W wielu dziedzinach życia marketing wyprzedza produkt. W efekcie rynek zalany jest reklamami, które nijak mają się do rzeczywistości. Zjawisko to zauważyła firma Renault, która postanowiła pośmiać się z konkurencji. Na celownik obrała Teslę.
Lubimy reklamy z humorem a ta francuska reklama Renault jest wyjątkowo trafiona. Lekka, nienachalna a przy okazji zwraca uwagę na kwestie obietnic w sprzedaży.
Na filmie widzimy pracownika, który wieczorem nakleja nową reklamę na billboard. Początkowo nie widzimy jeszcze co to jest. Powoli odsłaniane są kolejne fragmenty napisu. Fully electric, the future. W kolejnych kadrach oddalamy się od pracownika i widzimy coraz więcej. W końcu kadr pokazuje nam reklamę… Tesli. „Fully electric. Semi. The future of trucking” (W pełni elektryczny samochód dostawczy. Przyszłość ciężarówek).
I teraz następuje zwrot akcji: w kadrze pojawia się samochód, którym przyjechała osoba, która instalowała reklamę. Okazuje się, że jest to elektryczna ciężarówka Renault. Reklama kończy się hasłem „Są tacy, którzy składają wielkie zapowiedzi i tacy, którzy już robią kilometry.” Twórcy informują nas, że na drogach jeździ już 300 takich pojazdów. „Nasze elektryczne ciężarówki pokonały już 2 mln km dróg. I nie każdy może powiedzieć to samo!” – podsumowują.
Warto zwrócić uwagę na nietypowy aspekt tego materiału, jakim jest umieszczenie reklamy Tesli – która potem używana jest do zbudowania kontrastu między istniejącymi samochodami a tym co jest dopiero zapowiadane.
Najnowsze komentarze