ds 7 Wiadomości
Wiadomości

SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot 2008 iii Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen C4
Wiadomości

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-05-22
renault prarire Wiadomości
Wiadomości

Renault Prairie – pierwszy SUV Europy. Spalanie mogło szokować!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Leapmotor
Wiadomości

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Używana Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM z niskim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-06
w Wiadomości, Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
4.7k
A A
8
Dacia Duster

Dzień przed odebraniem testowej Dacii Duster zrobiła się zima, jakiej już dawno nie było w naszym kraju dlatego przyszło mi sprawdzić SUV-a w cięższych warunkach niż zwykle. Niskie temperatury, białe drogi i śliska nawierzchnia. Jak sobie poradził?

Dacia Duster II generacji zadebiutowała w 2017 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie i od tamtej pory stała się prawie powszechnym widokiem na polskich drogach, ale trudno się dziwić, SUV kusi atrakcyjną ceną na rynku nowych samochodów i dobrze trzyma wartość po kilku latach użytkowania. W ogłoszeniach  sprzedaży aut używanych nie jest trudno znaleźć bardzo młode, zadbane egzemplarze z prawie znikomym przebiegiem, w tym także pojazdy demonstracyjne z salonów dealerskich. Ceny II generacji w zależności od rocznika, przebiegu i wyposażenia wahają się od ok. 40 do nawet 75 tys. zł.DSC 0521 scaled Wiadomości

Duster, którego otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości firmy Renault Kruba Group to model w najbogatszej wersji Prestige napędzany silnikiem benzynowym 1.0 TCe o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm. Egzemplarz testowy pochodzi z rocznika 2020 i wcześniej służył w parku prasowym Renault Polska. Do czasu naszego testu zdołał przejechać 15.200 km. Jak każdy samochód, który wyjeżdża z salonu Kruba Group przeszedł kontrolę serwisową 100 punktów oraz profesjonalny autodetailing, który sprawił, że auto w jednym z ładniejszych i popularniejszych kolorów dla tego modelu, Orange Atacama, prezentuje się tak, jakby właśnie wyjechał z salonu po raz pierwszy.

Pojazd kosztuje 61.900 zł i choć nie jest to najtańszy egzemplarz na rynku wtórnym, cena wciąż jest atrakcyjna i odzwierciedla młody rocznik i znakomity stan Dustera. Nowy model z tym samym silnikiem bez opcji dodatkowych, które znalazły się w modelu testowym (klimatyzacja automatyczna, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, System Multiview Camera, lakier metalik i koło zapasowe) kosztuje w polskich salonach Dacii 63.400 zł.DSC 0596 scaled Wiadomości

Skąd tu tyle śniegu?

Pierwsza podróż testowym Dusterem nie należała do najprzyjemniejszych. Niekończące się opady śniegu spowalniały jazdę, nawet na drodze ekspresowej. Widoczność spadała do minimum a rosnąca warstwa śniegu skłaniała wyłącznie do zdjęcia nogi z gazu. Na mokrej a następnie śnieżnej nawierzchni Dacia nienagannie trzymała przyczepność, drobne poślizgi kół zdarzyły się dopiero kilka dni później na mniej uczęszczanych trasach, kiedy opady białego puchu dobitniej dały o sobie znać. Mimo braku napędu 4×4, Dacia Duster wyjechała poza asfalt zarówno w uciążliwe błoto, jak i ścieżkę w zmarzniętym śniegu.

Zobacz także: Nowy Citroën C4 to świetne auto na polskie drogi. Ale komfort!DSC 0615 scaled Wiadomości

Śnieżne poranki ćwiczyły w kierowcach rozpoznawanie pojazdu po kształcie białej pierzyny i wnosiły trochę ruchu. Przy bardzo minusowych temperaturach, których doświadczyliśmy tej zimy, kabina Dustera nadspodziewanie szybko dostosowała się do klimatu, który lubię, czyli pokojowego ciepła. Odniosłam jednak wrażenie, że muszę ustawić wyższą wartość niż w innych samochodach, by uzyskać porównywalny efekt, ale być może jest to wpływ dużych mrozów.

