Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Peugeot 3008
Wiadomości

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości
Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
peugeot 3008 1 2 Wiadomości
Wiadomości

50 młodych kobiet pojedzie na Perspektywy Women in Tech Summit 2025 dzięki Stellantis i Fundacji Edukacyjnej Perspektywy

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Dacia Bigster
Wiadomości

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Peugeot 508
Wiadomości

Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
alfa romeo stradale 00 3 Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo 33 Stradale „00 prototype”: Nowy rozdział legendy w sercu Balocco i Turynu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Express dCi i TCe – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-16
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.3k
A A
4
Renault Express, Dacia Dokker

Dacia Dokker, która do tej pory pełniła rolę najbardziej przystępnego auta użytkowego na rynku, została wycofana z oferty. Aby znaleźć następcę, musimy zajrzeć do portfolio Renault, w którym pojawił się samochód o nazwie Express. W okolicach Warszawy odbyły się pierwsze jazdy testowe zarówno Expressem, jak i modelem Kangoo Van.

Przedsiębiorcy poszukujący niedrogiego auta dostawczego do niedawna mieli możliwość zamówienia Dacii Dokker, ale francuski koncern zdecydował się przenieść model pod skrzydła marki Renault. Auto nazwano Express. Wcześniej nomenklatura była wykorzystywana w dostawczej wersji Kangoo a od roku 1985 służyła wszechstronnemu modelowi Renault, który znajdował się w produkcji do 2002 roku.

Dacia Dokker w nowym wydaniu stała się bardziej atrakcyjna wizualnie, nowoczesna i niestety także droższa od poprzednika, choć cena 48.950 zł i tak jest wyjątkowo konkurencyjna. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę ciągłe podwyżki na rynku motoryzacyjnym. W podstawowym poziomie wyposażenia zabraknie nam wielu opcji, ale wydatek 52.950 zł za wersję Clim Pack pozwoli korzystać m.in. z klimatyzacji, elektrycznych szyb i lusterek oraz radia. Przedstawiciele francuskiej marki już podczas premiery prasowej określali swój nowy model pojęciem „hit sprzedaży” i faktycznie model ma dużą szansę na zdobycie zainteresowania klientów.renault 01 Wiadomości

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

2025-05-23

Przepisem na sukces Renault Express ma być dodanie do tańszego modelu funkcji opracowanych dla pozycjonowanego wyżej Kangoo. Auto ma nowoczesną kabinę i oferuje jak najwięcej za jak najniższą kwotę. Nawet wygląd zewnętrzny obu aut jest prawie identyczny, o czym mogliśmy się przekonać na Torze Modlin. Przed rozpoczęciem jazd wszystkie pojazdy testowe ustawiono w rządku. Początkowo trudno było zdecydować, który z nich to Kangoo a który Express. Pojazdy zachowują jednak odrobinę indywidualności za pomocą odmiennej sygnatury reflektorów przednich i tylnych oraz zderzaków.DSC 0943 scaled Wiadomości

Czy w Renault Express zostało coś z Dacii?

Więcej różnic dostrzeżemy po zajęciu miejsca za kierownicą. Wnętrze Renault Express jest skromniejsze, ale ta skromność nie razi w oczy. Oszczędne wykończenie nie wpływa na pogorszenie komfortu, po prostu błyszczących ozdobników jest mniej a materiały są nieco tańsze. Rozbieżności pomiędzy Kangoo i Expressem to jednak nie tylko wykończenie. Dotyczą fotela, pozycji za kierownicą, położenia wyświetlacza oraz niektórych kontrolek. Ekran dotykowy w Renault Express umieszczono niżej, tuż pod nawiewami. Z podobnego schematu korzystała Dacia przed pojawieniem się Sandero III generacji.20210615 094041 scaled Wiadomości

Wbudowany w konsolę centralną 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego Easy Link charakteryzuje się czytelnym interfejsem i nie musiał zbyt długo zastanawiać się, czy spełnić wolę kierowcy czy nie. Nie mieliśmy też żadnego problemu z podłączeniem auta do systemu Android Auto. Dacia pożyczyła Expressowi analogowe zegary i komputer pokładowy, który wyświetla wyłącznie podstawowe funkcje pojazdu. Przyciski do regulacji ustawień nagłośnienia przy kierownicy również pochodzą od Dacii lub od wcześniejszych modeli Renault, co jeśli o mnie chodzi, stanowi atut samochodu. Rozwiązanie jest ergonomiczne i przyjemniejsze w użytkowaniu niż rozwiązanie zapoczątkowane w ostatnim Clio.

Kamera zamiast lusterka wstecznego

Z racji zabudowanej przestrzeni transportowej, w samochodzie dostawczym widoczność do tyłu jest mocno ograniczona. Parkowanie ułatwia lusterko o szerokim kącie widzenia, które zamówimy za 250 zł lub kamera cofania (900 zł w dla wersji Clim Pack). Renault dodało również możliwość śledzenia sytuacji za pojazdem na 5-calowym ekranie znajdującym się w miejscu lusterka wstecznego. Wyposażenie kosztuje dodatkowo 2000 zł i jest dostępne wyłącznie jeśli zamówimy czujniki parkowania. „Cyfrowe lusterko” pomoże podczas jazdy i manewrów wyprzedzania, ale nie ułatwi parkowania tyłem ponieważ wyłącza się po wrzuceniu biegu wstecznego. Opcjonalna kamera cofania jest zlokalizowana w innym miejscu, ma inny kąt widzenia i przekazuje obraz do wyświetlacza na konsoli centralnej.DSC 0071 scaled Wiadomości

Renault w inteligentny sposób zabudowało przestrzeń w kabinie Expressa. Znalezienie miejsca do przechowywania drobnych przedmiotów nie stanowi żadnego wyzwania, ponieważ półki i schowki są praktycznie wszędzie, nawet nad głową kierowcy. W zamykanej skrytce pod przednią szybą Renault umieściło dwa gniazda USB do ładowania oraz gniazdo 12V. Do tego dochodzą małe i większe podstawki. Opcjonalnie zamówimy ładowarkę indukcyjną do smartfona oraz podłokietnik.

Pojemność ładunkowa do 3,7 m3

Express to niewielki model dostawczy o długości 4393 mm oraz rozstawie osi 2812 mm. Przestrzeń ładunkową możemy regulować od 3,3 do 3,7 m³. Maksymalną wartość uzyskamy po złożeniu przedniego fotela i przesunięciu bocznej kraty zabezpieczającej. Operacja umożliwi nam również transport przedmiotów o długości 2,36 m. Ładowność pojazdu wynosi 780 kg w wersji z silnikiem benzynowym lub 650 kg dla diesla. Pakowanie ułatwiają przesuwane drzwi boczne.DSC 0961 scaled Wiadomości

Renault Express w trzech wersjach silnikowych

Gama napędów składa się z trzech wersji. W salonach dealerskich zamówimy Expressa z silnikiem benzynowym 1.3 TCe o mocy 100 KM. Nie zabrakło również diesla Blue dCi o pojemności 1461 cm3 w wersji o mocy: 75 KM oraz 95 KM. Wszystkie jednostki współpracują z 6-biegową, manualną przekładnią. Przedsiębiorcy, dla których duże znaczenie ma oszczędność i ekologia mogą zdecydować się na opcję ECOLEADER, która ogranicza zużycie paliwa oraz emisję CO2 poprzez zmniejszenie prędkości do 100 km/h.20210615 151254 scaled Wiadomości

Prowadzenie Renault Express jest przyjemne, ale nadwozie lubi wychylać się podczas nieco gwałtowniejszych skrętów. Gdy przekroczymy prędkość 100 km/h, we znaki daje się niedostateczne wyciszenie kabiny. Aby prowadzić swobodną rozmowę trzeba podnieść głos. Zaletą jest zwrotność dlatego podczas nawracania lub manewrowania na zatłoczonych parkingach rzadziej będziemy korzystali z biegu wstecznego.

DSC 0926 scaled Wiadomości

Gdy postawimy obok siebie Renault Express i Kangoo, naturalnym wyborem staje się ten drugi model, ale jeśli przekalkulujemy cenę, zwłaszcza przy zamówieniu więcej niż jednego auta, nie jest to już takie oczywiste. Express przyciągnie firmy poszukujące najtańszego rozwiązania w zakresie transportu towarów, ale bez kompromisu w zakresie wyposażenia. Renault pracuje również nad szeroką ofertą możliwości zabudowy pojazdu. Podczas prezentacji mieliśmy okazję oglądać chłodnię, ale rozwiązań wkrótce będzie znacznie więcej.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20210615 094041 WiadomościDSC 0071 WiadomościDSC 0072 WiadomościDSC 0074 WiadomościDSC 0075 WiadomościDSC 0076 WiadomościDSC 0081 WiadomościDSC 0085 WiadomościDSC 0897 WiadomościDSC 0926 WiadomościDSC 0939 WiadomościDSC 0943 WiadomościDSC 0944 WiadomościDSC 0070 WiadomościDSC 0069 Wiadomości20210615 151232 Wiadomości20210615 151240 Wiadomości20210615 151254 Wiadomości20210615 162841 WiadomościRenault Express, Dacia DokkerDSC 0062 WiadomościDSC 0064 WiadomościDSC 0065 WiadomościDSC 0066 WiadomościDSC 0067 WiadomościDSC 0068 WiadomościDSC 0068 1 WiadomościDSC 0961 Wiadomości
5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultExpress
Udostepnij463Tweet290Udostepnij81
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

Citroen C3 2006 1024 0d Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Citroën C3 1.4 HDi 75 KM 2007 – oszczędny diesel do miasta? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-12-10
10. Test Renault Clio R.S. Trophy z roku 2018 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio RS Trophy 1.6 220 KM – szybki, mały, zwinny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-03
Peugeot 3008 HYbrid4
Wiadomości

Test: Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 „Black Pack” 300 KM – hybrydowy SUV z wnętrzem premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-21
03. Renault Espace dCi 200 EDC Initiale Paris Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace dCi 200 KM EDC Initiale Paris 2021 – ostatni z rodu. Mocny diesel z automatem i siedem miejsc. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-03-16
peugeot 207 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 207 1.6 16V 110KM – miejski lew z oszczędnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-29

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21-22/2018

Rekordowe ceny na rynku aut używanych. 3.500 zł drożej niż rok temu

Jak skutecznie ogrzać swój samochód zimą? Właściciel tego Citroëna znalazł niezwykły sposób

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz