Ci jak zwykle nie zawodzą, a jak na Zawiszy można polegać na Bryanie Bouffier, który trzyma bardzo dobre tempo i znajduje się w ścisłej czołówce klasyfikacji rajdu. Prześledźmy jednak oes po oesie stan rywalizacji kierowców na tych niełatwych przecież odcinkach specjalnych.
Zadania kierowcom nie ułatwia pogoda – upał sprawia, że szuter staje się sypki i bardzo się rozjeżdża, do tego wewnątrz aut panują warunki iście przypominające saunę. Całości dopełnia unoszący się długi czas w powietrzu kurz. Mimo to, od samego początku bardzo szybko jechała cała piątka kierowców korzystająca z Peugeotów 207 S2000. OS2 – Grabówkę jako drugi ukończył Bryan Bouffier, tracąc do najszybszego Michała Bębenka 2,6 sekundy. Francuzowi udało utrzymać się na czele rajdu z sekundową przewagą. Czwarty czas uzyskał Michał Kośćiuszko, a siódmy był Krzysiek Hołowczyc. Dopiero dziewiątą pozycją musiał zadowolić się Michał Sołowow. Jedenaste miejsce padło łupem uczącego się jeszcze jazdy autem S2000 Mariusza Małyszczyckiego.
Wśród zawodników z C2-R2 Challegne najszybszy był Radek Typa przed Arielem Piotrowskim
Trzeci odcinek specjalny rajdu, to niestety pech Bouffiera. Francuz obrócił się na jednym z zakrętów, poniósł prawie 20 sekund straty i w klasyfikacji generalnej spadł na czwarte miejsce. Z kolei bardzo skutecznie pojechał Michał Kościuszko, który po tym odcinku był już drugi w generalce. Czwarty czas odcinka należał do Hołka, a jako szósty z próby zjeżdżał Sołowow.
Wśród C2-ek najszybsi byli bracia Dobrowolscy przez załogą Pasecki/Ciupka.
Odcinek nr 4, Wydminy, to powrót do dobrej formy Bryana Bouffier. Mimo to Mistrz Polski nie zdołał wygrać odcinka z szalejącym dziś Michałem Bębenkiem. Poprawił się Michał Sołowow, który zanotował drugi czas, przesuwając się na czwartą pozycję w generalce. Michał Kościuszko, jadący z problemami technicznymi, zdołał wywalczyć czwarty czas odcinka i wedrzeć się do pierwszej trójki rajdu. Nadal bez rewelacji podróżował Krzysiek Hołowczyc. Wielokrotny Mistrz Polski, mimo przedrajdowych wypowiedzi, najwyraźniej nie może dogadać się jeszcze ze swoim autem. W efekcie piąty czas oesu i taka sama pozycja w klasyfikacji generalnej.
Wśród Citroënów C2 R2 najszybszy był znowu Radek Typa przed Paseckim i Ciupką oraz braćmi Dobrowolskimi. Klasyfikacja generalna w C2-R2 Challenge wygląda po pierwszej pętli następująco:
1. Dobrowolski/Dobrowolski
2. Pasecki/Ciupka
3. Piotrowski/Wódkiewicz
4. Typa/Siatkowski
5. Krotoszyński/Balcerzak
W klasyfikacji generalnej nadal prowadzi Michał Bębenek, jednak 23 sekundy za sobą ma Bryana Bouffier’a. Miejmy nadzieję, że na drugiej pętli francuski Mistrz Polski zdoła odrobić stratę do prowadzącego, a podczas jutrzejszego etapu będzie już kontrolował sytuację.
Tymczasem pierwsza piątka klasyfikacji generalnej Rajdu Polski po pierwszej pętli wygląda następująco:
1. Bębenek/Bębenek Mitsubishi Lancer Evo IX – 42:33,4
2. Bouffier/Panseri Peugeot 207 S2000 – 42:56.9
3. Kościuszko/Szczepaniak Peugeot 207 S2000 – 43:03.8
4. Sołowow/Baran Peugeot 207 S2000 – 43:18.7
5. Hołowczyc/Kurzeja Peugeot 207 S2000 – 43:22.9
Po południu druga pętla rajdu. Relację z niej zdamy Wam jak najszybciej.
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze