Nowy Peugeot 308 jest jedynym autem francuskim, jakie pojawiło się na okładce aktualnego „Auto Świata”, na której jak często królują samochody niemieckich koncernów – cztery Volkswageny i Škoda z koncernu VAG, trzy Mini z koncernu BMW, a do tego wszystkiego dochodzą nieliczne auta spoza Niemiec – jedno Volvo, jedna Honda i jeden mały Hyundai. No i oczywiście wspomniane francuskie auto kompaktowe. To jest ten obiektywizm i pluralizm „Auto Świata”.
„Auto Świat” nr 15 (966) z 07.IV.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: 308, Clio, Espace, sportowe
Premię za złomowanie aut wspomniał pod koniec „wstępniaka” Redaktor Sewastianowicz na stronie 3.
Czytając o przedprodukcyjnym modelu marki, którą zawsze bardzo lubiłem, a nawet marzyłem o jej produktach zauważyłem, iż wspomniano o dotykowym ekranie, którym obsługuje się niemal wszystko w Nowym Volvo XC90, ale nie dostrzegłem cienia krytyki, jaka spotyka Citroëna C4 Picasso, czy Nowego Peugeota 308 za podobne, co do koncepcji rozwiązanie…
A przykładu marudzenia (na szczęście dość delikatnego tym razem) nie musimy szukać długo – już parę stron dalej (8-9) zamieszczono test Peugeota 308 SW. Na tapetę wzięto auto z nowy trzycylindrowym silnikiem 1.2 e-THP o mocy 130 KM. 308-ka kombi jest dłuższa od hatchbacka o 33 cm, a to niemało. Jedna trzecia z tego związana jest z większym rozstawem osi. W efekcie tych działań mamy do dyspozycji 610-litrowy bagażnik, który po złożeniu kanapy rośnie aż o kolejnych 1.050 litrów! Robi się więc z tego samochodu niemal półciężarówka ;-) która w dodatku oferuje niemało przestrzeni także dla pasażerów. Plusem jest możliwość schowania rolety bagażnika pod jego podłogą – w wielu samochodach zwyczajnie nie wiadomo, co z nią zrobić. Silnik pracuje całkiem żwawo i może być ciekawą alternatywą dla innych jednostek napędowych. Doceniono także ceny na rynku niemieckim (polskie nie są jeszcze znane). I byłoby pięknie, ale z niewiadomych dla mnie powodów auto ocenione zostało na tylko cztery gwiazdki. Choć wad w nim niemal nie dostrzeżono. Niemal, bo nie do końca spodobał się dotykowy ekran…
Rozbite Renault Clio i Espace można zobaczyć na zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Peugeot wraca na Dakar. Tak – wiem, że o tym wiecie, ale nawet w „Auto Świecie” poświęcono temu całą stronę (48.) przypominając przy okazji rajdowe modele 205 T16 i 405 T16 i parę ciekawych historii związanych ze startami Peugeota w tym morderczym rajdzie. W roku 2015 Peugeot wystawi specjalnie przygotowany model nazwany 2008 DKR.
Elektryczne autka Citroëna i Peugeota, acz bez nazw modeli, wspomniał Redaktor Brzeziński w felietonie zamieszczonym na stronie 49.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 15/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze