanym modelu – jedynie 2.758 Superb nie jest nawet rekordowym autem segmentu D! Proszę, przestańcie wciskać ludziom taki kit.
W artykule zatytułowanym „Przyszła wiosna, czas na cabrio!” (strony 40-43) znajdziecie również francuskie propozycje: Peugeoty 206 CC, 307 CC oraz Renault Megane CC (wszystkie na stronie 42.).
Wiele części zamiennych podlega regeneracji i naprawdę warto je stosować – są tańsze, niż „nówki”, a wcale nie gorsze. Traktuje o tym artykuł zamieszczony na stronach 46-47, a wspomniano w nim o Citroënie Xsara, Peugeotach 306, 307 i 406 oraz Renault Megane i Lagunie, a także o innych, niefrancuskich samochodach.
Policyjne Renault Megane Grandtour można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 50. Strona kolejna przynosi z kolei małą fotkę Peugeota Partnera w barwach ITD.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze