Podstawowy samochód, który ma po prostu jeździć i oferuje wyłącznie to co niezbędne. Takie było założenie, gdy Renault projektowało Dacię. Dzisiaj, po wielu latach od rozpoczęcia produkcji okazuje się, że auta te dobrze spełniają założenia producenta. I zaskakująco dobrze trzymają cenę. Pięcioletnia używana Dacia Sandero kosztuje w ogłoszeniach od 20 do 25 tysięcy złotych, co oznacza, że jest ceniona przez klientów. Dlaczego?
Używana Dacia Sandero to samochód bazujący na technologii Renault. Wnętrze i projekt nadwozia to własne rozwiązania z Rumunii, realizowane pod nadzorem francuskiej firmy, ale płyta podłogowa, skrzynie biegów i silniki pochodzą z samochodów Renault. Dlatego samochody te są uważane za niedrogie w eksploatacji i mało awaryjne. Pięcioletnia Dacia Sandero w ogłoszeniach ma przebieg rzędu 60-100 tysięcy kilometrów, chociaż trafiają się i takie, które mają i 150 tysięcy na liczniku.
Od pierwszego właściciela
Zakup takiego używanego auta jest też stosunkowo bezpieczny dla klienta, bo bez większego problemu można znaleźć je od pierwszego właściciela, z pełną historią serwisową. Części są stosunkowo niedrogie a serwis prosty. Używana Dacia to również samochód wyjątkowo prosty w obsłudze. Nie ma tu skomplikowanej elektryki.
Dacia Sandero – opinie użytkowników
Używana Dacia Sandero to samochód dla niewymagającego klienta. Co prawda łatwiej wymienić co ma, niż czego nie ma na wyposażeniu, ale na pokładzie zwykle znajdziemy wszystko to, co niezbędne do podróżowania. Elektryczne szyby, klimatyzacja czy radio z nawigacją są w większości egzemplarzy z wyższą specyfikacją, oznaczoną Laureate. Kierowcy chwalą Sandero za komfort jazdy, bo rzeczywiście zawieszenie jest wyjątkowo przyjazne naszym drogom oraz niskie koszty eksploatacyjne. Warto jednak pamiętać, że nie jest to samochód do długich szybkich przejazdów – wyciszenie pozostawia trochę do życzenia.
Proste trwałe wnętrze
Estetom może nie spodobać się wnętrze, bo jest wykonane z niedrogich chociaż solidnych materiałów. Design z roku 2014 też nie powala na kolana. Jednak jeśli przymknie się oko na te drobne niedogodności, to zyskuje się całkiem przyjemne auto – a co najważniejsze niedrogie. Sandero całkiem nieźle wygląda za to z zewnątrz, szczególnie, gdy wybierze się wersję Stepway. Wtedy robi się z niego rasowy crossover. Używana Dacia Sandero przy swojej cenie to propozycja dla osób, które chcą się przemieszczać a jednocześnie nie potrzebują tych wszystkich samochodowych wodotrysków czy jakiegoś prestiżu.
Dacia Sandero z gazem
LPG to najtańszy dzisiaj sposób zasilania samochodu. W ogłoszeniach można spotkać ogłoszenia z Sandero wyposażonym w silnik 1.2 o mocy 75 KM z fabryczną instalacją gazową. Gaz można też dołożyć, nawet do polecanego silnika 0,9 TCe. Ta jednostka o mocy 90 KM ma bardzo przyjemną charakterystykę, oferując dynamiczną jazdę i stosunkowo niskie zużycie paliwa.
Można też poprawić fabrykę
Kopalnią wiedzy, na temat możliwości poprawienia tego, czego fabryka nie zrobiła, są fora internetowe. My polecamy Dacia Klub Polska – ilość wiedzy, którą tam zgromadzono wystarczy na tygodnie siedzenia w garażu. Wśród zmian, które proponują klubowicze jest między innymi wyciszenie samochodu.
Ile kosztuje pięcioletnia Dacia Sandero?
Najdroższe Sandero z 2014 roku znaleźliśmy w jednym z ASO Dacia za kwotę 28.600 złotych – to sporo, bo nowe Sandero można kupić zaledwie za kilka tysięcy więcej. Średnia cena Sandero z tego rocznika oscyluje wokół 24 tysięcy, najtańsze egzemplarze kosztują poniżej 20 tysięcy. Co ciekawe, wybór nie jest wcale taki duży, co oznacza, że właściciele nie chcą się ich zbyt chętnie pozbywać.
Najnowsze komentarze