Najważniejsze prace prowadzone są, jak łatwo się domyślić, nad gamą silników wysokoprężnych, co miłośników benzyny raczej specjalnie nie cieszy. Inżynierowie PSA wprowadzają właśnie nowe rozwiązania do gamy silników 1.6 HDi o mocach 92 i 15 KM, co pozwoli ograniczyć spalanie i emisję dwutlenku węgla o 6%. Niewiele? Cóż – technologia jest już tak dopracowana, że niełatwo teraz uzyskać jakieś ogromne oszczędności. Może więc czas się skupić na silnikach benzynowych? ;-) Albo może jednak nie, bo i one staną się wrażliwe na jakość paliwa i skomplikowane, a więc drogie w serwisie…
Silniki wysokoprężne produkowane we francuskim Trémery teraz otrzymały kilka zmian konstrukcyjnych, dzięki którym udało się zaoszczędzić wspomniane 6% na spalaniu oleju napędowego oraz na emisji CO2. Są to:
– nowa pompa oleju o zmiennej wyporności, co pozwala inteligentnie ograniczać zapotrzebowanie na moment obrotowy silnika;
– nowe oleje silnikowe i płyny transmisyjne o niskiej lepkości, które zmniejszają tarcie i związane z nim opory;
– nowej generacji uszczelki wału korbowego, które poprzez zmniejszenie siły docisku również ograniczają tarcie;
– zmniejszenie napięcia paska;
– pompa o niskim współczynniku tarcia ograniczając straty energii.
Te nowe technologie i rozwiązania sukcesywnie trafiać będą wraz z silnikami 1.6 HDi do gamy modelowej Citroëna i Peugeota, w tym do samochodów Citroën C3, C4 Picasso oraz Peugeot 208.
Wraz z innymi rozwiązaniami charakterystycznymi dla konkretnych modeli pozwoli to ograniczyć średnie spalanie i emisję dwutlenku węgla, co będzie korzyścią dla klienta, szczególnie w krajach, gdzie obowiązują systemu ulg proekologicznych. Nie bez znaczenia pozostaną również niższe koszty eksploatacji samochodów, zwłaszcza w przypadku klientów flotowych, gdzie każdy oszczędzony litr przynosi wymierne korzyści dla całej firmy.
W pierwszym półroczu 2012 PSA Peugeot Citroën był europejskim liderem w redukcji emisji CO2. Średnia emisja wyprodukowanych aut wyniosła 124,5 g/km. Samochody tego koncernu z emisją poniżej 111 g/km stanowiły w tym czasie 22,1% europejskiej sprzedaży Grupy.
KG
Najnowsze komentarze