Praktyczność do kwadratu

Fotel po lewej stronie ma wszystko co niezbędne, by zapewnić właściwą pozycję w czasie prowadzenia auta a więc regulację na wysokość, odległość, a także ustawienie oparcia i podparcie odcinka lędźwiowego. Szkoda, że Dacia nie dodała możliwości podwyższenia lub obniżenia również drugiego siedzenia z przodu, nawet jako wyposażenie opcjonalne. Wyższym pasażerom byłoby wygodniej.Dacia Duster, wnętrze, interior

Wnętrze Dustera to praktyczność do kwadratu, ale sprawia przyjemny charakter dzięki białym przeszyciom na ciemnej tapicerce oraz aluminiowym dekoracjom. „Wyrafinowanie” Dacia zostawia innym producentom, ale w zamian proponuje proste i wytrzymałe wykończenia. Do tego dochodzą liczne schowki na drobiazgi oraz duża półka po stronie pasażera, którą wyłożono gumą, aby przedmioty pozostały w pierwotnym miejscu podczas skrętów. Duster oferuje sporo przestrzeni nad głową, ale i na nogi dla większości pasażerów nie powinno jej zabraknąć. Duży, 445-litrowy bagażnik ma wysoko i intuicyjnie podnoszoną klapę oraz haczyki na siatki z zakupami. Maksymalna pojemność przy dwóch osobach na pokładzie wynosi 1478 litrów.

Multimedia w Dusterze

Do obsługi multimedów służy 7-calowy ekran dotykowy z systemem Media Nav Evolution, który jest kompatybilny z Android Auto i Apple Car Play. Funkcja pozwala na integrację smartfona z pojazdem i korzystanie z aplikacji takich jak Google Maps, czy Spotify z wykorzystaniem ekranu oraz nagłośnienia Dustera. System działa sprawnie i szybko łączy urządzenie mobilne z pojazdem za pomocą kabla USB. Interfejs dotykowego wyświetlacza to czytelny zestaw kolorowych ikon, który choć intuicyjny, nie zawsze działa z prędkością, jakiej byśmy sobie życzyli.

Dotyczy to także kamery cofania, która dosyć długo włącza się po wrzuceniu biegu wstecznego, chwilę poczekamy również na powrót do pierwotnego menu. Testowy Duster posiadał system Multiview Camera składający się łącznie z czterech kamer ułatwiających parkowanie w ciasnych przestrzeniach miejskich.DSC 0683 scaled Wiadomości

Z kierownicy ustawimy funkcje regulacji głośności, stację radiową oraz wartość prędkości na tempomacie, ale przycisk aktywacji systemu znajduje się w pobliżu hamulca ręcznego. SUV oferuje również możliwość korzystania z komend głosowych, które ułatwią wykonywanie połączeń podczas jazdy.

1.0 TCe 100: dynamika i spalanie

Na drogach miejskich i pozamiejskich we wnętrzu jest cicho, ale po wjechaniu na drogę ekspresową pęd powietrza może zacząć dawać się pasażerom we znaki. Silnik nie męczy kierowcy dźwiękiem i pracuje równo i kulturalnie. 3-cylindrowa jednostka o pojemności 999 cm3, choć nie jest najmocniejszą, jaką znajdziemy w ofertach na rynku wtórnym a dane z katalogu mówią o mało imponującej wartości 12,5 sekundy do setki, jazda jest płynna i nadspodziewanie dynamiczna. Swobodne wyprzedzanie Dusterem jak najbardziej wchodzi w grę. Czasem musimy tylko częściej korzystać z drążka 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów i kręcić motor wyżej. Kiedy rozwiniemy prędkość 120 km/h na obrotomierzu ukazuje się 3100 obr/min, jeśli wjedziemy na autostradę, wartość wzrasta do 3600 obr./min. Duster osiąga maksymalną prędkość 173 km/h.DSC 0623 scaled Wiadomości

Po pokonaniu Dusterem ok. 800 km wyświetlacz pokładowy wskazywał spalanie 7,3 l/100 km a zatem więcej niż podaje producent (6,1-6,4 według cyklu WLTP), ale i zimowe warunki nie należały do sprzyjających eco-jeździe. Silnik często pracował na postoju i na wyższych obrotach, co wpłynęło na końcowy rezultat. Bak paliwa pomieści 50 litrów benzyny.

