W latach 2018-2021 grupa Renault zmniejszyła emisję dwutlenku węgla z transportu towarowego w Europie o prawie 7%.
Od 2015 roku grupa Renault zmniejszyła emisję CO2 z działalności logistycznej w Europie łącznie o 15%, dzięki rozwiązaniom wdrożonym przez dział Łańcucha Dostaw, takim jak ekoprojektowanie opakowań i zmniejszenie liczby przejechanych kilometrów. Łańcuch dostaw grupy Renault zamierza kontynuować działania na rzecz dekarbonizacji i zobowiązał się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla na jeden pojazd na całym świecie o 30% do 2030 roku.
„Od ponad 10 lat pracujemy nad znalezieniem rozwiązań pozwalających na zmniejszenie śladu środowiskowego naszych przepływów dostaw. Coraz częściej korzystamy z transportu multimodalnego i zwiększamy stopień wypełnienia kontenerów i samochodów ciężarowych, a także projektujemy pod tym kątem nasze opakowania i zmniejszamy liczbę przejechanych kilometrów. Ta regularna praca z wieloma liniami biznesowymi Grupy i naszymi dostawcami, jak najbliżej naszego systemu przemysłowego, pozwoliła nam drugi raz z rzędu spełnić, a nawet przekroczyć nasze cele w zakresie redukcji emisji CO2.” – powiedziała Florence Ughetto, ekspert ds. zrównoważonego rozwoju i logistyki w łańcuchu dostaw grupy Renault.
Renault twierdzi, że główne dźwignie dekarbonizacji to:
Rozwój wykorzystania transportu multimodalnego: Łańcuch dostaw współpracuje z przewoźnikami w celu zwiększenia udziału przepływów koleją w porównaniu z transportem ciężarówkami. Na przykład wykorzystanie pociągów z Europy Wschodniej do Francji pozwoliło uniknąć 2 600 ton CO2.
Zmniejszenie liczby kilometrów przejechanych na metr sześcienny: Poprzez optymalizację tempa załadunku ciężarówek i napełniania opakowań, Łańcuch Dostaw opracował cyfrowe narzędzia do wizualizacji ciężarówek w 3D i zwiększenia tempa załadunku. Dzięki temu udało się uniknąć emisji 12 200 ton CO2. Ponadto zespoły inżynierskie pracowały nad zmniejszeniem ilości wykorzystywanych opakowań oraz nad ich zagęszczeniem, aby zoptymalizować liczbę sztuk w opakowaniu. Wynik: uniknięcie emisji 8.800 ton CO2.
Zmniejszenie pokonywanych odległości: celem jest zbliżenie sieci dostawców do miejsc produkcji, aby zmniejszyć liczbę kilometrów pokonywanych na metr sześcienny. Tak jest na przykład we Francji, dzięki rozwojowi ElectriCity, który skupia ekosystem dostawców w pobliżu trzech zakładów produkcyjnych tego klastra przemysłowego poświęconego pojazdom elektrycznym. Dzięki temu podejściu udało się uniknąć emisji 6 120 ton CO2.
Poprawa miksu energetycznego i wydajności energetycznej przewoźników: Łańcuch dostaw analizuje jak działa sieć przewoźników za pomocą kwestionariusza ECO2, który pozwala im odzyskać informacje związane z ich wydajnością środowiskową, w szczególności średnim zużyciem energii, oraz zintegrować ich zobowiązania dotyczące redukcji w nadchodzących latach. Wynik: redukcja emisji o 5.700 ton CO2.
Najnowsze komentarze