Alpine

Alpine jednak nie z Lotusem

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-26
Wiadomości

Dacia Duster w TOP 10 europejskiej listy bestselerów 2023

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
Nowy Peugeot 2008 - 2023
Wiadomości

Nowy Peugeot 2008 już w sprzedaży na rynku hiszpańskim. Jaka cena?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Nowa Lancia Ypsilon nie będzie produkowana we Włoszech. Znamy lokalizację fabryki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-29
Wiadomości

F1: Esteban blisko pierwszego pole position, Pierre siódmy w emocjonujących kwalifikacjach do Grand Prix Monako

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-27
Wiadomości

Znamy finalistów konkursu DS Automobiles na nowy grill w DS 3

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Jeep Camp, Jeep Avenger
Wiadomości

Nowy Jeep Avenger atrakcją imprezy Camp Jeep PL 2023

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
w Opel, Opel - testy i opinie, Testy, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
1.4k 105
A A
31
Opel Corsa-e

Gdy wsiadałam za kierownicę Opla Corsy-e komputer pokładowy wskazywał zasięg 328 km. To trochę za mało, aby udało mi się dojechać bez ładowania do mojego rodzinnego miasta, dlatego w planach miałam jeden dłuższy postój. Podczas użytkowania samochodu elektrycznego w Polsce niczego jednak nie można być pewnym. Test Corsy-e został połączony z nadprogramową wycieczką do Krakowa i nieplanowanym testem zasięgu.

Przed podróżą samochodem spalinowym raczej rzadko zastanawiam się nad miejscem następnego tankowania. Kiedy kończy się paliwo, zjeżdżam do najbliższej stacji i uzupełniam braki. Z ładowaniem samochodu elektrycznego już tak łatwo nie jest. Być może w końcu doczekamy się czasów, gdy jazda elektrykiem nie będzie wiązała się z planowaniem trasy zgodnie przebiegiem szlaku ładowarek, bo staną się tak powszechne jak stacje paliw. Droga do tego, by swobodnie, bez niepotrzebnego stresu i opóźnień podróżować po drogach naszego kraju autem na prąd, wciąż jest jednak daleka. Pomocne okazują się aplikacje na smartfon, które wskazują dostępną infrastrukturę, bo „jazda na pamięć” a więc do punktów ładowania, które znamy z wcześniejszych podróży i tak może nam przysporzyć lekkich kłopotów, o czym przekonałam się, w dniu w którym w moje ręce trafił nowy Opel Corsa-e.

Moim zamiarem nie była Eco jazda która sprawdziłaby, jak daleko Opel Corsa-e potrafi przejechać na jednym ładowaniu, ale ostatecznie okazało się, że częściowo przyjdzie mi przetestować autonomię auta. W momencie odbioru samochodu z parku prasowego w Warszawie, komputer pokładowy informował o możliwości przejechania 328 km, czyli całkiem nieźle, ale do pokonania miałam ok. 340 km dlatego ładownie po drodze okazało się konieczne. Trasa wiodła w większości drogą ekspresową i dla odpowiedniego komfortu na pokładzie, ponieważ dzień był bardzo gorący, preferowanym przeze mnie trybem był Normal. W ustawieniu Eco praca klimatyzacji zostałaby ograniczona a tryb Sport, choć z przyjemniejszym przyspieszeniem, zużywałby więcej energii.

Opel Corsa-e korzysta z silnika elektrycznego o mocy 136 KM. Jednostka napędza również inne elektryczne samochody Stellantis m.in. Citroena e-C4 i Peugeota e-208, który jest bliźniaczą konstrukcją Corsy-e. Energii dostarcza akumulator o pojemności 50 kWh.

Zobacz test: Nowy komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po Warszawie?

Tempomat na 100 km/h

Jazda z prędkością poniżej 100 km/h pozwala uzyskać prawie porównywalny ubytek zasięgu do pokonanego dystansu. Zależało mi na tym, aby dotrzeć do miejsca ładowania z lekkim zapasem, dlatego ograniczyłam prędkość do 100 km/h, ale zdarzały się zarówno nieco szybsze, jak i wolniejsze odcinki. Postój zaplanowałam na stacji Orlen w okolicach Jędrzejowa, ale na miejscu czekała mnie niemiła niespodzianka. Dwa gniazda szybkiego ładowania nie działały, jedyne dostępne złącze o mocy 22 kW zerwało połączenie po wcześniejszym zablokowaniu 150 zł na mojej karcie.

Kolejna próba, która wiązała się z blokadą analogicznej kwoty, również zawiodła. Pani na infolinii poinformowała mnie o jedynej istniejącej możliwości zresetowania ładowarki, co niestety nie przyniosło żadnego efektu. Straciłam trochę czasu i dostępność kolejnych 150 zł na mojej karcie. Na szczęście pieniądze wkrótce powróciły na właściwe miejsce.

Corsie-e pozostało 74 km zasięgu. Aby dotrzeć do najbliższej ładowarki, w grę wchodziła jazda do Kielc, czyli w przeciwnym do zamierzonego kierunku lub do Krakowa, co również wiązało się z wydłużeniem podróży. Powrót nie był zbyt atrakcyjną opcją. W drugim przypadku do najbliższej stacji było 65 km. Punkt ładowania według aplikacji Plug-Share znajdował się na terenie stacji kontroli pojazdów, którą zamykano o 19:00. Istniało ryzyko, że nie uda mi się dojechać na czas, zwłaszcza że czekała mnie spokojna i przede wszystkim oszczędna jazda. Poza tym, trzeba jeszcze doliczyć czas, który musimy poświęcić na ładowanie. Kolejna ładowarka na mapie znajdująca się bliżej centrum Krakowa, była oddalona o 84 km. Wybór trochę ryzykowny, ale duże miasto zapowiadało więcej alternatywnych punktów ładowania lub ewentualną szybszą pomoc, gdyby Corsie-e zabrakło prądu. Wybór krótszej trasy skrócił dystans o ok. 5 km.

Zobacz test: Nowy Opel Crossland Ultimate 130 KM – po liftingu wygląda lepiej

Eco jazda Corsą-e

Tym razem komfort spadł na drugi plan. Nowy Opel Corsa-e jechał w trybie Eco i w trybie B, aby odzyskać jak najwięcej energii podczas hamowania oraz zjazdów ze wzniesień. Dla większej oszczędności ograniczyłam prędkość do 60-70 km/h, co pewnie nie spotkało się z zadowoleniem kierowców jadących za mną. Nadprogramowy czas spędzony w samochodzie pozwolił jednak docenić wygodę wnętrza i dobre podparcie pleców, które zapewniał fotel kierowcy. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ może zdarzyć się, że w samochodzie elektrycznym przyjdzie nam czasem spędzić nieco więcej czasu niż w modelu z tradycyjnym napędem.

Zarówno w spalinowej, jak i elektrycznej Corsie pomyślano o przydatnych przestrzeniach do przechowywania przedmiotów. Samochód wyposażono w duże kieszenie w boczkach drzwi, które pomieszczą 1,5-litrową butelkę z wodą. Auto posiada także schowek w podłokietniku oraz podstawkę na smartfon z ładowarką indukcyjną (opcja dodatkowa). Półka mogłaby być ciut większa, aby uniknąć wyginania kabla służącego do połączenia z systemem Android Auto. Samo połączenie odbyło się bez żadnych zarzutów.

Górzyste tereny dawały niewiele nadziei na powodzenie wyprawy, ciągle brakowało mi ok. 10 km zasięgu. Pod górkę auto zużywało więcej energii, ale system rekuperacji Corsy-e zdał egzamin i wskazywana przez komputer pokładowy autonomia nieco się wydłużyła. Najwięcej udało się zregenerować już w mieście, gdzie ruch był większy, a więc i prędkość niższa i hamowanie częstsze.

20 km zapasu

W zwolnionym tempie dotarłam do ładowarki Greenway w Krakowie. Nie była to podroż z prędkością, jaką sobie wymarzyłam, zwłaszcza na ostatnim etapie, ale Opel Corsa-e zdołał przejechać 302 km na jednym ładowaniu. Zużycie energii wyniosło 13,5 kWh/100 km. Co ciekawe, na mecie, auto miało jeszcze zapas 20 km. Początkowe wskazania komputera są zatem realne do osiągnięcia, ale niekoniecznie z wszelkimi dostępnymi na pokładzie wygodami. Łącznie auto pokonało w redakcji ponad 700 km i na koniec testu informowało o „spalaniu” 14 kWh/100 km.

Jak oceniam Corse-e? Jest to auto poprawne właściwie w każdym aspekcie, wygodne i ciche w mieście. Silnik elektryczny cieszy liniowym przyspieszeniem i nawet zasięg nie jest tu specjalnym problemem, gorzej wygląda sytuacja ze stacjami ładowania. Awaryjność ładowarek w Polsce jest duża, choć to nie jedyny problem. Przy prawie każdym obcowaniu z samochodem elektrycznym, zdarza mi się sytuacja, która wydłuża podróż. Wyznaczone miejsca do ładowania elektryków służą za miejsca parkingowe aut, które już dawno zostały naładowane oraz samochodów z napędem spalinowym. W drodze powrotnej do Warszawy, wjazd pod jedną z ładowarek zastawiło auto dostawcze, dlatego do ponad godziny ładowania musiałam dodać jeszcze 15 min oczekiwania na rozładunek towaru.

Ile kosztuje elektryczny Opel Corsa?

Obok problemów z ładowaniem, zakup samochodu elektrycznego wiąże się z jeszcze jedną wadą – wysoką ceną. Nowy Opel Corsa-e kosztuje w podstawie 132.490 zł i nawet program Mój Elektryk, choć daje sporo oszczędności, nie jest w stanie całkowicie zniwelować różnicy w stosunku do auta spalinowego. Dla porównania, Opel Corsa ze 130-konnym silnikiem benzynowym połączonym z 8-biegowym automatem, w najwyższej wersji wyposażenia Ultimate kosztuje ok. 100 tys. zł.

Do testów otrzymaliśmy wersję Elegance wycenioną na 137.990 zł z dodatkowym wyposażeniem, które zostało wyszczególnione poniżej.

Opel Corsa-e Elegance – wyposażenie dodatkowe:

  • Lakier metaliczny: 2000 zł
  • Kabel ładowania tryb 3, 1-fazowy 7,4 kW, 6-metrowy (ładowanie publiczne AC, tylko z ładowarką 7,4 kW): 1330 zł
  • Pakiet Premium (System multimedialny Navi Pro IntelliLink. Ładowarka indukcyjna telefonu. System automatycznego sterowania zamkami drzwi i zapłonem Open&Start. Elektrycznie składane lusterka boczne): 5400 zł
  • Pakiet Kamera 180 stopni (panoramiczna kamera cofania 180 stopni. Czujniki parkowania przód/tył. Elektrycznie składane lusterka boczne. Reflektory przeciwmgielne w technologii LED): 2500 zł
  • Pakiet Zimowy (Podgrzewane fotele przednie oraz koło kierownicy pokryte skórą): 1400 zł

Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Opel Corsa-e
5 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

20 najpopularniejszych aut elektrycznych z dotacją – ranking Carsmile

2023-05-31

UOKiK: Opel Movano C – 56 egzemplarzy do serwisu

2023-05-26

Przełom na rynku samochodów osobowych? Dostępność aut wzrosła dwukrotnie, a ceny zaczęły się stabilizować

2023-05-25

Opel z trzema światowymi premierami na targach IAA Mobility 2023 w Monachium

2023-05-25
Tagi: Corsa-eelektryczny OpelOpel
Udostepnij512Tweet320Udostepnij90
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Bigster

    To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!

    5123 udostępnienia
    Udostepnij 2049 Tweet 1281
  • Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

    752 udostępnienia
    Udostepnij 301 Tweet 188
  • Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

    646 udostępnienia
    Udostepnij 258 Tweet 162
  • Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

    29386 udostępnienia
    Udostepnij 11754 Tweet 7347

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi 110 KM 2006 – rodzinny samochód. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-09
Renault - testy i opinie

Test: Renault Zoe 2015 – elektryczne sny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-03-11
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 Allure+ EAT6 do miasta i na wycieczkę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-10-10
Peugeot - testy i opinie

Peugeot 308 SW GT 1.6 THP 205 KM – pojemny i szybki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-10-19
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-02-06

Najnowsze komentarze

  • Szymon - Citroën Ami w Polsce! Rozmawiamy z właścicielem modelu. „To była miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Anonimowo - To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!
  • RtuDitu - Szybki samochód na drodze prowokuje innych do niestandardowych zachowań?
  • Anonimowo - Lancia mianowała nowego dyrektora marketingu i komunikacji
  • Witold - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • Kapelusznik - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP

Zobacz też

Nowy Peugeot e-208 otrzyma mocniejszy silnik i będzie miał większy zasięg

Peugeot 508 SW PSE vs Volvo V60. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2021

Dacia zwiększa moce produkcyjne ze względu na popyt na Sandero

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
31
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.