citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Wiadomości

Nowy tani Citroën e-C3 może namieszać na rynku elektryków

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-06
citroen e c3 za 19900 euro promocja we wloszech rabat wynosi 4000 euro Wiadomości
Wiadomości

Citroën ë-C3 za 19.900 euro – promocja we Włoszech. Rabat wynosi 4.000 euro!

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-09
nowy citroen c3 liderem sprzedazy w portugalii w kwietniu 2025 r 1 Wiadomości
Wiadomości

Szef marki Citroën: „Wprowadzamy tanie samochody elektryczne, ale to rządy muszą zadbać o infrastrukturę!”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
sprzedaz nowych aut w polsce kwiecien 2025 zdjecie tytulowe Wiadomości
Wiadomości

Polska – rejestracje nowych aut w kwietniu 2025 r.

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-07
dacia bigster 2025 Wiadomości
Wiadomości

W salonach marki Dacia trwają Dni Bigstera 2025. Do kiedy?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-10
dacia bigster 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster 140 KM LPG ma już swoją polską cenę i jest tanio! Fabryczna instalacja gazowa

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
e tech 160 Wiadomości
Wiadomości

Nowy silnik Renault 1.8 Full Hybrid E-Tech 160 KM: więcej mocy, mniejsze zużycie paliwa

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Espace V 2.0 bluedCi 200 KM – spieszmy się kochać minivany. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-12
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
666
A A
3
Renault Espace

Gdy patrzymy na sytuację na rynku motoryzacyjnym aż chciałoby się rzec: spieszmy się kochać minivany, tak szybko odchodzą. Mam nadzieję, że losu wielu modeli nie podzieli Renault Espace, który należy w końcu do grona najbardziej komfortowych samochodów na rynku.

Pierwszy Renault Espace zadebiutował w roku 1984 jako pierwszy model o nadwoziu minivan w Europie. Aktualnie w ofercie francuskiego producenta znajduje się już piąta generacja pojazdu, która ma wprawdzie najmniej charakteru minivana ze wszystkich wersji, aczkolwiek ma go chyba najwięcej spośród wszystkich modeli Renault. Rodzinny segment, który stawia na przestronne i funkcjonalne wnętrze nad modnym wyglądem, to aktualnie ginący gatunek i gdy spoglądam na sytuację na rynku motoryzacyjnym i czytam wzmianki o potencjalnym zakończeniu produkcji Espace ogarnia mnie wewnętrzna wściekłość: dlaczego rezygnować z tak komfortowego modelu? Odpowiedź jest jednak prosta: trendy rynkowe, które przekonują nas, że SUV jest najładniejszy i nadaje się do wszystkiego. Renault Espace mimo kanciastych kształtów również prezentuje się znakomicie i nie sądzę, aby odstępował SUV-om a w porównaniu z wieloma modelami na rynku jest po prostu ładniejszy. Tygodniowy test tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że jest to pojazd o wielu zastosowaniach, w którym komfortu z pewnością nam nie zabraknie.Renault Espace

Ale przestrzeń!

Renault Espace oferuje mnóstwo miejsca na pokładzie i pod tym względem niejeden SUV może schować się w cieniu. Fotel zasłużył na naszą pochwałę dzięki licznym możliwościom elektrycznej regulacji. Osoby o najróżniejszych gabarytach wzrostowych znajdą w Espace dogodną pozycję do prowadzenia. Ustawienie obejmuje wysokość, odległość, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, a także wielkość podparcia odcinka lędźwiowego. Manewry zaowocują prostą i prawidłową pozycją za kierownicą. Ponadto nie musimy odrywać pleców od oparcia, aby sięgnąć do większości przycisków i funkcji na pokładzie, w tym także do pionowego ekranu o przekątnej 8,7 cala. Fotel ma także inne dogodności w postaci masażu i wentylacji. IMG 5068 Wiadomości

Na tylnej kanapie również miejsca nie zabraknie, a brak tunelu środkowego umożliwia posadzenie z tyłu Espace trzech osób. W drugim rzędzie znajdziemy nawiewy po bokach i po środku, a także opcjonalne DVD z ekranami w zagłówkach, na których znudzeni długą jazdą młodzi pasażerowie mogą oglądać filmy. Ostatnia funkcja jest dodatkowo płatna w wysokości 4500 zł.

