Infiniti Red Bull Racing i Renault Sport F1 zdobyły po raz czwarty z rzędu tytuł Mistrza Świata Konstruktorów Formuły 1. W sezonie 2013 współpraca ta zaowocowała jak dotąd 10 zwycięstwami, 8 pole position, 10 najlepszymi czasami okrążenia toru i 470 punktami w klasyfikacji.
Jest to pierwszy taki przypadek nieprzerwanego sukcesu tandemu konstruktora bolidów i konstruktora silników od ponad 20 lat. Jest to niemal unikalne osiągnięcie w historii F1 – tylko tandemowi McLaren-Honda udał się podobny wyczyn w latach 1988-1991.
Wraz z nowym mistrzowskim tytułem, Renault kończy w pięknym stylu program silników V8 w Formule 1. W roku 2006 francuski konstruktor zdobył swój pierwszy tytuł Mistrza Świata w epoce silników V8, wspólnie ze swoją stajnią Renault F1 Team. Tegoroczne zwycięstwo zamyka ten etap. Renault jest najbardziej utytułowanym konstruktorem silników F1 z okresu silników V8, mającym na swoim koncie pięć tytułów Mistrza Świata zdobytych w ośmiu sezonach i 57 zwycięstw w wyścigach Grand Prix.
Wieńczący tę karierę tegoroczny sukces zwiększył liczbę zdobytych przez Renault tytułów Mistrza Świata Konstruktorów do 12.
Jean-Michel Jalinier, prezes Renault Sport F1, oświadczył: Serdecznie gratulujemy całemu zespołowi Miltona Keynesa z okazji zdobycia kolejnego wyjątkowego mistrzowskiego tytułu. Utrzymanie tak wysokiej pozycji w tak silnie konkurencyjnym środowisku wymaga mnóstwa energii, kreatywności, a przede wszystkim absolutnie doskonałej współpracy. Dla Renault to zwycięstwo stanowi wspaniałe zwieńczenie ośmioletniego pasma sukcesów i nagrodę za pracę i poświęcenie całego zespołu z Viry. Mimo, że przepisy zabraniają wprowadzania zasadniczych zmian w silnikach, każdy członek naszego zespołu potrafił wykazać się pomysłowością i kreatywnością w udoskonalaniu silnika RS27. Wprowadziliśmy wiele innowacji, co pozwoliło nam uzyskać znaczną poprawę niezawodności i elastyczności silnika oraz zmniejszenie zużycia paliwa dzięki ścisłej współpracy z naszym partnerem Total. Ale to przede wszystkim duża liczba drobnych szczegółów pozwoliła naszym dwóm zespołom zoptymalizować osiągi na torze. Nie ma lepszej nagrody od obserwowania napędzanych silnikami Renault RS27 bolidów Red Bull Racine, zmierzających po cztery kolejne tytuły Mistrza Świata Konstruktorów. To w pełni zasłużony wynik, będący wspaniałym zakończeniem epoki silników V8 w Formule 1.
Carlos Ghosn, prezes Renault, dodaje: Pragnę złożyć gratulacje zespołom Infiniti Red Bull Racing i Renault Sport F1 z okazji zdobycia tytułu Mistrza Świata Konstruktorów w tym roku i w trzech poprzednich sezonach. Jesteśmy dumni z tego wspólnego osiągnięcia, które wzbogaca o kolejny tytuł historyczną listę zwycięstw Renault w Formule 1 i potwierdza, że należymy do najbardziej utytułowanych konstruktorów silników w historii tego sportu. Ten duch oraz pragnienie zwycięstwa stanowią źródło inspiracji dla wszystkich pracowników Renault, które skłania nas do nieustannego parcia do przodu. Jeszcze większe wyzwanie czeka nas w roku 2014, w którym mamy nadzieję powtórzyć aktualne zwycięstwa wspólnie z Power Unit Renault Energy F1.
Zwycięstwa odniesione przez Renault w Formule 1:
1992: Williams-Renault (3.5l V10)
1993: Williams-Renault (3.5l V10)
1994: Williams-Renault (3.5l V10)
1995: Benetton-Renault (3.0l V10)
1996: Williams-Renault (3.0l V10)
1997: Williams-Renault (3.0l V10)
2005: Renault F1 Team (3.0l V10)
2006: Renault F1 Team (2.4l V8)
2010: Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)
2011: Infiniti Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)
2012: Infiniti Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)
2013: Infiniti Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)
Infiniti Red Bull Racing i Renault Sport F1: poczwórne Mistrzostwo Świata
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze