Rajd rozpoczął się piątek wieczorem prologiem na ulicach Kłodzka. Licznie zgromadzeni przy trasie kibice mogli podziwiać zmagania wszystkich zawodników Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na tym technicznym, miejskim odcinku specjalnym trwała bardzo zacięta rywalizacja i drugiemu na mecie Bryanowi do zwycięstwa zabrakło zaledwie 0,1 sekundy! Podczas pierwszego dnia zmagań na "prawdziwych" odcinkach specjalnych załoga Bouffier / Panseri nie dała szans konkurentom – Bryan wygrał wszystkie odcinki specjalne tego etapu, oddalając się od rywali na ponad 30 sekund. Grzegorz Grzyb walczył cały czas o trzecie miejsce, jednak zakończył sobotni etap ze stratą 2,8 sekundy do podium.
Niedzielne zmagania rozpoczęły się ponownie od wygranej Bryana, lecz na kolejnym odcinku klasyfikacja została wywrócona do góry nogami przez przydrożny kamień, na którym większość zawodników przebiła opony: Bryan stracił tam ponad 30, a Grzegorz Grzyb ponad 40 sekund. Po tym oesie na czoło klasyfikacji wysunął się Kajetan Kajetanowicz. Kolejny odcinek specjalny także nie był dla Bryana szczęśliwy – złapał tutaj kolejnego "kapcia" i mimo że strata nie była duża, musiał pokonać ponad 20 kilometrów trasy dojazdowej do serwisu na jednej przebitej oponie, nie uszkadzając przy tym samochodu. Trzy odcinki specjalne ostatniej pętli nasze załogi poświęciły, z bardzo dobrym skutkiem, na odrabianie strat – Bryan Bouffier miał do lidera jedynie sekundę straty! Zwycięstwo na kolejnych dwóch odcinkach specjalnych pozwoliło mu ponownie objąć prowadzenie w imprezie. Grzegorz Grzyb po dwóch drugich czasach na odcinkach numer 12 i 13 awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Grzegorz Grzyb: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku Rajdu Dolnośląskiego. Włożyliśmy dużo pracy w przygotowania do rajdu, co przyniosło pozytywne efekty. Prognozy pogody się sprawdziły, więc wszystko udało się właściwie dobrać. Mieliśmy kilka przygód, ale jest to element nieodzowny na rajdzie. Oczywiście Bryan pokazał, że Peugeotem 207 można jechać jeszcze szybciej, ale my jesteśmy dumni z naszego trzeciego miejsca na podium”.
Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska: „Dla naszego zespołu był to bardzo udany rajd. Równa, skuteczna jazda pozwoliła obu załogom zająć miejsca na podium, a jednocześnie powiększyć przewagę Peugeot w klasyfikacji producentów. Po raz pierwszy od wielu lat rajd rozgrywany był w letniej scenerii, co z pewnością stanowiło dodatkowy atut dla licznie przybyłych kibiców, a zawodnikom i ekipom serwisowym zapewniło komfortowe warunki pracy. Przed nami kolejna runda – z niecierpliwością czekamy na widowiskowe mazurskie szutry!”
Kolejnym startem Peugeot Sport Polska Rally Team będzie zaplanowany na 23-25 września 68. Rajd Polski z bazą w Mikołajkach. Impreza ta będzie jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Rajdowych Mistrzostw Europy.
Wyniki 21. Rajdu Dolnośląskiego:
1. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) 1:22:16,5 s
2. Kajetan Kajetanowicz / Jarosław Baran (Subaru Impreza TMR) +8,0
3. Grzegorz Grzyb / Daniel Siatkowski (Peugeot 207 Super 2000) +1:07,7
4. Michał Sołowow / Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) +1:20,8
5. Wojciech Chuchała / Kamil Heller (Subaru Impreza STi) +2:27,7
6. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski (Mitsubishi Lancer Evo V) +2:51,6
7. Jan Chmielewski / Grzegorz Dachowski (Citroën DS3) +5:57,5
8. Daniel Chwist / Dariusz Burkat (Subaru Impreza) +7:12,9
Nieoficjalne wyniki Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po 21. Rajdzie Dolnośląskim:
1. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) – 169,5
2. Kajetan Kajetanowicz / Jarosław Baran (Subaru Impreza TMR10) – 143
3. Michał Sołowow / Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) – 130
4. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski (Mitsubishi Lancer Evo V) – 99,5
5. Grzegorz Grzyb / Daniel Siatkowski (Peugeot 207 Super 2000) – 83
= Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 83
7. Wojciech Chuchała / Jakub Heller (Subaru Impreza STi) – 47
8. Leszek Kuzaj / Jakub Gerber (Mitsubishi Lancer Evo X) – 31
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Supercar.pl, Casus, Agricol, DeFacto, Bimex-Böllhoff oraz Speedstar.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze