W ofercie Peugeot 308 zagościł nowy hybrydowy układ napędowy. Na początek ruszyły zamówienia w Niemczech, ale wkrótce przyjdzie także czas na Polskę.
Niedawno wspominaliśmy o wprowadzeniu hybrydowego napędu do polskiego katalogu 408, ale wkrótce analogiczny system o napięciu 48 V i mocy 136 KM otrzyma również nowy Peugeot 308. Niemiecki oddział marki poinformował, że klienci mogą już zamawiać zarówno 308 jak i 308 SW wyposażone w miękką hybrydę i to już od wyposażenia podstawowego Active Pack. Cena wynosi 32.450 euro jest więc o 3500 euro droższa od samochodu z silnikiem 1.2 PureTech 130. Już niedługo jednostka zagości również w polskiej ofercie.
Zobacz także: Używany Peugeot 508 I czy Peugeot 308 II? Który samochód wybrać
„Po dobrym przyjęciu przez naszych klientów hybrydowego układu 48V w pierwszych pojazdach, chcielibyśmy rozszerzyć tę technologię na inne nasze modele. Peugeot 308 to już kolejny samochód, który będzie można zamówić z najnowszym napędem hybrydowym. Pomimo zastosowania silnika spalinowego, możemy zaoszczędzić aż do 15 procent paliwa dzięki wsparciu jednostki elektrycznej” – powiedział Christian Dietsch, dyrektor zarządzający niemieckiego oddziału Peugeota.
Technologia hybrydowa 48V
Najnowszy układ hybrydowy 48 V składa się z silnika benzynowego PureTech nowej generacji o pojemności 1,2 litra i mocy 100 kW (136 KM), który współpracuje z nową, zelektryfikowaną, sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (e-DSC). 48-woltowy akumulator ładuje się podczas jazdy, zmniejszając zużycie paliwa nawet o 15 procent zgodnie z cyklem WLTP. System hybrydowy umożliwia ruszanie, manewrowanie (np. parkowanie) i jazdę z niewielką prędkością w trybie całkowicie elektrycznym. W ruchu miejskim Peugeot 308 może przez ponad 50 procent czasu jeździć bez emisji spalin.
Oprócz napędu 48V, Peugeot 308 jest oferowany w dwóch wersjach hybrydowych typu plug-in o mocy 180 oraz 225 KM z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130 oraz z dieslem 1.5 Blue HDi o mocy 130 KM.
Najnowsze komentarze