Dacia stosuje bardzo przemyślaną strategię, prezentując swoje samochody jako auta, które znakomicie nadają się na wyjazdy poza miasto.
Jeśli uważnie obserwujecie materiały promocyjne i zdjęcia, które przygotowuje Dacia, łatwo zauważyć tam umieszczanie tych samochodów w kontekście przygody, kempingu czy po prostu wyjazdu gdzieś z daleka od miasta. Nie bez powodu. Dacia chce bowiem zbudować tego typu skojarzenia w głowach swoich klientów, uzyskując przy tym dwa efekty.
Umieszczanie samochodu w takim otoczeniu i budowanie takich skojarzeń podnosi wartość auta w oczach potencjalnych nabywców oraz przenosi akcenty komunikacji z budżetowości, która była do tej pory kluczowym elementem przekazu, na emocje i wartość, którą można uzyskać kupując dany model.
![](https://cdn.statically.io/img/francuskie.pl/wp-content/uploads/2024/07/dacia-02.jpeg?quality=70&f=auto)
Dacia tak bardzo dba o ten nowy element wizerunku, że nawet dziennikarze, którzy uczestniczą w jazdach testowych, są zabierani właśnie w miejsca związane z obcowaniem z naturą – tak było zarówno w Polsce, gdzie przygotowano specjalną trasę z miejscem kempingowym na polanie w lesie, jak i na prezentacjach w innych krajach, co widać powyżej.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Wartość, a nie cena, to strategia, którą stosuje wiele firm – Dacia wybrała dla siebie miejsce, które przez jakiś czas wydawało się być nieco zapomniane i porzucone przez przynajmniej niektórych innych producentów samochodów. I jak można wywnioskować z wyników sprzedaży – to działa.
Najnowsze komentarze