Po wprowadzeniu Logana w 2004 roku, Dacia stała się symbolem nowego stylu konsumpcji w sektorze samochodowym. Zapewnia klientom możliwość wyboru:
– praktycznego i przestronnego samochodu za rozsądną cenę;
– niezawodnego, solidnego samochodu, zarazem ekonomicznego i ekologicznego;
– jednego spośród 5 modeli: Sandero, Logan, Logan MCV, Logan Van i Logan Pick-up.
DACIA – WAŻNY PRODUCENT W SEKTORZE SAMOCHODOWYM
Dacia, która w Europie Zachodniej i Maghrebie pojawiła się w 2005 roku, jest nową marką na większości rynków poza Europą Wschodnią, skąd się wywodzi. Gamę Dacia tworzy obecnie pięć modeli:
– trzy samochody osobowe: Dacia Sandero, Dacia Logan i Dacia Logan MCV;
– dwa samochody dostawcze: Dacia Logan Van i Dacia Logan Pick-up.
W 2008 roku sprzedaż Dacii wzrosła o 11,7% pomimo spadku na rynku o 5,7% (w stosunku do 2007 roku). Od wykupienia rumuńskiej marki przez Renault w 1999 roku i wprowadzenia Logana w 2004 roku, sprzedaż Dacii stale rośnie. Z 96.300 samochodów sprzedanych w 2004 roku w 12 krajach, zwiększyła się do 257.000 w 2008 roku w niemal 50 krajach.
W obecnej sytuacji kryzysu finansowego i ekonomicznego Dacia oferuje klientom, którzy w większym stopniu niż kiedykolwiek szukają okazji, możliwość kupienia samochodu, który ma wszystko, co niezbędne po rozsądnej cenie.
W Europie Zachodniej Dacia zdobyła dwa nowe typy klientów samochodowych:
– w przeważającej części są to nabywcy, którzy tradycyjnie kupowali samochody używane, w większości ponad 5-letnie;
– ale również, choć ta grupa jest mniej liczna, pragmatycznie nastawieni klienci kupujący samochody nowe, dla których wybór Dacii wynika z poszukiwania produktu, który miałby wszystko, co niezbędne za rozsądną cenę. Dla tych klientów głównym kryterium wyboru pozostaje cena samochodu.
W Rumunii i w sąsiednich krajach oraz Maghrebie, Dacia oferuje silnie rozwijającej się klasie średniej możliwość nabycia nowego i atrakcyjnego samochodu, który jest przepustką do świata bardziej komfortowych, bezpiecznych i niezawodnych środków transportu.
DACIA – MOŻLIWOŚĆ WYBORU
Dacia jest powszechnie uznawana za markę zapewniającą doskonały stosunek ceny do zalet użytkowych.
Ilość miejsca, komfortu, jakości i niezawodności – to elementy, które składają się na wizerunek pomysłowej marki otwartej na potrzeby klientów. Dacia oferuje możliwość powrotu do tego, co najważniejsze w samochodzie, bez żadnych kompromisów w zakresie podstawowych wartości – solidności i jakości.
Ekonomiczne i ekologiczne samochody
Program Dacia eco² zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2008 roku i wdrożony w sieci sprzedaży na początku 2009 roku pokazuje, że samochody o przystępnej cenie mogą być jednocześnie przyjazne dla środowiska.
Dacia eco² spełnia identyczne kryteria jak Renault eco²:
UŻYTKOWANIE: emisja CO2 na poziomie nieprzekraczającym 140 g/km lub samochód napędzany silnikiem na biopaliwa.
PRODUKCJA: samochody produkowane w zakładach posiadających certyfikat ISO 14 001.
RECYCLING: 95% masy samochodu nadaje się do powtórnego wykorzystania po wycofaniu z eksploatacji,
każdy samochód zawiera min. 5% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.
Każdy z pięciu modeli marki oferuje minimum dwie wersje Dacii eco² (w zależności od rynku), wyposażone w silniki emitujące CO2 na poziomie nieprzekraczającym 140 g/km. Zakłady Somaca w Casablance (Maroko) oraz Dacii w Pitesti (Rumunia) posiadają odpowiednio od lutego 2008 roku i maja 2005 roku certyfikat ISO 14 001.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze