Citroën C5 X w hybrydowej wersji o mocy 225 KM trafił w ręce austriackich dziennikarzy. Jak ocenili flagowy samochód marki o długości 4,8 metra?
Citroën C5 X to więcej niż zwykła limuzyna – to model, który łączy w sobie cechy kombi, fastbacka oraz SUa. Jego kluczową zaletą jest jednak niesamowity komfort, który sprawia, że jazda tym samochodem staje się prawdziwą przyjemnością.
Komfort na pierwszym miejscu
Komfort jest główną cechą wyróżniającą Citroëna C5 X. Auto zapewnia wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerom, co czyni go bardzo dobrym wyborem na długie podróże. Wnętrze zaprojektowane w nowoczesnym chociaż nieco minimalistycznym stylu, wygodne fotele oraz przestronność sprawiają, że podróż tym samochodem to prawdziwa przyjemność. Nawet tylna kanapa oferuje dużo miejsca na nogi i głowę dla bardzo wysokich pasażerów.
Elektryczny zasięg – mógłby być większy
C5 X w wersji Plug-in-Hybrid oferuje czysto elektryczny zasięg, w praktyce na poziomie 35 do 40 kilometrów, co jeszcze niedawno było uznawane za całkowicie wystarczające. Jednak w dzisiejszych czasach, gdy powoli standardem stają się pojazdy o zasięgu 80-100 kilometrów, wynik ten może wydawać się niewystarczający. Mimo to, na krótkie trasy miejskie zasięg ten jest zadowalający. Posiadacz tego auta powinien zawsze po powrocie do domu podłączać je do gniazdka.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje i wyprzedaże
Praktyczność i wszechstronność
Citroën C5 X to samochód niezwykle wszechstronny. Dzięki długości 4,8 metra plasuje się pomiędzy modelami BMW serii 3 i 5. Bagażnik, choć częściowo ograniczony przez technologię hybrydową, oferuje pojemność 485 litrów, którą można zwiększyć do 1580 litrów po złożeniu tylnej kanapy. To czyni go praktycznym wyborem zarówno na codzienne dojazdy, jak i dłuższe wyjazdy.
Silniki i wyposażenie
C5 X dostępny jest w wersji benzynowej z silnikiem o mocy 130 KM oraz jako Plug-in-Hybrid w dwóch wariantach: 180 KM i 225 KM. Ceny w Austrii zaczynają się od 40.000 euro i sięgają do 56.330 euro za najlepiej wyposażoną wersję hybrydową (W Polsce na wyprzedaży auto można kupić już za 120-140 tysięcy zł). Model ten nie jest niestety dostępny w wersji z silnikiem diesla a szkoda, bo charakter tego napędu znakomicie nadawałby się do długich podróży.
Testowana wersja hybrydowa z silnikiem o mocy 225 KM zapewnia nie tylko wygodę, ale także wystarczającą moc, aby podróż była płynna i komfortowa. Wyposażenie obejmuje m.in. asystenta jazdy autostradowej (poziom 2 autonomii), duży wyświetlacz head-up, system monitorowania martwego pola, alert ruchu poprzecznego przy cofaniu, podgrzewaną skórzaną kierownicę oraz indukcyjne ładowanie smartfonów. Cena tej wersji to 51 830 euro.
Podsumowanie
Citroën C5 X to samochód, który wyróżnia się na tle konkurencji dzięki wyjątkowemu komfortowi i wszechstronności. Choć jego elektryczny zasięg mógłby być większy, nadal jest to znakomity wybór dla osób ceniących sobie wygodę i nowoczesne rozwiązania. To pojazd, który idealnie sprawdzi się zarówno jako limuzyna, kombi, jak i SUV, oferując nie tylko elegancję, ale także praktyczność na co dzień.
źródło: Der Standard
Najnowsze komentarze