W 27 krajach, ale nie w Polsce, zmieniła się strona www Citroëna. Marka dostosowuje swoje witryny pod kątem zmieniających się oczekiwań klientów z jednej strony i pod kątem urządzeń, z jakich internauci zaglądają, z drugiej. Wszak dziś tak wielu ludzi korzysta z urządzeń mobilnych, że strony internetowe warto optymalizować pod kątem ich oczekiwań. Z takim przypadkiem mamy też przecież do czynienia na Francuskie.pl.
Używanie tabletów i smartfonów do przeglądania stron internetowych jest coraz powszechniejsze – we Francji jest to już 20% wszystkich odwiedzin! Rośnie też wpływ mediów społecznościowych. W efekcie dynamicznie zmieniają się obyczaje społeczeństw. Ma to wpływ także na sektor motoryzacyjny. Okazuje się bowiem, że:
– w przypadku 94% procesów zakupowych korzysta się z Internetu;
– 81% klientów podejmuje decyzje zakupowe w mniej niż trzy miesiące (rok temu odsetek ten wynosił 67%);
– 43% kupujących nie odwiedziła ASO w ciągu miesiąca od decyzji zakupowej (w 2010 roku było to 39%);
– 71% konsumentów twierdzi, że Internet – w tym media społecznościowe – ma wpływ na podejmowanie przez nich decyzji zakupowych.
Nic więc dziwnego, że Citroën pragnie ułatwić internautom dostęp do wiedzy o swoich samochodach. W tym celu na zlecenie marki przygotowano nową, wydajniejszą i prostszą w obsłudze stronę (możecie ją zobaczyć choćby pod adresem www.citroen.fr, a dla porównania – aktualna polska strona marki: www.citroen.pl). Nowa witryna optymalizuje się pod kątem urządzenia, na jakim jest przeglądana, dzięki czemu urządzenia mobilne nie „ciągną” tyle danych, co komputery stacjonarne korzystające z sieci przewodowych.
Do tego dochodzi łatwość obsługi, prostota prezentacji, intuicyjny interfejs i szybki dostęp do najpotrzebniejszych informacji. Strona łatwo integruje się także z mediami społecznościowymi i może zostać w pewnym stopniu spersonalizowana pod względem zainteresowań internauty.
Citroën zmienia stronę www
KG; grafika: Citroën
Najnowsze komentarze