Warto przeczytać!

tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11
dacia 1 2 Wiadomości

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11

Dom w cenie samochodu? Renault uczestniczyło w przygotowaniu niezwykłej koncepcji

2025-05-10

Do dyspozycji kierowcy jest sporo miejsc do przechowywania przedmiotów. Zamiast tradycyjnie otwieranego schowka po stronie pasażera zastosowano szufladę, do której dostaniemy się bez specjalnej gimnastyki, czy wysiłku, po prostu za pomocą jednego kliknięcia palcem w przycisk. Niewielkie przedmioty możemy „upchnąć” także do wnęki w podłokietniku oraz małego schowka po lewej stronie kierownicy.Renault Espace

Bagażnik Renault Espace ma pojemność 247 litrów w przypadku, gdy na pokładzie znajduje się 7 pasażerów oraz 680 litrów przy pięciu podróżujących. Renault zadbało o jak największe ułatwienie operacji związanych z otwarciem bagażnika i składaniem siedzeń. Tylną klapę uniesiemy zarówno z poziomu kierowcy, z kluczyka, jak i ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Oparcia tylnych foteli za pomocą jednego palca położymy przyciskiem w tylnej części pojazdu. Uzyskujemy w ten sposób mnóstwo przestrzeni i płaską podłogę .20190630 172804 Wiadomości

Wykończenie wnętrza Renault Espace to duży plus

Zakrzywiony kształt panelu środkowego z ekranem, dźwignią zmiany biegów i pokrętłem do zmiany trybów jazdy to ukłon w kierunku stylistów Renault. Jest dopracowany, ale nie tylko pod względem wizualnym czy estetycznym, ale także użytkowym. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest uchwyt na kubek, który został umieszczony zbyt nisko, właściwie pod konsolą środkową. Sięganie po kawę podczas jazdy nie jest wprawdzie niewykonalne, ale nie należy do ruchów specjalnie ergonomicznych i bezpiecznych, gdy kierowca jest skupiony na sytuacji drogowej przed samochodem.

Na pokładzie Renault Espace w wersji Initiale Paris, który otrzymaliśmy do testów znajdziemy właściwie wszystko czego potrzeba i wszystko czego można sobie zażyczyć podczas jazdy. Nie zabrakło wyświetlacza typu head-up, który pokazuje aktualną prędkość oraz ograniczenia obowiązujące na danym odcinku, szklanego dachu oraz bardzo dobrego nagłośnienia Bose. Ponadto model posiada bogatą gamę systemów bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat, który w przypadku zbyt szybkiego zbliżania się do pojazdu poprzedzającego samodzielnie wytraci prędkość pojazdu. Komfort jazdy na dalekich trasach zapewni zawieszenie, które tłumi mniejsze i średnie nierówności napotkane na drodze.

Szybki i… zwrotny?

Pod maską testowanego przez nas modelu znajduje się wysokoprężna jednostka Blue DCi o mocy 200 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Silnik zapewnia dynamiczną jazdę i umożliwia sprawne wyprzedzanie na trasie. Pierwszą setkę na liczniku ujrzymy po upływie 9,1 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi w Espace 215 km/h. Czterocylindrowy silnik został sprzężony z automatyczną przekładnią EDC, która bez zająknięcia zmienia przełożenia i dostosowuje pracę do trybów jazdy, które oferuje pojazd. W trybie komfort odczujemy chwilę wyczekania przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu, ale gdy zmienimy ustawienie na Sport, reakcja samochodu stanie się szybsza i bardziej zadowalająca dla miłośników energicznej jazdy. Renault Espace pokonał w naszej redakcji dystans 907 km, w najróżniejszych warunkach jazdy. Spalanie, jakie pokazał komputer pokładowy wyniosło 6,9 l/100 km, czyli tylko niewiele wyższe od średniego przedziału 6,4-6,6 l/100 km podawanego przez producenta, który jest zgodny z cyklem WLTP. IMG 5049 Wiadomości

Renault Espace nie jest wprawdzie wymarzonym samochodem do parkowania w wąskich miejscach parkingowych, ale jeśli już jesteśmy do tego zmuszeni odkryjemy jak zwrotny jest to pojazd. System czterech kół skrętnych 4Control sprawia, że Espacem parkuje się sprawniej niż niejednym kompaktowym SUV-em. W manewrach pomoże kamera cofania oraz asystent parkowania, który jest bardzo, może nawet za bardzo wyczulony na zbliżanie się do przeszkody.

Nowe Renault Espace kosztuje…

Samochód jest oferowany w polskich salonach w dwóch wersjach wyposażenia. Na podstawowy wariant Zen trzeba przeznaczyć przynajmniej 134.900 zł (cena uwzględnia rabat w wysokości 10.000 zł). Za wersję Initiale Paris musimy zapłacić 170.400 zł, a do naszego testowego modelu bez opcji dodatkowych będziemy musieli dołożyć jeszcze prawie 10 tys. zł. Z listą dodatków, które znajdziecie poniżej cena będzie wynosiła już 201.200 zł.20190630 174559 Wiadomości

Dla kogo Espace?

Wspomniałam wcześniej, że samochód może służyć do wielu zastosowań i tak jest w istocie. Przestronne wnętrze oraz łatwy sposób konfiguracji wnętrza sprawiają, że model sprawdzi się zarówno dla osób potrzebujących komfortowego środka transportu, jak i dużego bagażnika a dzięki eleganckim wykończeniom i bogatemu wyposażeniu z powodzeniem posłuży jako pojazd biznesowy, do przewozu ważnych osobistości. Espace podobnie jak poprzednicy jest także modelem rodzinnym, ba może nawet służyć jako mały autobus, gdy dołożymy dwa dodatkowe miejsca w trzecim rzędzie (+4000 zł). Zaletą pojazdu jest przede wszystkim komfortowe i atrakcyjnie wykończone wnętrze, duży bagażnik oraz łatwość konfiguracji wnętrza. Minus przyznajemy za lokalizację cup-holdera, niezbyt pojemne przestrzenie w boczkach drzwi oraz cenę.

Renault Espace – wyposażenie dodatkowe testowego modelu:

  • Lakier metalizowany – 2500 zł
  • Ozdobny panel konsoli środkowej jasnoszary z motywem – 200 zł
  • PAKIET TECHNO: aktywny regulator prędkości, wyświetlacz Head-Up – 3200 zł
  • PAKIET ZIMOWY PLUS: podgrzewana szyba przednia, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele boczne w 2. Rzędzie – – 1800 zł
  • Dach panoramiczny, elektrycznie otwierany w części przedniej – 4000 zł
  • DVD wbudowane w zagłówki – 4500 zł
  • 2 dodatkowe fotele z tyłu – 4000 zł

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190630 172804 Wiadomości20190630 174713 Wiadomości20190630 174805 Wiadomości20190701 101748 WiadomościIMG 5049 WiadomościIMG 5052 WiadomościIMG 5055 WiadomościIMG 5058 WiadomościRenault EspaceIMG 5060 WiadomościIMG 5061 WiadomościIMG 5062 WiadomościIMG 5065 WiadomościIMG 5068 WiadomościIMG 5073 WiadomościIMG 5074 Wiadomości20190630 174607 Wiadomości20190630 174559 Wiadomości20190630 173050 Wiadomości20190630 173234 Wiadomości20190630 173425 Wiadomości20190630 173528 Wiadomości20190630 173618 Wiadomości20190630 173629 Wiadomości20190630 173659 Wiadomości20190630 173754 Wiadomości20190630 173825 Wiadomości20190630 173854 Wiadomości20190630 174153 Wiadomości20190630 174244 Wiadomości20190630 174415 Wiadomości20190630 174523 Wiadomości20190630 174531 WiadomościIMG 5075 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultEspace
Udostepnij280Tweet144Udostepnij40
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4625 udostępnienia
    Udostepnij 1850 Tweet 1156
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2693 udostępnienia
    Udostepnij 1077 Tweet 673
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355

Testy samochodów

Peugeot 308 SW Plug In Hybrid 225 20 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW Plug-In Hybrid 225 KM. Oszczędne ładowalne kombi dla rodziny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-01
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe – małe serce wielka dusza 01 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 KM – małe serce, wielka dusza. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-10-08
016. Peugeot 308 BlueHDi 130 – spieszmy sie kupowac diesle tak szybko znikaja z cennikow Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 BlueHDi 130 – spieszmy się kupować diesle, tak szybko znikają. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-08-21
big Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 3.0 HDi V6 240 KM 2010 – komfortowa podróż z mocnym dieslem przez życie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-10-21
01. Test Peugeot 208 z Silnikiem Roku 2015 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-09-26

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

W Polsce powstał absurdalny pomysł, aby kierowcy jeździli w kaskach

Alians Renault-Nissan i zero emisji spalin w transporcie

Całkowicie nowe Renault Espace: ogromny panoramiczny szklany dach większy niż jakikolwiek inny

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz