Na początek nowego kwartału Peugeot zafundował klientom zmiany w cenniku swojego kompaktowego modelu i choć chcielibyśmy, aby było inaczej, za nowy model zapłacimy więcej niż do tej pory, chyba że szukamy auta elektrycznego. Spalinowy Peugeot 308 podrożał, elektryk stał się nieco bardziej przystępny. W dodatku w ofercie pojawiła się nowa wersja wyposażenia.
3 tys. zł – to kwota, którą Peugeot dodał do ceny 308-tki. Od 27 marca 2024 roku cennik startuje z poziomu 116.300 zł (zobacz cennik). Skąd ta podwyżka? Peugeot podniósł wyposażenie standardowe. W wersji Active Pack znajdziemy tempomat adaptacyjny, który wcześniej był przywilejem wersji GT. W cenie podstawowej zamówimy samochód napędzany 130-konnym silnikiem PureTech o pojemności 1,2 litra powiązanym z 6-biegową przekładnią manualną. Lista jednostek napędowych pozostała bez zmian. Nowego Peugeot 308 może zasilać układ miękkiej hybrydy o mocy 136 KM, jeden z dwóch napędów typu plug-in lub diesel 1.5 o mocy 130 KM.
Zaraz zaraz, czy przypadkiem o czymś nie zapomnieliśmy? Tak, oczywiście Peugeot 308 jest dostępny również w wersji elektrycznej. Samochód, który nie emituje spalin z rury wydechowej generuje 156 KM mocy i tu niespodzianka – kosztuje mniej niż wcześniej. Cięcie ceny jest zauważalne i to jak! Najtańszy e-308 kosztuje 182 tys. zł, czyli minus 10.500 zł w porównaniu z ofertą z początku roku. Aby skusić większą grupę klientów, Peugeot zastosował mały zabieg. Obniżył cenę, ale dodał do katalogu nową, uboższą wersję Style, która jest dostępna wyłącznie dla elektrycznej wersji 308.
Wariant Style znajduje się pomiędzy Active Pack i Allure i rozpoczyna konfigurator Peugeot e-308. Do tej pory elektryka można było zamówić od poziomu Allure. Wyposażenie wersji Style dodaje akcesoria przydatne wyłącznie dla modelu z wtyczką.
Peugeot e-308 Style został wyposażony m.in. w 18-calowe felgi aluminiowe 18″ Ottawa, na które nałożono opony w rozmiarze 215/45/R18, tapicerkę materiałową Falgo z elementami ze skóry ekologicznej, fotele z dodatkowym trzymaniem bocznym oraz tylny podłokietnik i otwór do przewozu długich przedmiotów. E-308 otrzymał również ładowarkę pokładową 11 kW, możliwość zdalnego uruchomienia wstępnego przygotowania termicznego pojazdu przed podróżą oraz przewód ładowania trybu 2 do gniazdka naściennego 230 V.
Nowy Peugeot 308 Active Pack – wyposażenie standardowe:
• System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
• Czujniki parkowania z tyłu
• SLI – Speed Limit Information
• TSR – Traffic Sign Recognition
• LKA – Lane Keeping Assist Road Edge
• ICB – In-Crash Braking
• DAA3 – Driver Attention Alert
• Pakiet Drive Assist (PureTech 130 M6): ACC30 – tempomat adaptacyjny ograniczający prędkość do 30km/h
• Pakiet Drive Assist: ACC S&G – tempomat adaptacyjny ograniczający prędkość aż do zatrzymania. Gdy postój trwa do 3s, sam podejmuje dalszą jazdę
• Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
• Reflektory przednie Eco LED
• Centralny ekran dotykowy 10″
• Mirror Screen – kompatybilny z Apple Carplay/Android Auto, dwa gniazda USB-C, gniazdo 12V
• Felgi aluminiowe 16″ Auckland + opony 205/55/R16
• Kierownica skórzana, wielofunkcyjna
• Lusterka boczne elektrycznie sterowane, podgrzewane
• Tapicerka Renze materiałowa
Najnowsze komentarze