Presja na ograniczenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla napędza teraz działania grupy PSA w kierunku silników trzycylindrowych. Nowa generacja silników benzynowych PureTech oferuje znacznie więcej mocy niż jednostki czterocylindrowe, zapewniając jednocześnie mniejsze zużycie paliwa. W przyszłości pojawią się kolejne odmiany tych silników, zapewniające jeszcze lepsze parametry spalania.
Citroen oferuje teraz pierwszy, opracowany własnymi siłami, motor. Konstrukcję opracowano w trzech wariantach, dla małych samochodów – jednak znajdzie się w takich autach jak Citroen C3 i Citroen DS3. Początkowo dostępne będą dwie wersje: Silnik 1.0 o mocy 68 KM oraz 1.2 litra o mocy 82 KM. Koszt Citroena C3 z tym napędem wynosi 12.950 euro (1.0) lub 15.350 euro (1.2 litra).
Citroen miał już w swojej ofercie 3-cylindrowy silnik 68 KM ale pochodził on z Toyoty. Można go nadal kupić w autach Citroen C1 i Peugeot 107. Identyczny montowany jest w Aygo.
Silnik Citroena o pojemności jednego litra oferuje 10 KM więcej, niż najmniejsza jednostka czterocylindrowa o pojemności 1,1 litra. Jednocześnie zużycie paliwa spadło do 4,3 litra na 100 kilometrów. Silnik o pojemności 1.2 litra również oferuje 10 KM niż czterocylindrowy 1.4. Spalanie ma wynosić 4,5 litra na 100 kilometrów. To znaczna różnica – ponad 25%.
W drodze jest już kolejna wersja 1.2 litra o mocy 72 KM. Producent zapewnia, że nowe jednostki będą nie tylko oszczędniejsze ale i trwalsze.
Źródło: Citroen DE
Najnowsze komentarze