Agneta Dahlgren, dyrektor designu modeli Kadjar, Nowego Renault Mégane, Nowego Renault Scénic oraz samochodów elektrycznych otrzymała nagrodę Kobiety Roku 2016, przyznaną przez stowarzyszenie WAVE (Women And Vehicles in Europe).
W równym stopniu co Agneta wiele innych kobiet uczestniczyło w tworzeniu Nowego Renault Scénic na różnych, kluczowych stanowiskach, poczynając od projektu, a na wprowadzeniu do sprzedaży kończąc. Nowy model pojawi się w salonach jeszcze w bieżącym roku.
Agneta Dahlgren, laureatka nagrody dla Kobiety Roku WAVE 2016
Agneta Dahlgren została ogłoszona Kobietą Roku 2016 przez stowarzyszenie WAVE.
Co roku stowarzyszenie to przyznaje nagrodę Kobiety Roku. Laureatkę wybiera jury dziennikarzy, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, specjalizujących się w branży samochodowej ([1]).
Nagradzając Agnetę Dahlgren, dyrektora designu samochodów segmentu C i samochodów elektrycznych Grupy Renault, jury zdecydowało się uhonorować kobietę, której kariera zawodowa przyczynia się do realizacji celu stowarzyszenia – zachęcania młodych kobiet do pracy w branży motoryzacyjnej – oraz której rola ma istotne znaczenie dla rozwoju firmy i branży samochodowej.
Z tych dwóch powodów wybór Agnety szybko przyjęto jednogłośnie.
Wyjątkowa kariera w dziale designu Renault
Po rozpoczęciu studiów inżynierskich na wydziale designu w swoim rodzinnym kraju, Szwecji, w 1990 roku Agneta Dahlgren przyjechała do Francji, by uzupełnić swoje wykształcenie na wydziale designu przemysłowego UTC w Compiègne. Nie opuściła już ani Francji, ani Renault, pierwszej firmy, która przyjęła ją na praktyki w 1991 roku.
Swoją karierę zawodową rozpoczęła w Dyrekcji Designu w departamencie samochodów koncepcyjnych, gdzie jej know-how poszerzył się o bardziej dalekosiężne wizje. W późniejszym okresie chciała je wdrażać w produkcji nowych modeli samochodów. Po mianowaniu na kierownika projektu designu w 2000 roku, uczestniczyła w projektowaniu różnych modeli pojazdów, poczynając od samochodu ciężarowego (w ramach partnerskiej współpracy Renault z Volvo Trucks), a na małych samochodach miejskich kończąc. Stanowisko to zajmowała blisko dziesięć lat.
Jej kompleksowa wizja, zdolność do uwzględniania ograniczeń technicznych, umiejętność negocjacji oraz praca nad miejskim samochodem elektrycznym Renault ZOE zostały szybko zauważone. Gdy Laurens van den Acker objął Dyrekcję Designu Renault w 2009 roku z zamiarem stworzenia nowej identyfikacji wizualnej marki, mianował Agnetę Dahlgren na dyrektora designu samochodów segmentu C – gamy o wysoce strategicznym znaczeniu dla marki. Pod jej dyrekcją, na początku 2016 roku powstało Nowe Renault Mégane oraz Nowe Renault Scénic, które wejdzie do sprzedaży w październiku bieżącego roku.
Tworząc idealne proporcje Nowego Renault Scénic oraz jego bardzo emocjonalny design, Renault proponuje nową koncepcję minivana. Z punktu widzenia stylistyki, Agneta Dahlgren stworzyła modele samochodów pozwalające marce Renault na umocnienie w naturalny sposób jej nowej tożsamości. Wraz z Nowym Mégane są to z pewnością dwa modele, które będą napędzały wzrost marki – oznajmił jeden z członków jury.
Kobiety na kluczowych stanowiskach związanych z projektem Nowego Renault Scénic
Nowy Scénic jest ostatnim dokonaniem Agnety. Jako dyrektor designu samochodów segmentu C i samochodów elektrycznych uczestniczy w projektowaniu designu Nowego Renault Scénic u boku Jérémiego Sommera, designera nadwozia oraz Maxime’a Pinola, designera wnętrza kabiny. Nakreślając kształt Scénica najnowszej generacji, Agneta jest szczególnie dumna z faktu przełamania utartych kanonów tradycyjnego, kompaktowego minivana.
Cécile Sobole, kierownik produktu Nowego Renault Scénic w Dyrekcji Produktu również ma istotny udział w projektowaniu tego modelu: Nowy Scénic jest samochodem jeszcze bardziej atrakcyjnym, w którym wszyscy pasażerowie będą czuli się dowartościowani. Chcieliśmy stworzyć samochód naszych czasów, dostosowany do nowoczesnego trybu życia rodziny. Podajmy przykład nowego rodzaju stolików składanych czy automatycznie składanych tylnych foteli, tworzących po złożeniu płaską podłogę.
Irina Zaretskaya, dyrektor programu Nowego Renault Scénic przypomina, że model ten z założenia ma być bezpieczny i wygodny dla całej rodziny: W Nowym Renault Scénic wykorzystano konstrukcję foteli z Nowego Renault Espace, a jego panoramiczny dach bez centralnej poprzeczki zapewnia doskonałe oświetlenie wnętrza kabiny dla wszystkich pasażerów, z przodu, jak i z tyłu. Jeśli zaś chodzi o bezpieczeństwo, w samochodzie znajduje się ponad dziesięć systemów wspomagających kierowcę w prowadzeniu, w tym aktywne wspomaganie nagłego hamowania z systemem wykrywania pieszego, oferowanych seryjnie we wszystkich wersjach – jest to premiera w tym segmencie!”
Women@Renault: aktywny plan o kluczowym znaczeniu dla wyników Grupy
Silne zaangażowanie Grupy Renault w zapewnienie różnorodności charakteryzuje się między innymi w bardzo aktywnej polityce promowania zrównoważonego zatrudnienia mężczyzn i kobiet w przedsiębiorstwie. Wychodząc z przekonania, że różnorodność zasobów ludzkich jest czynnikiem podnoszącym wyniki, pobudzającym do innowacji i motywującym, na początku 2010 roku firma Renault wdrożyła plan Women@Renault, by poszerzyć reprezentację kobiet na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa. Plan ten podzielono na dwie uzupełniające się części: plan dotyczący zasobów ludzkich oraz wewnętrzną sieć społecznościową.
Dzięki bardzo aktywnie prowadzonej polityce, w końcu 2015 roku kobiety stanowiły 18,8% wszystkich zatrudnionych w Grupie (11% w 2000 roku). Reprezentacja ta jest jednolita na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa, od podstawowych funkcji po Komitet Wykonawczy Grupy. W branży samochodowej jest to wyjątkowo wysoki wskaźnik udziału kobiet w personelu firm.
Women@Renault jest to również wewnętrzna sieć społecznościowa odwiedzana od początku swego istnienia zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, mająca międzynarodowy zasięg, obejmująca wiele dziedzin, w której kobiety i mężczyźni wymieniają opinie na temat postępów w równoważeniu zatrudnienia obu płci, analizują najlepsze praktyki w dziedzinie szkoleń i zarządzania karierą.
Kluczowe liczby
– 18,8% kobiet wśród pracowników Grupy na koniec 2015 roku (10% w 1999 roku)
– 24,2% kluczowych stanowisk w Grupie na koniec 2015 roku zajmowały kobiety (22% w 2012 roku)
– 25% kobiet w Komitecie Wykonawczym Grupy w 2016 roku (3 członkinie na 12 osób)
– Cele dotyczące rekrutacji: 30% kobiet w pionach technicznych (inżynieria i produkcja) i 50% w działach handlowych i na stanowiskach pomocniczych
– Od 2010 roku około 670 kobiet skorzystało z co najmniej jednego z elementów programu Women@Renault: szkolenia w zakresie zarządzania zespołem (530), mentoring (140)
– Sieć społecznościowa Women@Renault w 2016 roku: ponad 4 500 członków w 13 krajach, w tym 21% mężczyzn
– W Zarządzie Renault w 2016 roku jest 6 kobiet na 19 członków.
Geneza designu Nowego Renault Scénic
Rysując Nowe Renault Scénic, Jérémie Sommer, designer nadwozia czerpał inspirację z awangardowych form pierwszego Renault Scénic, wprowadzonego na rynek w 1996 roku, a także z samochodu koncepcyjnego R-Space, zaprezentowanego w 2011 roku. Przy tworzeniu już czwartej generacji Renault Scénic postanowiono rozpocząć pracę od „czystej kartki”, by zaproponować zupełnie nową koncepcję kompaktowego minivana: Szybko zdaliśmy sobie sprawę, że duże koła samochodu koncepcyjnego R-Space były nierozłącznym elementem, przyczyniającym się do ogólnego wrażenia dobrze wyważonej sylwetki pojazdu oraz zachowania jego harmonijnych proporcji – dodaje Jérémy. – Po wymianie opinii z działem konstrukcyjnym w krótkim czasie, jeszcze w początkowej fazie projektu, zatwierdzono decyzję o zastosowaniu dużych kół. Oprócz dużych, 20-calowych kół, dynamiczny charakter Nowego Renault Scénic wyrażają starannie zarysowane zdecydowane linie boków nadwozia: linia nadwozia opadająca ku przodowi, mocno wyprofilowane tylne błotniki, wydłużone linie boczne zamknięte progami i czarnym dachem.
W kabinie współgrają ze sobą dwa elementy: sportowy styl i wspólna przestrzeń – wyjaśnia Maxime Pinol, designer wnętrza. – Gdy deska rozdzielcza łączy się z przesuwną centralną konsolą, mamy konfigurację kabiny zbliżoną do kokpitu samolotu, co dodatkowo podkreślają urządzenia deski rozdzielczej zwrócone wyraźnie ku kierowcy. Gdy konsola jest cofnięta, staje się „meblem” dostępnym dla wszystkich pasażerów, w którym znajdą oni zarówno schowki, jak i gniazda oraz cztery porty USB.
http://media.renault.com.pl/content/articles/3052/renault_78098_global_en.mp4
([1]) Skład Jury stowarzyszenia WAVE 2016 : Emilie Binois (Autoactu.com), Muriel Blancheton (Zepros), Christophe Bourroux (RTL), Christophe Carignano (Auto Infos), Xavier Champagne (Autoactu.com), Pauline Ducamp (Top Gear / BFMTV.com), Ali Hammami (Le Mobiliste), Alexandra Legendre (L’Automobile Magazine), Jean-Rémy Macchia (dziennikarz niezależny), Arnaud Murati (L’argus), Brice Perrin (L’Auto-Journal), Caroline Ridet (Zepros).
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze