• Najnowsze

Citroen DS5 Hybrid4 200 KM (2013) – czy to już statek kosmiczny, czy tylko samochód?

2021-01-27

DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Citroen DS5 Hybrid4 200 KM (2013) – czy to już statek kosmiczny, czy tylko samochód?

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-01-27
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania7min
867 46
77
783
UDOSTĘPNIEŃ
2.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?

Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124

Test: Nowy Opel Crossland – twarz Mokki i wyjątkowo przestronne wnętrze (pierwsza jazda)

citroen-ds5-2013-100-4Citroen DS5 w wersji hybrydowej różni się od tej tradycyjnej z zewnątrz subtelną literką H. Zobaczymy ją na klapie lub przeczytamy pełne słowo wsiadając do samochodu. Szczególne wrażenie funduje nam ta hybryda nocą, podświetlenia lusterek czy progów dopełniają wrażenie bynajmniej nie samochodu – tylko rasowego statku kosmicznego. Czy jedna literka ma znaczenie? Czy faktycznie „H” jak hybryda stanowi taką różnicę? Samochód przetestował dla Was nasz Czytelnik, Jarek. 

Odpowiadając na te pytania przypomniałem sobie anegdotę z obiadu na sopockim monciaku. Byliśmy tam ze znajomymi, łącznie 3 pary + kilkoro dzieciaków. Miłosz był już znudzony spacerem i głośno oznajmiał, że chce na Wawel (czyli w stronę swojego domu). Był tak zdecydowany i głośny, że spacerująca obca kobieta podzieliła się z nim empatycznie informacją, że podobnie tęskni już za swoim Krakowem. No i mamy wyjaśnienie czy szczegóły – w tym wypadku jedna literka – mają znaczenie. Miłosz jeszcze nie wypowiadał „r” więc Jego Wawel to miał być warszawski Wawer gdzie mieszkał z rodzicami.

citroen-ds5-2013-100-5Myślę sobie, że podobnie jest z DSem w wersji elektryczno-dieslowej. Da się odczuć, że nie mamy do czynienia z przypadkowym samochodem. Na postoju nietuzinkowość podkreślają oznaczenia hybrydy ale najważniejsze walory zaobserwujemy w mieście np. w korku. Auto, które testowałem było znakomicie wyposażone. Szereg udogodnień… chyba łatwiej byłoby mi wskazać czego nie znalazłem w tym pojeździe. Spróbuję jednak wymienić. Do dyspozycji kierowcy mamy tempomat, skórzaną tapicerkę, świetnie wyprofilowane siedzenia z ustawieniami elektrycznymi w tym z bardzo przyjemną funkcją masażu, dobrej jakości plastiki kokpitu i wstawki z metalu wszędzie tam gdzie nie trafiła skóra, pełną elektrykę szyb, lusterek i wnętrze doskonale doświetlane przez szklany dach, dodatkowy wyświetlacz z informacjami o prędkości jazdy i trasą GPS (Head-Up Display), nawigację (duży plus za aktualność map), czujniki parkowania + kamerę cofania, która ze względu na bardzo słabą widoczność podczas manewru cofania jest wręcz niezbędna, oczywiście klimatyzację z regulacją nawiewu na tylną kanapę, schowek klimatyzowany i jeszcze wiele wiele innych udogodnień, które w tym samochodzie dopełniają wrażenia luksusu a może nawet przepychu.

Swój test rozpocząłem od półtoragodzinnej wolnej jazdy w warszawskim korku (a przecież są wakacje, które jak pamiętam pozwalały odetchnąć od takich atrakcji w stolicy!). Tym razem czas spędzony w samochodzie nie był straconym. Musiałem przecież rozpoznać znaczenia dziesiątków przycisków i ustawień.
Pierwsze spostrzeżenie, które niestety towarzyszyło mi przez cały test: wolno pracująca automatyczna skrzynia biegów. Przełożenia zmieniane są w tempie trudnym dla mnie do zaakceptowania. Na szczęście czas ten zmniejsza się po włączeniu trybu „sport”. Ustawienia stylu jazdy wprowadzamy dedykowanym pokrętłem umieszczonym w centralnej części pomiędzy przednimi fotelami. Nie miałem wątpliwości – jazda bez przełączenia na tryb sportowy jest męcząca. Każda próba wyprzedzania przypomina o skontrolowaniu ustawień tak aby nie spędzać wieków na lewej części drogi. Funkcję manetek i zmiany biegów w modelu półautomatycznym zarzuciłem po kilku przejechanych km – jakoś nie odczuwałem frajdy z tej czynności a przecież po to chyba po to ta funkcja jest instalowana.

citroen-ds5-2013-100-8Wysoka notę wystawią Citroenowi pasażerowie – można docenić dodatkowe nawiewy czy wysuwane podparcie ud fotela przedniego. Wysocy podróżujący będą jednak narzekali na brak miejsca nad głową z tyłu a dla dopełnienia Ci niscy nie wyregulują zagłówka tak aby nie męczyć szyi. Jak ktoś chciałby zapakować szczególnie dużo bagaży to zalecam bagażnik dachowy. W bagażniku mamy przecież elementy silnika elektrycznego więc trudno będzie uznać wartość poniżej 400l za satysfakcjonującą. Aczkolwiek nawet w kufrze widać dbałość o szczegóły i wręcz biżuteryjne podejście do podróżujących – wszędzie wstawki chromowane i wykładzina bardzo dobrej jakości.

Ja podróżowałem głównie w konfiguracji 2 dorosłych + 2 małych dzieci z wyładowanym po brzegi bagażnikiem. Nie zaobserwowałem wpływu zwiększonego obciążenia na walory jezdne zawieszenia. Za to zaobserwowałem wyższe spalanie. Co ciekawe jazda DSem w trybie sportowym odbywa się kosztem poniżej jednego litra paliwa więcej na 100km. Generalnie jednak obciążony DS5 spala niemało. Miało być ekologicznie więc średnie spalanie po przejechaniu 500km na poziomie 7,4km to sporo. Może nie każdy pamięta, że Citroen połączył silnik elektryczny z silnikiem wysokoprężnym a to nietypowe rozwiązanie.

Jestem ogromnie ciekawy jak ten układ napędowy będzie pracował zimą. Diesel napędza nam koła przednie a silnik elektryczny koła tylnie – czy podczas ruszania ten swoisty napęd na 4 koła będzie szczególnie wydajny? Postaram się o tym przekonać już najbliższej zimy.

citroen-ds5-2013-100W czasie jazdy w dobrze wyciszonym wnętrzu będziemy słyszeli poprzeczne nierówności ale samochód zachowuje się pewnie. Będą zapewne tacy co określą to zestrojenie jako zbyt twarde i nie pasujące do luksusowego charakteru samochodu. Ja jednak przypominam, że łącznie dysponujemy mocą 200km a taka wartość pozwala nam próbować nieco szybciej wchodzić w zakręty czy być może przekraczać dozwolone prędkości na autostradach (czego oczywiście nie polecam). Samo ruszanie spod świateł nie jest imponujące ale manewr wyprzedzania przy prędkościach 80-130km/h jest bezpieczny – pod warunkiem włączenia trybu „sport” co opisałem wyżej.

Czytałem publikacje o innym samochodzie hybrydowym z grupy PSA. Celowo jednak nie „filtrowałem” swojej świadomości testami DS5H aby nie ulegać sugestiom innych kierowców. Zacząłem od anegdoty Wawel / Wawer i na Wawrze również zakończę. Tu mieszkam od 3 lat i mam wrażenie, że ta dzielnica ma przed sobą fajne perspektywy ale też jest niedopracowana pod względem infrastruktury. Nadrabiamy powoli zaległości stawiając place zabaw i boiska. A co szczególnie dziwne dopiero teraz będziemy mieli KANALIZACJĘ. Tak, tak – Wawer nie jest skanalizowany w 2013r. Zatem w jednym kraju w stolicy brakuje jeszcze kanalizacji a inni inżynierowie eksperymentują ze skomplikowana materią układów hybrydowych.

Moim zdaniem Citroen szybciej dogoni Lexusa, niż Wawer np. Wilanów czy Ursynów. Firma z szewronami na masce jest już bardzo blisko. Gratuluję jakości i walorów estetycznych, trzymam kciuki za ten postęp. DS5 to na pewno krok w dobrą stronę.

Testowany samochód to Citroen DS5 rocznik 2013 w wersji 2.0 HDi Hybryda

Tekst: Jarek
Opracowanie i zdjęcia – Redakcja

Galeria

Newsletter

Originally posted 2013-08-04 19:38:21.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDS5
Udostepnij313Tweet196Udostepnij55
Poprzedni

Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km

Następny

Najgorszy kierowca? Mężczyzna w wieku 18-25, który jeździ Peugeot 308

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Peugeot 308

Najgorszy kierowca? Mężczyzna w wieku 18-25, który jeździ Peugeot 308

Peugeot 508 Sport Engineered

Nowy Peugeot 508 Sport Engineered – ruszyły jazdy testowe we Francji

Peugeot 208, 2008 czy Renault Captur? Który samochód jest najlepszy dla kobiety?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
77 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Anonimowo o Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Rajender o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Radek o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 – trzy poziomy wyposażenia, rekordowa przestronność, przedsprzedaż już od marca w niektórych krajach?
    • Zawsze o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Zawsze o Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Zb. o Nowy Citroën C5 – trzy poziomy wyposażenia, rekordowa przestronność, przedsprzedaż już od marca w niektórych krajach?
    • mctk o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Piotrek o Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    77
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.