An electrifying 2025 ahead for Nissan: return of Micra as an EV. Third generation LEAF to launch. And updated e-POWER for Qashqai.
Wiadomości

Wyniki Nissana wpłyną negatywnie na Renault. Chodzi o kwotę 2,2 mld euro

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault wspiera ratownictwo drogowe i traumatologie Wiadomości
Wiadomości

Renault wspiera ratownictwo drogowe i traumatologię

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-13
Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
dacia samochody Wiadomości
Wiadomości

Niezawodna jak Dacia. ADAC chwali modele Spring, Sandero i Duster

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie piatkowych treningow 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie piątkowych treningów

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16
citroen ulotka e1747457679850 Wiadomości
Wiadomości

Citroën rozkleja ulotki z tajemniczym ufoludkiem. O co chodzi?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
w Wiadomości, Testy, Opel - testy i opinie, Opel
Czas czytania 8 minut
1.7k
A A
31
Opel Corsa-e

Gdy wsiadałam za kierownicę Opla Corsy-e komputer pokładowy wskazywał zasięg 328 km. To trochę za mało, aby udało mi się dojechać bez ładowania do mojego rodzinnego miasta, dlatego w planach miałam jeden dłuższy postój. Podczas użytkowania samochodu elektrycznego w Polsce niczego jednak nie można być pewnym. Test Corsy-e został połączony z nadprogramową wycieczką do Krakowa i nieplanowanym testem zasięgu.

Przed podróżą samochodem spalinowym raczej rzadko zastanawiam się nad miejscem następnego tankowania. Kiedy kończy się paliwo, zjeżdżam do najbliższej stacji i uzupełniam braki. Z ładowaniem samochodu elektrycznego już tak łatwo nie jest. Być może w końcu doczekamy się czasów, gdy jazda elektrykiem nie będzie wiązała się z planowaniem trasy zgodnie przebiegiem szlaku ładowarek, bo staną się tak powszechne jak stacje paliw. Droga do tego, by swobodnie, bez niepotrzebnego stresu i opóźnień podróżować po drogach naszego kraju autem na prąd, wciąż jest jednak daleka. Pomocne okazują się aplikacje na smartfon, które wskazują dostępną infrastrukturę, bo „jazda na pamięć” a więc do punktów ładowania, które znamy z wcześniejszych podróży i tak może nam przysporzyć lekkich kłopotów, o czym przekonałam się, w dniu w którym w moje ręce trafił nowy Opel Corsa-e.

Moim zamiarem nie była Eco jazda która sprawdziłaby, jak daleko Opel Corsa-e potrafi przejechać na jednym ładowaniu, ale ostatecznie okazało się, że częściowo przyjdzie mi przetestować autonomię auta. W momencie odbioru samochodu z parku prasowego w Warszawie, komputer pokładowy informował o możliwości przejechania 328 km, czyli całkiem nieźle, ale do pokonania miałam ok. 340 km dlatego ładownie po drodze okazało się konieczne. Trasa wiodła w większości drogą ekspresową i dla odpowiedniego komfortu na pokładzie, ponieważ dzień był bardzo gorący, preferowanym przeze mnie trybem był Normal. W ustawieniu Eco praca klimatyzacji zostałaby ograniczona a tryb Sport, choć z przyjemniejszym przyspieszeniem, zużywałby więcej energii.DSC 0406 Wiadomości

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

2025-05-18

Opel Kadett City ma 50 lat – to była wersja dla młodych ludzi

2025-05-16

Opel Corsa-e korzysta z silnika elektrycznego o mocy 136 KM. Jednostka napędza również inne elektryczne samochody Stellantis m.in. Citroena e-C4 i Peugeota e-208, który jest bliźniaczą konstrukcją Corsy-e. Energii dostarcza akumulator o pojemności 50 kWh.

Zobacz test: Nowy komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po Warszawie?

Tempomat na 100 km/h

Jazda z prędkością poniżej 100 km/h pozwala uzyskać prawie porównywalny ubytek zasięgu do pokonanego dystansu. Zależało mi na tym, aby dotrzeć do miejsca ładowania z lekkim zapasem, dlatego ograniczyłam prędkość do 100 km/h, ale zdarzały się zarówno nieco szybsze, jak i wolniejsze odcinki. Postój zaplanowałam na stacji Orlen w okolicach Jędrzejowa, ale na miejscu czekała mnie niemiła niespodzianka. Dwa gniazda szybkiego ładowania nie działały, jedyne dostępne złącze o mocy 22 kW zerwało połączenie po wcześniejszym zablokowaniu 150 zł na mojej karcie.

Kolejna próba, która wiązała się z blokadą analogicznej kwoty, również zawiodła. Pani na infolinii poinformowała mnie o jedynej istniejącej możliwości zresetowania ładowarki, co niestety nie przyniosło żadnego efektu. Straciłam trochę czasu i dostępność kolejnych 150 zł na mojej karcie. Na szczęście pieniądze wkrótce powróciły na właściwe miejsce.20210723 182507 Wiadomości

Corsie-e pozostało 74 km zasięgu. Aby dotrzeć do najbliższej ładowarki, w grę wchodziła jazda do Kielc, czyli w przeciwnym do zamierzonego kierunku lub do Krakowa, co również wiązało się z wydłużeniem podróży. Powrót nie był zbyt atrakcyjną opcją. W drugim przypadku do najbliższej stacji było 65 km. Punkt ładowania według aplikacji Plug-Share znajdował się na terenie stacji kontroli pojazdów, którą zamykano o 19:00. Istniało ryzyko, że nie uda mi się dojechać na czas, zwłaszcza że czekała mnie spokojna i przede wszystkim oszczędna jazda. Poza tym, trzeba jeszcze doliczyć czas, który musimy poświęcić na ładowanie. Kolejna ładowarka na mapie znajdująca się bliżej centrum Krakowa, była oddalona o 84 km. Wybór trochę ryzykowny, ale duże miasto zapowiadało więcej alternatywnych punktów ładowania lub ewentualną szybszą pomoc, gdyby Corsie-e zabrakło prądu. Wybór krótszej trasy skrócił dystans o ok. 5 km.

Zobacz test: Nowy Opel Crossland Ultimate 130 KM – po liftingu wygląda lepiej

Eco jazda Corsą-e

Tym razem komfort spadł na drugi plan. Nowy Opel Corsa-e jechał w trybie Eco i w trybie B, aby odzyskać jak najwięcej energii podczas hamowania oraz zjazdów ze wzniesień. Dla większej oszczędności ograniczyłam prędkość do 60-70 km/h, co pewnie nie spotkało się z zadowoleniem kierowców jadących za mną. Nadprogramowy czas spędzony w samochodzie pozwolił jednak docenić wygodę wnętrza i dobre podparcie pleców, które zapewniał fotel kierowcy. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ może zdarzyć się, że w samochodzie elektrycznym przyjdzie nam czasem spędzić nieco więcej czasu niż w modelu z tradycyjnym napędem. DSC 0409 Wiadomości

Zarówno w spalinowej, jak i elektrycznej Corsie pomyślano o przydatnych przestrzeniach do przechowywania przedmiotów. Samochód wyposażono w duże kieszenie w boczkach drzwi, które pomieszczą 1,5-litrową butelkę z wodą. Auto posiada także schowek w podłokietniku oraz podstawkę na smartfon z ładowarką indukcyjną (opcja dodatkowa). Półka mogłaby być ciut większa, aby uniknąć wyginania kabla służącego do połączenia z systemem Android Auto. Samo połączenie odbyło się bez żadnych zarzutów.

Górzyste tereny dawały niewiele nadziei na powodzenie wyprawy, ciągle brakowało mi ok. 10 km zasięgu. Pod górkę auto zużywało więcej energii, ale system rekuperacji Corsy-e zdał egzamin i wskazywana przez komputer pokładowy autonomia nieco się wydłużyła. Najwięcej udało się zregenerować już w mieście, gdzie ruch był większy, a więc i prędkość niższa i hamowanie częstsze.DSC 0379 Wiadomości

20 km zapasu

W zwolnionym tempie dotarłam do ładowarki Greenway w Krakowie. Nie była to podroż z prędkością, jaką sobie wymarzyłam, zwłaszcza na ostatnim etapie, ale Opel Corsa-e zdołał przejechać 302 km na jednym ładowaniu. Zużycie energii wyniosło 13,5 kWh/100 km. Co ciekawe, na mecie, auto miało jeszcze zapas 20 km. Początkowe wskazania komputera są zatem realne do osiągnięcia, ale niekoniecznie z wszelkimi dostępnymi na pokładzie wygodami. Łącznie auto pokonało w redakcji ponad 700 km i na koniec testu informowało o „spalaniu” 14 kWh/100 km.

Jak oceniam Corse-e? Jest to auto poprawne właściwie w każdym aspekcie, wygodne i ciche w mieście. Silnik elektryczny cieszy liniowym przyspieszeniem i nawet zasięg nie jest tu specjalnym problemem, gorzej wygląda sytuacja ze stacjami ładowania. Awaryjność ładowarek w Polsce jest duża, choć to nie jedyny problem. Przy prawie każdym obcowaniu z samochodem elektrycznym, zdarza mi się sytuacja, która wydłuża podróż. Wyznaczone miejsca do ładowania elektryków służą za miejsca parkingowe aut, które już dawno zostały naładowane oraz samochodów z napędem spalinowym. W drodze powrotnej do Warszawy, wjazd pod jedną z ładowarek zastawiło auto dostawcze, dlatego do ponad godziny ładowania musiałam dodać jeszcze 15 min oczekiwania na rozładunek towaru.20210729 100930 Wiadomości

Ile kosztuje elektryczny Opel Corsa?

Obok problemów z ładowaniem, zakup samochodu elektrycznego wiąże się z jeszcze jedną wadą – wysoką ceną. Nowy Opel Corsa-e kosztuje w podstawie 132.490 zł i nawet program Mój Elektryk, choć daje sporo oszczędności, nie jest w stanie całkowicie zniwelować różnicy w stosunku do auta spalinowego. Dla porównania, Opel Corsa ze 130-konnym silnikiem benzynowym połączonym z 8-biegowym automatem, w najwyższej wersji wyposażenia Ultimate kosztuje ok. 100 tys. zł.

Do testów otrzymaliśmy wersję Elegance wycenioną na 137.990 zł z dodatkowym wyposażeniem, które zostało wyszczególnione poniżej.

Opel Corsa-e Elegance – wyposażenie dodatkowe:

  • Lakier metaliczny: 2000 zł
  • Kabel ładowania tryb 3, 1-fazowy 7,4 kW, 6-metrowy (ładowanie publiczne AC, tylko z ładowarką 7,4 kW): 1330 zł
  • Pakiet Premium (System multimedialny Navi Pro IntelliLink. Ładowarka indukcyjna telefonu. System automatycznego sterowania zamkami drzwi i zapłonem Open&Start. Elektrycznie składane lusterka boczne): 5400 zł
  • Pakiet Kamera 180 stopni (panoramiczna kamera cofania 180 stopni. Czujniki parkowania przód/tył. Elektrycznie składane lusterka boczne. Reflektory przeciwmgielne w technologii LED): 2500 zł
  • Pakiet Zimowy (Podgrzewane fotele przednie oraz koło kierownicy pokryte skórą): 1400 zł
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20210723 182507 WiadomościDSC 0396 WiadomościDSC 0397 WiadomościOpel Corsa-eDSC 0406 WiadomościDSC 0409 WiadomościDSC 0417 WiadomościDSC 0419 WiadomościDSC 0421 WiadomościDSC 0422 WiadomościDSC 0423 WiadomościDSC 0425 WiadomościDSC 0426 WiadomościDSC 0428 WiadomościDSC 0430 WiadomościDSC 0395 WiadomościDSC 0394 Wiadomości20210723 193605 Wiadomości20210723 194010 Wiadomości20210723 211900 Wiadomości20210723 211939 Wiadomości20210729 082131 Wiadomości20210729 100930 Wiadomości20210729 122922 WiadomościDSC 0373 WiadomościDSC 0376 WiadomościDSC 0379 WiadomościDSC 0385 WiadomościDSC 0386 WiadomościDSC 0389 WiadomościDSC 0391 WiadomościDSC 0431 Wiadomości
5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Opelelektryczny OpelCorsa-e
Udostepnij633Tweet396Udostepnij111
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2192 udostępnienia
    Udostepnij 877 Tweet 548
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1493 udostępnienia
    Udostepnij 597 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3298 udostępnienia
    Udostepnij 1319 Tweet 825
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    494 udostępnienia
    Udostepnij 198 Tweet 124

Testy samochodów

citroen c3 picasso Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-12
Renault Megane
Testy

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
peugeot 1 2 mhev 136 km 48v hybrid test dla rodziny spalanie autostrada miasto 13 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
Renault Clio RS
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio RS 18 1.6 220 KM – hothatch na ostro. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-01-12
alfa romeo junior eletryczna 156 km 16 Wiadomości
Testy

Test: Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale 156 KM – Sportowy styl z nutą elektrycznego temperamentu

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-08

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Nowy Citroen C4 będzie produkowany w Madrycie

RAM 1500 TRX Final Edition z nowym ambasadorem. Rusza projekt Boundless

Citroën C4L dla Brazylii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
31
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz