Renault 5 E-Tech Electric, długo oczekiwana elektryczna wersja kultowego modelu, w końcu trafiła do sprzedaży we Francji i pojawia się też kolejnych krajach. W tym momencie dostępna jest jedynie wersja „high-end” wyposażona w baterię o pojemności 52 kWh. Tańsza wersja z baterią 40 kWh, kosztująca 25.000 euro, pojawi się na rynku nieco później.
Nowa elektryczna miejska Renault 5 już teraz przyciąga uwagę licznych klientów. Według Luca de Meo, dyrektora generalnego Renault, od momentu ogłoszenia modelu złożono już 75 000 wstępnych zamówień. Jednakże pojawiły się pewne zaskakujące informacje w ofertach przedstawianych klientom przez dealerów.
Bertrand Moreau, w swoim wpisie w mediach społecznościowych, zwrócił uwagę na nietypowe koszty pojawiające się w wycenach dealerów. Na jednym z dokumentów widniała pozycja „koszty paliwa” w wysokości 30 euro, co wydaje się absurdalne w przypadku samochodu elektrycznego. Nie chodzi tu o opłatę za ładowanie, ponieważ taka pozycja również się pojawiła, opisana jako „Charge électrique E-Tech” i wyceniona na 15 euro.
Kolejnym zaskoczeniem są dość wysokie miesięczne raty w ofertach wynajmu długoterminowego. Moreau podał przykłady ofert, gdzie miesięczna rata wynosi 515 euro bez wpłaty wstępnej za okres 37 miesięcy, przy limicie 10.000 km rocznie. Jeszcze bardziej zaskakująca była oferta 693 euro miesięcznie za wynajem na trzy lata z limitem 80.000 km. Renault nie skomentowało tych doniesień.
W Polsce samochód nie jest na razie wyceniony, ale ma już swoją stronę oferty na Renault.pl.
źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze