Kryteria wyboru samochodu mogą być różne. Zdarza się, że kupujemy wzrokiem, czasem większe znaczenie ma funkcjonalność, osiągi oraz komfort jazdy. Nie bez znaczenia jest również zużycie paliwa. Francuski portal L’automobile Magazine sprawdził, który z francuskich crossoverów jest najbardziej ekonomiczny: Renault Captur, Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, czy DS 3 Crossback.
W teście zużycia paliwa wzięły udział wersje benzynowe o mocy od 100 do 140 KM. Z rywalizacji wykluczono hybrydowy model Renault Captur E-Tech, który potraktowano oddzielnie. Wyniki pokazują, że mocniejsze silniki niekoniecznie muszą zużywać więcej. Najoszczędniejszy okazał się bowiem Captur z 4-cylindrową jednostką 1.3 o mocy 140 KM, który potrzebuje średnio 6,8 l/100 km. Na autostradzie zapotrzebowanie na benzynę wzrasta do 7,2 l/100 km. 3-cylindrowa jednostka o mocy 100 KM Captura okazała się bardziej spragniona uzyskując w pomiarach L’automobile Magazine średni wynik 7,2 l/100 km.
Drugie miejsce w zestawieniu zajął Citroën C3 Aircross z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM, dla którego zmierzono spalanie 7 l/100 km. Różnice pomiędzy samochodami z Grupy PSA są niewielkie. Peugeot 2008 zarówno w 100-, jak i 130-konnej wersji benzynowej potrzebuje średnio 7,1 l/100 km a DS 3 Crossback z silnikiem PureTech o mocy 100 KM o 0,1 litra więcej. Najwięcej zużywał 130-konny wariant modelu DS z automatyczną skrzynią EAT8, kończąc test z wynikiem 7,6 l/100 km.
Ciekawostką jest wspomniany hybrydowy Captur o mocy 145 KM, który pokazał, że technologia E-Tech Renault ma duży wpływ na ekonomię. Rezultat 5,7 l/100 km odbiega od wszystkich testowanych modeli benzynowych. W mieście udało się zejść nawet poniżej 5 l/100 km. Jazda Capturem E-Tech pozwoli oszczędzić na paliwie, ale musimy się liczyć z tym, że auto będzie droższe od wersji benzynowej.
Źródło: L’automobile Magazine
Najnowsze komentarze