Kierownictwo fabryki Vigo grupy Stellantis poinformowało związki zawodowe o konieczności „dostosowania aktywności” nocnej zmiany w Systemie 1, w którym montowany jest model Peugeot 2008. Decyzja ta wynika z prognoz dotyczących mniejszej sprzedaży tego pojazdu.
Związki zawodowe, cytowane przez Europa Press, podają, że firma zaproponowała utworzenie komisji negocjacyjnej w celu wprowadzenia „znacznej modyfikacji” nocnej zmiany w ostatnim kwartale 2024 roku. Spadek produkcji Peugeota 2008 tłumaczy się dojrzałością modelu na rynku. Model ten, obecny na rynku od kilku lat, przeszedł w zeszłym roku restyling, co wskazuje na wejście w ostatnią fazę jego cyklu życia.
Zobacz: aktualności ze świata motoryzacji. Codziennie
Pracownicy spodziewają się, że komisja negocjacyjna zostanie powołana w nadchodzącym tygodniu, a porozumienie osiągnięte przed rozpoczęciem letnich wakacji w fabryce, które planowane są na 27 lipca. Firma nie podała jeszcze szczegółowych informacji na temat liczby miejsc pracy, które mogą zostać objęte tą korektą.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Związki zawodowe podkreślają, że taki spadek produkcji jest naturalny i zgodny z cyklem życia produktu. „To logiczne, że tak się dzieje. Musimy poczekać, aby zobaczyć, co Stellantis zamierza z tym zrobić i jakie nowe aktywności są przewidywane dla naszych zakładów.” – powiedział jeden z przedstawicieli związkowców. Kierownictwo fabryki i związki zawodowe będą negocjować, aby zminimalizować wpływ na pracowników.
źródło: Galicia Press
Najnowsze komentarze