Euro NCAP opublikowało najnowsze wyniki testów bezpieczeństwa samochodów dostawczych. Na liście znalazło się nowe Renault Master IV oraz bliźniaczy Nissan Interstar. Jaki wynik uzyskały?
Po przeprowadzeniu najnowszej rundy testów, Euro NCAP doszło do wniosku, że bezpieczeństwo samochodów dostawczych uległo poprawie. 40% ocenianych modeli uzyskało platynową plakietkę bezpieczeństwa. Mało tego, wyniki okazały się znacznie lepsze od wymagań rozporządzenia bezpieczeństwa UE (GSR2), które weszło w życie 1 lipca 2024 roku. Platynową odznakę otrzymał m.in. Renault Master oraz jego technologiczny kuzyn Nissan Interstar. W przypadku pojazdów użytkowych Euro NCAP skupia się na ocenie systemów bezpieczeństwa.
Nowy Renault Master spełnia standardy Euro NCAP
Renault Master IV generacji, który zadebiutował na rynku europejskim został wyposażony w standardowy dla pojazdów w Europie autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który wykrywa niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści, a także inne pojazdy. W testach Euro NCAP dobrze wypadła w szczególności reakcja na samochody i rowerzystów. Master uniknął kolizji w prawie wszystkich scenariuszach. Euro NCAP wspomina również o obecności systemu utrzymania pasa ruchu z opcjonalną informacją o obiektach w martwym polu, asystenta prędkości oraz systemu przypominania o zapięciu pasów.
Testy nowych i używanych modeli samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, DS Automobiles
„Zauważyliśmy znaczną poprawę dostępności systemów bezpieczeństwa (ADAS), ponieważ producenci dostosowali się do nowych przepisów. Nasze oceny pojazdów zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność i wydajność poza wymaganiami GSR2. Cieszy fakt, że producenci pojazdów odpowiadają na surowsze wymagania Euro NCAP i przewyższają standardy GSR2, a my namawiamy menedżerów flot do rozważenia samochodów dostawczych, które mają ocenę Euro NCAP Platinum. Są to pojazdy, które w największym stopniu spełniają a nawet przewyższają przepisy GSR2 i oferują flotom komercyjnym bezpieczniejsze wybory, które zapobiegają lub łagodzą skutki wypadków oraz chronią reputację firmy i jej kierowców – powiedział Dr Michiel van Ratingen, Sekretarz Generalny Euro NCAP.
Euro NCAP testowało najpopularniejsze samochody dostawcze od grudnia 2020 roku. Protokoły zostały zaktualizowane w 2023 r., a w ramach dalszego ruchu w celu zwiększenia liczby technologii ADAS, Euro NCAP będzie testować wyłącznie technologie, które będą dostępne standardowo od 2026 roku.
Najnowsze komentarze