Nowy Renault Kadjar: jakie reflektory wybrać. LED Pure Vision czy może zwykłe? 

15 2 492

Renault Kadjar to jeden z ładniejszych SUVów na rynku. Podczas zamawiania samochodu można wybrać reflektory LED Pure Vision lub zwykłe, soczewkowe. Światła są led są znacznie bardziej trwałe i oszczędniejsze od klasycznych żarówek. Ale czy na pewno są lepsze? 

Postanowiliśmy to sprawdzić stawiając obok siebie dwa Kadjary. Jeden w wersji podstawowej Life Plus, która ma na wyposażeniu m.in. radio, manualną klimatyzację i właśnie wspomniane zwykłe reflektory a drugi to Kadjar Intense, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją i automatyczną skrzynią biegów, wyposażony w reflektory LED Pure Vision. Efekt? Zobaczcie na zdjęciach.

Światło LED jest biało, równomiernie rozłożone i a część skupiona ma regularny kształt, który pokrywa większy obszar drogi. Reflektory LED Pure Vision dają ksztasłt prostokąta, z ładnie zarysowanym konturem. 

Jednak i tradycyjne reflektory soczewkowe nie są tu bez szans. Światło jest nieco jaśniejsze niż LED, co dobrze widać na poniższym zdjęciu. Zostało no naświetlone w taki sposób, aby zobaczyć, która plama światła jest jaśniejsza.

Czy warto więc dopłacać do świateł LED? Decyzja należy do Was :)

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecmy

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
14 Autorzy komentarzy
mikLuJakmanMarianKrzysztof Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tom
Gość
Tom

Trzeba wziąć pod uwagę różnicę cen za te dwa rozwiązania. Teraz, awaryjność. Prawdopodobnie led powinien wytrzymać sporo, ale jeśli będzie się miało pecha, to wymiana całego klosza zaboli, jeśli będzie po gwarancji…

cindar
Gość
cindar

Moim zdaniem szkoda kasy na ledy

Slawo
Gość
Slawo

Szkoda, ale np. Megane wyjątkowo kiepsko wygląda z H7 :(

cindar
Gość
cindar

Led słabszy od żarnika? Zaskoczenie

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Dotychczas używałem samochodów ze zwykłymi żarówkami – H4,H7. Obecnie przesiadłem się do P3008 z full LED – wrażenie piorunujące! Białe światło – pomimo pewnego dyskomfortu u kierowców nadjeżdżających z przeciwka – pozwala na lepszą widoczność znaków drogowych, tablic oraz namalowanych pasów. Żadna z testowanych przeze mnie zwykłych żarówek nie pozwalała na takie zwiększenie zasięgu widoczności niż LEDy – chyba, że na światłach drogowych (tzw. długich). Kierowcom, którzy nie ograniczają się tylko do jazdy w dzień i zdarza im się pokonywać trasy w nocy, poza miastem, zdecydowanie polecam LEDy!!! ps. a najlepiej umówić się na jazdę próbną i samemu wypróbować działanie… Czytaj więcej »

marfe
Gość
marfe

Miałem Kadjara ze zwykłymi 1,5 roku, teraz mam 1,5 roku Koleosa z ledowymi (te same co w Kadjarze). Różnica w codziennym użytkowaniu, szczególnie przy zapadaniu zmroku na korzyść led zdecydowanie na plus. Dla samego poczucia bezpieczeństwa własnego warto dopłacić. Ewentualnie zmienić żarówki na lepsze w zwykłych lampach. Oryginalne są po prostu za słabe.

Przemek
Gość
Przemek

Co się stało, że sprzedałeś kadjara? Domyślam się, że wymieniłeś na większe auro. Żona „cierpi” na kadjara. Celuje raczej w coś używanego około 2016r. Co możesz powiedzieć po 1,5 roku użytkowania kadjara? Z tego co już na szybko znalazłem w sieci to silniki 1,2 brały olej i wymieniano je na gwarancji. A diesel 1,6 miał problemy z pompa oleju i wiązało się to z wysokimi kosztami naprawy. Dzięki

Patryk
Gość
Patryk

Jeżdżę Kadjarem z 2017 już 2 lata. Akurat mój silnik 1.2 ominely problemy z olejem. Generalnie bardzo zadowolony, chociaż jeżeli kierowca jest wysoki to ciężko fotelik dla niemowlaka wsadzić za siedzenie. Jak dla mnie to jedyny minus. Mam już prawie 50tys i brak większych problemów. Ot wymieniona kamera cofania (obraz skakał) oraz wymienione lusterko prawe – kiepskie i cienkie kable elektryczne, lusterko się nie zawsze składało. Jedyne drobne bolączki. Wszystko poza tym na plus.

D.
Gość
D.

Oczywiście że LED lepiej świeci, ale… nie w Renault. W Renault LED są odpowiednikiem Xenon 25 wat, czyli lepiej ich unikać. Dobre LEDy łatwo rozpoznać- przepisy wymagają by światła ponad 2000 lumenów miały system samopoziomujący oraz spryskiwacze. Jeśli któregoś z tych systemów nie ma lub jest opcją, to lepiej wybrać inne światła (lub samochód).

Jakman
Gość
Jakman

Dokładnie. Masz 100% racji.
Poza tym, odnosząc się do samego artykułu, w takim porównaniu trzeba pokazać jak to oświetla drogę, a nie jak się odbija na ścianie.

Lu
Gość
Lu

Ledy wypadają dużo słabiej od xenonów. Także postęp nie nastąpił.

Krzysztof
Editor

Dość oryginalna teza… LED-y LEDom nierówne, tak jak i ksenony ksenonom. Jeździłem jednak różnymi samochodami i z takimi światłami, i z takimi, i zdecydowanie stwierdzam – LEDy są generalnie lepsze, jeśli chodzi o parametry światła.

Lu
Gość
Lu

Jak ktoś wcześniej pisał, ledy w Renault to światła o słabej mocy co obrazuje brak spryskiwaczy czy mechanizmu samopoziomowania. Xenonowe bodaj wszystkie modele posiadały ten mechanizm. Morał z tego taki, że xenon mocą światła góruje nad ledami przynajmniej jeżeli chodzi o renaulta

Marian
Gość
Marian

No takiego z dupy porównania nie widziałem jeszcze nigdzie:) Podsumowanie czy warto decyzja należy do was. Profesjonalny test pod mostem ehh….

mik
Gość
mik

Jeśli w Kadjarze są te same lampy co w Nissanie Quasquai’u (a zapewne tak bo po co koncern ma sobie dublować koszty) to LED od renault jest generalnie ciemny a w połączeniu z przewrażliwionym inteligentnym gaszeniem świateł drogowych jazda nocą w trasie jest średnio bezpieczna bo niewiele widać…