Dzięki 200-konnemu silnikowi benzynowemu i 110-konnemu silnikowi elektrycznemu DS 9 E-Tense 250 odnotowuje wzrost mocy w wersji z napędem na dwa koła. Z kolei dzięki nowemu zestawowi akumulatorów trakcyjnych o pojemności 15,6 kWh zasięg w trybie zerowej emisji wynosi teraz 61 km w cyklu mieszanym WLTP (70 km w cyklu miejskim WLTP), a emisja CO2 spada do 26 g/km. DS 9 jest teraz oferowany z czterema jednostkami napędowymi: z silnikiem benzynowym PureTech 225 Automatic i w trzech wersjach hybrydowych (benzynowo-elektrycznych) plug-in: E-Tense 225, E-Tense 250 i E-Tense 4×4 360.
DS Automobiles kontynuuje transformację energetyczną wraz z pojawieniem się nowej konfiguracji hybrydowej typu plug-in w gamie modelu DS 9. W tej wersji wbudowana ładowarka 7,4 kW umożliwia naładowanie akumulatorów od 0 do 100% w 2 godziny 23 minuty. Emisja CO2 spada do zaledwie 26 g/km, a zużycie benzyny potwierdzono na poziomie 1,1 litra/100 km w cyklu mieszanym WLTP.
Maksymalna prędkość DS 9 E-Tense 250 jest elektronicznie ograniczona do 240 km/h, z możliwością osiągnięcia 135 km/h przy użyciu samej energii elektrycznej.
We Francji przedsiębiorcy decydujący się na ten samochód mogą liczyć na szereg atrakcyjnych rozwiązań. To na przykład:
– zwolnienie z jednego ze składników podatku od samochodów służbowych;
– limit amortyzacji samochodu w wysokości 20.300 euro;
– odliczenie kosztu baterii (9.100 euro z podatkami);
– zwolnienie z „dopłaty wagowej”, która wejdzie w życie 1. stycznia 2022 r.
DS 9 E-Tense 250 jest oferowany we Francji w cenie od 58.000 euro w wersji PERFORMANCE LINE+ i od 60.900 euro w wersji RIVOLI+.
DS 9 PERFORMANCE LINE+ posiada wnętrze z czarnej Alcantary®, symbol asertywnej dynamiki i elegancji. Nadwozie jest wykończone chromowanymi emblematami DS PERFORMANCE LINE na przednich drzwiach, DS WINGS i chromowaną listwą bagażnika. Grill w kolorze Gloss Black jest zwieńczony logo DS PERFORMANCE LINE. 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym MONACO są wzbogacone o karminową nasadkę centralną.
W kokpicie fotele z czarnej Alcantary®/skóry z przeszyciami Carmine i Gold łączą się z konsolą środkową i deską rozdzielczą, które również są pokryte Alcantarą®, zanurzając kierowcę w dobrze wyciszonym otoczeniu. Na desce rozdzielczej wytłoczono aluminiowy znaczek DS PERFORMANCE LINE, co ilustruje wyjątkowy savoir-faire DS Automobiles. Kryształowe wstawki na panelu sterowania pod ekranem centralnym podkreślają wyrafinowanie w najdrobniejszych szczegółach. Wielofunkcyjna kierownica jest pokryta perforowaną skórą licową z modułem poduszki powietrznej pokrytym skórą i z przeszyciami w kolorze karminowym i złotym.
Z kolei zainspirowany dzielnicą Tuileries, DS 9 RIVOLI+ łączy wysokiej jakości materiały ze znakomitym wykończeniem. Oferowane są trzy różne rodzaje wnętrza: skóra bazaltowa czarna ze skóry licowej lub OPÉRA z opcjonalnymi dwoma kolorami skóry Nappa, charakteryzująca się tapicerką w kolorze Rubis Red lub Black.
Elegancję OPÉRY ilustruje zastosowanie skóry Nappa na przednich i tylnych siedzeniach, konsoli środkowej, panelach drzwiowych i całkowitym pokryciu deski rozdzielczej. Wysokiej jakości centralny tylny podłokietnik i regulowane zagłówki Lounge uzupełniają komfort oferowany przez tylne siedzenia.
Jakość materiałów pobudza zmysły: kierownica pokryta skórą licową, gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą gładką, uchwyty pokryte skórą, aluminiowe akcenty na pedałach i konsoli środkowej, podsufitka, osłona przeciwsłoneczna i tylna półka z Alcantary® z „perłowymi” przeszyciami inspirowanymi modą.
Samochód jest znakomicie wyciszony. Laminowane szkło akustyczne łączy się z twardym korpusem eliminującym wibracje. Przyjemność akustyczna jest zwiększona dzięki systemowi dźwiękowemu FOCAL Electra® o mocy 515 W, opracowanemu specjalnie dla DS 9 i wyposażonemu w nowe kratki głośników wysokotonowych ze stali nierdzewnej. Cały zestaw składa się z czternastu głośników idealnie rozmieszczonych wokół kokpitu, zapewniając wrażenia dźwiękowe godne sali koncertowej.
DS 9 korzysta z najnowszej technologii, która sprawia, że modele z gamy DS są tak wyjątkowe. Dzięki aktywnemu zawieszeniu DS Active Scan Suspension, kamera w górnej części przedniej szyby skanuje drogę, a cztery czujniki położenia i trzy przyspieszeniomierze rejestrują każdy ruch i przesyłają informacje do komputera, który może działać niezależnie na każdym z kół, aby poprawić bezpieczeństwo. komfort i zapewniają niezrównaną jakość jazdy. To zawieszenie DS XXI wieku łączy cichy komfort prestiżowej limuzyny z dynamiką coupé Grand Touring.
Dzięki DS Drive Assist, DS 9 pozwala kierowcy cieszyć się półautonomiczną jazdą poziomu 2, która pozwala mu pokonywać odległości w najwyższym komforcie i z wyższym poziomem bezpieczeństwa. Prędkość jest kontrolowana zgodnie z tym, co dzieje się w otoczeniu DS 9. System wykorzystuje czujniki do precyzyjnego pozycjonowania samochodu na pasie ruchu wybranym przez kierowcę. Działający do prędkości 180 km/h DS Drive Assist kontroluje prędkość i kierunek pod nadzorem kierowcy, aby zagwarantować bezpieczeństwo i spokój.
Kontrolę prędkości zapewnia adaptacyjny tempomat, który nadzoruje jazdę w korkach: samochód rusza automatycznie, jeśli jest zatrzymany na mniej niż trzy sekundy. Jeśli zatrzyma się na dłużej, po prostu naciśnij przycisk lub pedał przyspieszenia, co ponownie wprawi DS 9 w ruch.
Wbudowana kamera DS Drive Assist rozpoznaje linie przerywane i ciągłe. Podczas jazdy nieustannie analizuje obrazy i interpretuje sytuacje. Dzięki temu samochód może pozostać na swoim pasie. Jeśli kierowca chce ponownie przejąć kontrolę nad układem kierowniczym, mocne trzymanie kierownicy przestawi system w tryb pauzy. System można aktywować od prędkości 30 km/h.
W przypadku parkowania DS Park Pilot wykryje miejsce parkingowe, jeśli mija je z prędkością do 30 km/h. Kierowca następnie wskazuje na ekranie dotykowym, w jaki sposób chce zaparkować. Pozostaje tylko jedno: przytrzymać wciśnięty przycisk Park i poczekać, aż technologia zacznie działać. Przyspieszenie, hamowanie i kierowanie są kontrolowane automatycznie. DS Park Pilot może również pomóc wyjechać z miejsca parkingowego.
Szczególnie podczas długich podróży słaba widoczność lub brak uwagi są często równoznaczne ze zwiększonym niebezpieczeństwem. Aby jazda była bezpieczniejsza, DS Safety łączy siedem głównych funkcji: DS Night Vision, DS Driver Attention Monitoring, DS Active LED Vision, aktywne wykrywanie pojazdów w martwym polu, aktywny hamulec bezpieczeństwa, rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych i asystenta pasa ruchu.
DS Night Vision jest wyjątkowy w czasie jazdy w ciemności. Kamera na podczerwień umieszczona w atrapie chłodnicy pojazdu wykrywa pieszych, rowerzystów i zwierzęta na jezdni do 150 metrów przed samochodem. Kierowca otrzymuje obraz w podczerwieni na dużym, cyfrowym wyświetlaczu przyrządów i zobaczy niebezpieczeństwo zaznaczone na żółto, a następnie na czerwono, w zależności od tego, jak poważne mogą być skutki kolizji. Zaalarmowani w ten sposób kierowcy mogą odpowiednio wcześnie zareagować i ominąć przeszkodę lub się po prostu zatrzymać.
Z kolei dzięki kamerze na podczerwień zamontowanej w górnej części kolumny kierownicy i kamerze w górnej części przedniej szyby DS Driver Attention Monitoring nieustannie obserwuje oczy kierowcy pod kątem oznak zmęczenia (mruganie), jego twarz i analizuje głowy ruchy rozpraszające uwagę, a także trajektorię ruchu samochodu po liniach na drodze, w szczególności błądzenie (myszkowanie) lub ruchy kierownicą wykonywane przez kierowcę. Może wykryć utratę uwagi przez nieprawidłowości w jednym z tych czynników – mruganie oczami lub nieregularne ruchy, które nie są w linii prostej – i automatycznie uruchomi sygnał dźwiękowy, a dodatkowo ostrzeżenie pojawi się na centralnym ekranie, i w dzień, i w nocy.
Oprócz atrakcyjnego powitania, jakie serwują przednie reflektory, które świecą się i obracają o 180°, DS Active LED Vision dostosowuje szerokość i zasięg światła do warunków jazdy i prędkości samochodu. Wiele trybów oświetlenia włącza się automatycznie. Parking, Town Beam (szerokość wiązki zwiększa się po trzech sekundach jazdy), Country Beam (skupiona do przodu od prędkości 50 km/h), Autostrada Beam (zasięg zwiększony od prędkości 110 km/h), Niekorzystna pogoda (aktywuje się, gdy włączone są wycieraczki przedniej szyby, zwiększa się moc modułów i zmniejsza się intensywność głównych reflektorów) oraz High Beam (maksymalne oświetlenie połączone z automatycznym włączaniem świateł pozycyjnych). Funkcja „skręcania reflektorów” uzupełnia możliwości przednich lamp. Oświetlając drogę lepiej i dalej z przodu lub szerszą wiązką światła, kierowca i jego pasażerowie cieszą się większym bezpieczeństwem.
A wszystko to w zależności od wersji wyposażeniowej. Teraz będzie dostępne także z jednostką napędową o większej mocy i większym zasięgu podczas jazdy na prądzie w DS 9 E-Tense.
w oparciu o materiały prasowe DS Automobiles
Krzysztof Gregorczyk
zdjęcie: DS Automobiles
Najnowsze komentarze