Czy warto?

Dacia Duster jest propozycją o szerokich zastosowaniach. Nie tylko dla klienta prywatnego, nie tylko dla firmy, nie tylko do miasta i nie tylko w trasę. Model pozwoli na zjazd z asfaltu i pokonanie wyższego krawężnika a poszukujący większych wyzwań w terenie, znajdą na rynku wtórnym wersje z napędem 4×4. SUV z Mioveni dobrze wygląda, jest solidny, wygodny i w dodatku nie musimy wydawać na niego fortuny. Cena modelu jest nie do pokonania dla konkurencji, dlatego tak wielu klientów zdecydowało się już na ten model w Polsce. Ze swojej strony, bardzo lubię jeździć Dusterem i doceniam stosunek ceny do jakości, jaką oferuje marka Dacia.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 – dane techniczne:

  • Długość: 4341 mm
  • Szerokość z rozłożonym lusterkami: 2052 mm
  • Wysokość z relingami dachowymi: 1693 mm
  • Rozstaw osi: 2674 mm
  • Minimalna pojemność bagażnika: 445 l
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1478 l
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Liczba cylindrów: 3
  • Moc silnika: 74 kW (100 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 2750 obr./min.
  • Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12,5 s
  • Prędkość maksymalna: 173 km/h
  • Spalanie w cyklu mieszanym (WLTP): 6,1-6,4 l/100 km
  • Emisja CO2: 138-144 g/km

 

Materiał powstał we współpracy z firmą Renault Kruba Group, która oferuje sprzedaż używanych samochodów wszystkich marek, autoryzowany serwis, naprawy powypadkowe, remarketing flot oraz car detailing. 

Dziękujemy za udostępnienie samochodu do testu.

Prezentowany samochód Renault oraz inne używane auta tej marki można nabyć w firmie KRUBAGROUP, Koncesjoner Renault i Dacia, przy Alei Krakowskiej 3 w Sękocinie Nowym pod Warszawą (Janki), tel: 22 177 99 99, email: [email protected]

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DSC 0499 WiadomościDSC 0619 WiadomościDSC 0621 WiadomościDSC 0623 WiadomościDSC 0625 WiadomościDSC 0661 WiadomościDSC 0664 WiadomościDSC 0665 WiadomościDSC 0666 WiadomościDSC 0669 WiadomościDSC 0677 WiadomościDSC 0678 WiadomościDSC 0681 WiadomościDSC 0616 WiadomościDSC 0615 WiadomościDSC 0608 WiadomościDSC 0503 WiadomościDSC 0509 WiadomościDSC 0520 WiadomościDSC 0521 WiadomościDSC 0528 WiadomościDSC 0543 WiadomościDSC 0567 WiadomościDSC 0584 WiadomościDSC 0588 WiadomościDSC 0589 WiadomościDSC 0596 WiadomościDacia DusterDSC 0683 Wiadomości
3.7 13 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23
Tagi: RenaultDaciaDusterKruba Group
Udostepnij1616Tweet1010Udostepnij283
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

peugeot 508 sw 2015 13 Wiadomości
Testy

Peugeot 508 GT SW 2.0 BlueHDi 180 KM – nowa lepsza klasa biznes. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-02-09
renault clio 2023 facelifting hybrid 145 32 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 KM. Piekielnie oszczędna hybryda, jazda o kropelce

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-03
citroen c3 2017 1 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.6 HDi 100 KM – podwyższona dawka komfortu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-27
renault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 1 1024x6821 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane Grandtour Bose 1.2 130 KM EDC – z automatem wygodniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-11-01
Renault Megane E-Tech
Testy

Test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy i zasięg

autor Małgorzata Kozikowska
2023-02-05

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Carlos Tavares: koniec diesla oznacza wzrost emisji CO2

Używany Renault Kadjar 1.3 TCe. Przegląd 9 najtańszych ofert na polskim rynku wtórnym

Alpine wystawia się na Warsaw Motor Show. Jedna z największych atrakcji na targach!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz