Odnowiony w tym roku Fiat Panda wjeżdża na europejski rynek. Włoski producent stawia na prostą ofertę składającą się z dwóch wersji wyposażenia i jednego silnika 1.0 działającego w układzie miękkiej hybrydy. Ile trzeba zapłacić za nowy model?
Fiat zapowiada, że nowa Panda to najbardziej zaawansowana technologicznie wersja w historii tego modelu i rzeczywiście, samochód otrzymał spory zestaw systemów bezpieczeństwa, cyfrowy zestaw wskaźników oraz wielofunkcyjną kierownicę. Cena modelu startuje na europejskim rynku od 15.900 euro (ok. 68 tys. zł) w podstawowej wersji Panda. Na drugi i ostatni poziom Pandina trzeba przeznaczyć 18.900 euro (ok. 81 tys. zł).
Gama napędów to właściwie jeden silnik. Pod maską modelu może znaleźć się wyłącznie jednostka 1.0 o mocy 70 KM, pracująca w układzie hybrydowym. W standardzie znalazł się asystent utrzymania pasa ruchu, wykrywanie zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych oraz 7-calowy zestaw wskaźników.
Testy nowych i używanych modeli samochodów: renault, Dacia, Peugeot, Citroen
Na liście wyposażenia znajdziemy 6 poduszek powietrznych, tylne czujniki parkowania i tempomat dostępny w podstawie z pakietem City Pack. Automatyczne światła drogowe to z kolei standard w wyższym poziomie Pandina. Większością funkcji zarządza kamera zamontowana na wewnętrznym lusterku wstecznym.
Fiat Panda bardziej nowoczesny i kolorowy
Wersja Pandina jest dodatkowo wyposażona w zupełnie nowy 7-calowy ekran dotykowy, Radio DAB z Apple CarPlay i Android Auto. Z punktu widzenia designu we wnętrzu zobaczymy nową, białą lakierowaną deskę rozdzielczą i siedzenia z monogramem „Pandina” i wytłoczonym logo marki, podwójne żółte przeszycia i białe detale. Do wykończenia kabiny wykorzystano m.in. przędzę Seaqual zawierającą surowiec wykonany z odpadów morskich. Zewnętrzne elementy są wzbogacone o zabawne detale, takie jak twarz małej pandy na kołach pojazdu.
Zobacz najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji
Zgodnie ze strategią Fiata „koniec z szarością”, nowa linia jest dostępna w nowych kolorach: żółtym, białym, czarnym, czerwonym i niebieskim. Ponadto w wersji Pandina znajdziemy lakier zielony. Opcjonalnie dla koloru białego i czarnego możemy zamówić elementy zewnętrzne wzbogacone o kontrastujące żółte nakładki lusterek, które pasują do logo Pandina na listwach bocznych.
Fiat Panda to samochód, który ma za sobą pełną sukcesów historię sięgającą 1980 roku. W tym czasie sprzedano w Europie ponad 8 milionów egzemplarzy. Od 2011 roku Panda jest produkowana w Pomigliano d’Arco we Włoszech skąd wyjechało już prawie 2 miliony egzemplarzy.
Ile kosztują nowe modele Fiata w Polsce? Modele, wersje, ceny, wyposażenie
Najnowsze komentarze