„Auto Świat” nr 12 (863) z 19.III.2012
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4 Picasso, C8, DS4, Jumper, Jumpy, Nemo, Bipper, Boxer, Expert, Partner, Clio, Kangoo, Laguna, Master, Trafic, Lodgy, Logan, sportowe
Pochwały pod adresem bialskiego dealera Renault (firma Wektor) skierował czytelnik, którego list opublikowano na stronie 6. Cart chce kupić nowe auto w cenie 80-90 tys. zł i skierował w związku z tym zapytania do sześciu salonów różnych marek w województwie śląskim. Jedynie dealer Renault błyskawicznie się odezwał i zaproponował jazdę próbną oraz obsłużenie klienta godne kwoty, jaką ów chce wydać. Brawo dla dealera Renault!
Dacię Lodgy przedstawiono na stronie 11. aktualnego „Auto Świata”. Pochwalono jego atrakcyjną cenę (przypominam, że we Francji można już zamawiać Lodgy w cenie od 9.900 euro), przestronność, i system multimedialny Dacia Media Nav, dostępny bądź za dopłatą, bądź w standardowej cenie najbogatszej wersji. Skrytykowano mocowanie oparcia kanapy drugiego rzędu pisząc, że wygląda ono niezbyt solidnie, choć moim zdaniem (pisałem o tym w relacji z Genewy), prezentuje się on raczej nieelegancko, bo topornej solidności odmówić mu nie sposób ;-)
W tekście wspomniano także modele Logan (także MCV) i lidera segmentu kompaktowych minivanów – Citroëna C4 Picasso.
Krótką relację z Rajdu Meksyku, w którym Citroën zanotował pierwszy w tym sezonie dublet dzięki 69. w karierze zwycięstwu załogi Loeb/Elena i drugiej pozycji na mecie ekipy Hirvonen/Lehtinen, znajdziecie w dolnej części strony 19. Ozdobiono ją zdjęciem zwycięskiego Citroëna DS3 WRC.
W bieżącym wydaniu „Auto Świata” pojawił się dodatek (choć w zasadzie materiał, bo zamieszczono go na standardowych stronach tygodnika) poświęcony samochodom dostawczym, od których można odliczyć podatek VAT. Pokazano więc również mocną ofertę samochodów francuskich. Citroën proponuje pięć modeli: Nemo, Berlingo, Berlingo First, Jumpy i Jumper, a każdy z nich w różnych wariantach. Dacia oferuje jednego z nielicznych na rynku małych pick-upów i blaszanego Vana – oba bazujące na modelu Logan. Peugeot proponuje ofertę niemalże bliźniaczą w stosunku do siostrzanego Citroëna: Bipper, Partner, Expert i Boxer zapewniają spory wybór i możliwości konfiguracji. A przecież są też „ciężarowe” odmiany 207-ki na przykład. Renault proponuje z kolei modele Clio Société, Kangoo, Trafic i Master, które także można konfigurować w bardzo szerokim zakresie. O tych (i innych) samochodach dla przedsiębiorców możecie poczytać na stronach 20-26.
Renault Lagunę Grandtour pierwszej generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 39.
Citroën Jumpy powrócił w szerszym materiale, który znajdziecie na stronach 54-55. Zaprezentowano tam stosunkowo rzadko spotykaną, za to interesującą wersję osobową tego auta, która może zabrać na pokład nawet 9 osób (licząc z kierowcą) – po trzy w każdym rzędzie. Z reguły jako nowe auto kupują Jumpy’ego firmy, dlatego zaprezentowano go w dziale Używane.
Jumpy, to interesujące auto, które zapewnia dużą funkcjonalność, sporo komfortu, a wszystko to przy zachowaniu rozsądnych kosztów. Jedynie silniki wysokoprężne standardowo mogą wymagać pewnej uwagi w serwisie. Pewne kłopoty przy większych przebiegach może też sprawiać zawieszenie pneumatyczne tylnej osi, co wiązać się może z nakładami finansowymi, ale przy klasie auta cena części wydaje się akceptowalna, tym bardziej, że robi się to rzadko, a po drugie występuje tylko w określonych wersjach tego samochodu.
W tekście wspomniano też inne „wieloosobowe” Citroëny – C4 Grand Picasso i C8. Cały artykuł zaś jest rzeczowy i – jak zazwyczaj w tym dziale – nie straszy potencjalnych użytkownik nadaremno ;-)
Pod koniec numeru, na stronie 58., znajdziecie jeszcze zaproszenie do wizyty na autoswiat.tv, gdzie można obejrzeć test Citroëna DS4 nazwanego „stylowym”.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze