Tak, to prawda. Obszerne kombi Peugeota jest hybrydą. Spalinowy silnik wysokoprężny napędza koła przednie zapewniając im 163 KM, zaś elektryczny motor przekazuje swoich 37 KM na koła tylne. W efekcie kierowca dysponuje 200 KM mocy i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 450 Nm.
Oczywiście istnieje możliwość jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, ale zasięg takiego auta jest niewielki. Warto jednak podkreślić, że średnia emisja dwutlenku węgla wynosi w Peugeocie 508 RXH tylko 109 g/km. To znakomity wynik w tym segmencie! Wynika on w dużej mierze z dobrych parametrów napędu, w tym średniego spalania na poziomie 4,2 l/100 km.
Peugeot 508 RXH będzie trzecim modelem w gamie 508 wprowadzonym do sprzedaży. Od wiosny oferowane są sedan i przestronne kombi (to drugie auto już testowaliśmy). Trzecia wersja, której pierwsze zdjęcia możecie zobaczyć poniżej, zostanie po raz pierwszy pokazana szerokiej publiczności na wrześniowym salonie we Frankfurcie, a do sprzedaży trafi wiosną przyszłego roku.
Zadbano o odróżnienie designu 508 RXH względem standardowych wersji. To, co rzuca się w oczy od razu, to oczywiście poszerzone nadkola z pociągniętymi wzdłuż całego nadwozia ochronnymi nakładkami, które zabezpieczają auto przez porysowaniem w razie przejeżdżania przez trudniejszy teren. Z przodu potrójne niemal pionowe światła wykonane w technologii LED przywodzą na myśl lwie pazury. Będzie to element zdecydowanie wyróżniający 508-kę RXH od innych samochodów na drogach.
Poziom wykończenia i wyposażenia będzie bardzo wysoki. Już w standardzie zaoferowane będą m.in. dostęp bezkluczykowy (Open & Go system), elektrycznie sterowane fotele przednie, Head-Up Display, 18-calowe felgi, panoramiczny szklany dach, przyciemniane szyby boczne wraz z laminowaniem poprawiającym wyciszenie wnętrza, system audio, czy nawigację satelitarną. Jak widać Peugeot 508 RXH wyznaczać będzie nowe standardy w tym segmencie aut.
KG
zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze