Nowa Dacia C-neo powoli przyjmuje swój docelowy wygląd a tymczasem Auto Express opublikował kolejną wizualizację. W zamyśle projektanta jest to samochód, który nieco nawiązuje swoim kształtem do coupé. Chociaż w rzeczywistości C-Neo będzie wyglądać nieco inaczej, to warto przybliżyć pomysł marki na konkurenta takich modeli jak Skoda Octavia, Toyota Corolla czy nawet Volkswagen Golf. Atutem nowego modelu ma być wysoka użyteczność, świetna cena i LPG.
Dacia C-Neo jest pomyślana jako samochód, który dociera do tych wszystkich nabywców, którzy nie chcą nadwozia typu SUV a jednocześnie potrzebują większego, praktycznego środka transportu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, zobaczymy samochód na pograniczu klas C i D. Będzie więc większa niż Golf czy Corolla, nawiązując rozmiarami wnętrza i bagażnika do oferty, którą ma Skoda.
Zobacz więcej artykułów na temat nowej Dacii C-Neo
Pod maską możemy spodziewać się wyboru silników z LPG, miękkiej hybrydy oraz hybrydy ładowalnej. Co ciekawe, producent mówi o tym, że C-Neo mogłoby się znaleźć na szczycie gamy jeśli chodzi o rozmiary, zachowując przy tym bardzo rozsądną cenę. Tajemnica tkwi w wykorzystaniu tej samej platformy a to oznacza, że wnętrze nie będzie raczej szersze niż aktualne wymiary czyli około 1810 mm, za to na długość projektanci mogą sprawdzić nam niespodziankę.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG
Nowy model powinniśmy zobaczyć pod koniec 2025 roku a w salonach pojawi się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2026.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Projekt, który przedstawia Auto Express, nie jest oczywiście rzeczywistym wyglądem tego auta, raczej wyobrażeniem autora na podstawie aktualnych informacji – wzięto tu elementy z Dacii Duster i Dacii Bigster. Nie można jednak wykluczyć, że pewnego rodzaju nawiązania do linii choćby Peugeot 408 czy Citroëna C5 X się pojawią. Dacia nie planuje jednak na razie wersji kombi tego modelu – rolę kombi mają pełnić SUVy.
A czym marka chce konkurować z konkurencją? To oczywiście napędy LPG – fabryczna instalacja gazowa jest tutaj kluczowym elementem przyciągania osób, które szukają niskich kosztów eksploatacji, to także najlepszy stosunek możliwości do ceny a być może także napęd 4×4 i wersja PHEV. Na szczegóły musimy jednak chwilę poczekać. Przepis na sukces znamy: znane i sprawdzone elementy oraz dobry design za rozsądną cenę.
Wizualizacja (źródło): Auto Express
Najnowsze komentarze