Nowa Dacia Duster trafiła w ręce dziennikarzy motoryzacyjnych. Grupa Renault zorganizowała testy w malowniczych rejonach Maroka. Jak poradził sobie model na pustyni Agafay? Swoją opinię na temat SUV-a opublikował portal motoryzacyjny L’automobile Magazine.
L’automobile Magazine otrzymał do testu model wyposażony w wysokoprężny silnik 1.5 Blue dCi o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm dostępnym od 1750 obr./min. Dacia Duster w tej wersji jest oferowana z napędem 4×4 lub bez. Na marokańską pustynię wyjechał jednak egzemplarz z napędem na wszystkie koła.
Dacia Duster i krajobraz pustyni
„Prześwit 21,5 cm, seryjne opony całoroczne oraz komfortowe kąty natarcia i zejścia (odpowiednio 30° i 34° dla wtajemniczonych) sprawiają, że Duster nie boi się trudnych dróg. Pierwsze przeprawy przez wadi – na ogół suche o tej porze roku, gdy temperatura wynosi jeszcze 24°C – wymagają jednak zwolnienia tempa, by pokonać wszelkie przeszkody prowadzące do ich koryt” – czytamy na łamach francuskiego portalu.
Używana Dacia Duster 1.5 dCi 2014 kontra Dacia Duster 1.5 dCi 2022 Wrażenia użytkownika
„Dzięki stopniowemu, długiemu skokowi i zawieszeniu o dobrym tłumieniu tylko raz dotknęliśmy piasku dolnymi osłonami, ale solidna aluminiowa płoza chroni spód zderzaka i silnika. W miarę jak podążaliśmy w głąb pustyni Agafay u podnóża gór Atlas, krajobraz stawał się coraz bardziej księżycowy: na przemian skaliste ścieżki i bardzo zakurzone obszary. Tutaj Duster 4×4 doskonale odnajduje się w swoim żywiole. W tym bardzo pofałdowanym terenie rumuński SUV rozwija dobre tempo, między 60 a 80 km/h, wznosząc za sobą białe pióropusze kurzu podkreślane ciepłym, nisko zawieszonym grudniowym słońcem. Zachwyt fotografa…i oczu”.
„W zakrętach przyczepność staje się ograniczona , ale odrobina mało inwazyjnych ruchów kierownicą bez problemu ustawia samochód na właściwej trajektorii. Niewielki dryf tylnej osi jest odpowiednio kontrolowany przez skuteczny system antypoślizgowy ESP, który ani trochę nie był uciążliwy.
Plusy, minusy i cena
Wśród zalet modelu, francuski portal wymienił m.in. rozsądną cenę w zestawieniu z konkurentami 4×4. Na polskim rynku Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 jest dostępna od wersji Journey i kosztuje 102.800 zł. Atutem pojazdu był również elastyczny silnik diesla oraz wydajny napęd na wszystkie koła. Do gustu nie przypadło dziennikarzom nieco toporne sterowanie skrzynią biegów oraz odgłos szumu powietrza w kabinie przy prędkości powyżej 110 km/h.
Źródło: L’automobile Magazine
Najnowsze komentarze