• Najnowsze

Gosia Rdest: Pomimo pandemii jestem świetnie przygotowana do sezonu

2020-07-10

Renault Duster – już 450.000 egzemplarzy sprzedanych w Rosji

2021-01-22

Kawa lub frytki za kierownicą? To niebezpieczne

2021-01-22
Peugeot 508 PSE

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

2021-01-22

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

2021-01-22
Dacia Logan

Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?

2021-01-22

Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!

2021-01-21
Dacia Sandero

Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży

2021-01-21

Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku

2021-01-21
Renault 5 Turbo

Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji

2021-01-21

Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa

2021-01-21
piątek, 22 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Gosia Rdest: Pomimo pandemii jestem świetnie przygotowana do sezonu

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-07-10
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania6min czytania
86 1
0
75
UDOSTĘPNIEŃ
249
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Renault Duster – już 450.000 egzemplarzy sprzedanych w Rosji

Kawa lub frytki za kierownicą? To niebezpieczne

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

Najbliższy weekend Gosia Rdest spędzi w Alpine A110 na testach we francuskim Nogaro, by już 22 i 23 sierpnia wystartować właśnie na tym torze w pierwszej rundzie Pucharu Alpine Europa Cup. Po swoich tegorocznych startach w ramach Wyścigów Samochodowych Mistrzostw Polski, w których trzykrotnie tryumfowała, jak i po zwycięstwie w Dubaju, z dużym optymizmem patrzy na ten sezon startowy. – Pomimo braku treningów w realu jestem bardzo dobrze przygotowana, dużo czasu spędziłam na szlifowaniu formy fizycznej i na symulatorach – wyznaje.

Gosia Rdest znów udowadnia, że wyniki w sportach motorowych to nie przypadek. Na najwyższe stopnie wyścigowych podiów prowadzi talent i ciężka praca. W połowie lipca wyjeżdża do Nogaro, gdzie na nieznanym sobie torze przetestuje swoje sportowe Alpine A110. To jej pierwsze jazdy testowe przed tegorocznym sezonem francuskiego Pucharu. Przed Polką cztery rundy serii wyścigowej Alpine Europa Cup, w której kierowcy ścigają się tymi kultowymi samochodami. Pierwsze trzy rundy odbędą się we Francji: 22-23 sierpnia w Nogaro, we wrześniu w Magny-Cours, a miesiąc później na Paul Ricard. Ostatnia runda będzie miała miejsce na przełomie października i listopada w Portimao w Portugalii.

Treningi na symulatorach i aktywność fizyczna pozwoliły polskiej zawodniczce utrzymać formę i ducha rywalizacji. Tegorocznymi startami udowodniła, że jest faworytką zbliżającego się Pucharu Alpine Europa Cup.

W weekend 4 i 5 lipca za sterami Seata Leona Racera zajęła pierwsze oraz drugie miejsce podczas pierwszego weekendu Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski w Poznaniu. Dodatkowo w zastępstwie Roberta Lukasa gościnnie wystartowała za sterami Porsche w wyścigu Endurance razem z Januszem Szymańskim, w którym dojechała jako pierwsza. W styczniu tego roku wystartowała w 24 godzinnym wyścigu w Dubaju, który ze względu na warunki atmosferyczne został przerwany po 7 godzinach. Także ten wyścig okazał się tryumfem Gosi Rdest – wraz ze swoim teamem zajęła pierwsze miejsce.

Obecnie Gosia myślami jest w Nogaro, gdzie już w sierpniu będzie się ścigać w Alpine A110. – W połowie lipca wyjeżdżam do Francji na jazdy testowe. Muszę zapoznać się z teamem, z samochodem, a przede wszystkim z torem. Chcę poznać go zakręt po zakręcie, nauczyć się punktów hamowania, poznać jego tajniki, punkty skrętów czy miejsca wyprzedzeń – mówi Gosia Rdest.

Alpine A110, w którym będzie się ścigać Gosia to model drogowy z silnikiem o pojemności 1,8 l z turbodoładowaniem. Dzięki filtrowi powietrza oraz zmodyfikowanemu wydechowi moc auta zwiększono do 270 koni mechanicznych. – Trzymamy kciuki za tegoroczne starty Gosi, wierzę, że sportowe auto z naszej stajni przyniesie jej szczęście. To samochód dobrze przygotowany do ekstremalnych wyzwań – mówi Mateusz Widuch, marketing manager Alpine Katowice.

Rozmowa z GOSIĄ RDEST:

Jak oceniasz swoje przygotowanie do tegorocznego sezonu startowego? Jak wyglądały treningi podczas pandemii?

Mimo faktu, że treningi wyglądały inaczej niż zwykle czuję się bardzo dobrze przygotowana, mam w sobie pokłady energii i pozytywnego myślenia. Bardzo dużo czasu spędziłam na szlifowaniu formy fizycznej, strony wydolnościowej mojego organizmu. Jeździłam na trenażerze w domu, realizując plan treningowy i startując w wirtualnych wyścigach rowerowych. Poza tym trenowałam na symulatorze w grze iRacing, co pomogło mi utrzymać się cały czas w duchu rywalizacji i trenować kwalifikacje jazdy jednego okrążenia na żądanie. W czasie pandemii iRaceing bardzo się rozwinął, dziś na platformach simraceingowych ściga się strasznie dużo kierowców – już nie tylko z „wirtuala”, ale i z „reala”. W związku z tym miałam możliwość rywalizacji z zawodnikami, z którymi w normalnych warunkach rywalizowałabym na torze.

Jednak w tym roku miałaś już pierwsze starty, zarówno przed jak i po wybuchu pandemii, poszło ci całkiem dobrze?

Pierwszą rozgrzewką do sezonu wyścigowego był 24-godzinny wyścig w Dubaju, który ze względu na ulewę zakończył się w tym roku na siódmej godzinie. Udało mi się wygrać, ale najważniejsze w tym dla mnie było to, że było to świetny trening przed sezonem. Potem były pierwsze rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, gdzie zdecydowanie najtrudniejsza była przesiadka z samochodu do samochodu. Miałam startować tylko w aucie Seat Leon Racer , ale ze względu na rodzinne, losowe zdarzenia u Roberta Lucasa, szefa zespołu Porsche Racing, zostałam zaproszona do gościnnego startu za sterami pucharowego Porsche razem z panem Januszem Szymańskim. To dwa różne, zupełnie skrajne auta, pierwszy z napędem na przód, drugi z napędem na tył, z zupełnie innym torem jazdy i z różnicą mocy o blisko 200 koni mechanicznych! Było to więc dla mnie ogromne wyzwanie, ale też świetny trening i nauka sztuki adaptacji do zmiennych warunków. Szczęśliwie i w jednym i drugim aucie wygrałam.

Jeszcze w lipcu jedziesz testować Alpine A110 na torze Nogaro?

Tak, to bardzo ważne. Muszę zapoznać się z zespołem, z samochodem, jak i z torem, ponieważ na torach takich jak Nagaro, Magnicur, czy Portimeo, nigdy dotąd nie startowałam.

Dzięki temu poznajemy tor, uczymy się go zakręt po zakręcie, poznajemy jego tajniki, punkty hamowania, punkty skrętu, miejsca do wyprzedzania i nie tracimy na to czasu podczas weekendu wyścigowego. Wówczas tuż przed startem możemy skupić się na ustawieniach samochodu.

W lipcu robiłaś sesję zdjęciową z Alpine A110 w Krakowie. To element autopromocji?

Dbanie o swoją markę, to obecnie nieodłączny element aktywności każdego kierowcy wyścigowego. Jeśli cenimy sobie relację z fanami, to chcemy poza wynikami sportowymi dawać im coś atrakcyjnego. Dzięki temu ludzie mogą lepiej poznać moją osobowość. Na początku takie sesje były dla mnie większym wyzwaniem niż tor, nie odnajdowałam się w tym. Z czasem się przyzwyczaiłam i jest to nawet fajne, szczególnie gdy pracuje się ze świetną ekipą, w dobrej atmosferze. Cieszę się, że mogę dać coś ekstra moim fanom, bo bez nich przecież sportowiec nie istnieje.

Galeria

Newsletter

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: A110AlpineSportwyścigi
Udostepnij30Tweet19Udostepnij5
Poprzedni

Nawet 11 tys. euro zniżki na nowy samochód Peugeot. Niezwykła promocja we Włoszech

Następny

Citroen Ami trafił do dealerów we Francji. Już 500 zamówień

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Citroen Ami

Citroen Ami trafił do dealerów we Francji. Już 500 zamówień

DS Active Scan Suspension - zawieszenie DS Automobiles w 21 wieku

DS Automobiles spełnia normy emisji CO2 z wynikiem 79,9 g/km

Opel Mokka

Opel Mokka – pierwszy model marki z nowym logo błyskawicy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Agester o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Wz o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Agester o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Wz o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Anonimowo o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Agester o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Łukasz o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Roman o Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży
    • E D o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Leon o Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Renault Duster – już 450.000 egzemplarzy sprzedanych w Rosji
    • Kawa lub frytki za kierownicą? To niebezpieczne
    • Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu
    • Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży
    • Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku
    • Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji
    • Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.