W roku 2011 Citroën sprzedał nad Sekwaną niemal 400.000 samochodów notując tym samym lekką tendencję zwyżkową w stosunku do roku 2010, jeśli chodzi o udział w rynku. Niewątpliwie dobry wpływ na ten wynik miało wprowadzenie nowych modeli: C3, C4, DS3 i DS4.
Wśród aut miejskich Citroën C3 sprzedał się we Francji w liczbie 80.000 sztuk, dzięki czemu był liderem w swoim segmencie na rodzimym rynku.
C4 znalazło w ubiegłym roku ponad 46.000 nabywców.
Na Citroëna DS3 zdecydowało się w ubiegłym roku 33.000 Francuzów!
DS4, wprowadzony na francuski rynek w maju ubiegłego roku, sprzedany został już w przeszło 10.000 egzemplarzach.
Powoli, acz sukcesywnie, znajduje swoich nabywców także elektryczny Citroën C-Zero. W ubiegłym roku znalazło nabywców – głównie instytucjonalnych – 645 sztuk tych niedużych autek. Trafiły m.in. do takich koncernów, jak National Citer, Bouygues Telecom, czy Airbus.
Wyniki sprzedaży Citroëna na rodzimym rynku w latach 2010-2011 prezentuje poniższa tabelka:
rok 2010 | rok 2011 | |||
sprzedaż | udział w rynku [%] | sprzedaż | udział w rynku [%] | |
samochody osobowe | 328.150 | 15,0 | 323.100 | 15,2 |
lekkie samochody użytkowe | 70.850 | 14,6 | 75.900 | 14,7 |
Citroën razem | 399.000 | 17,0 | 399.000 | 17,7 |
Rok bieżący będzie pierwszym pełnym rokiem obecności na rynku gamy DS, składającej się z już trzech modeli. W ofercie pojawi się też Citroën C4 Aircross, crossover bliźniaczy technicznie z Peugeotem 4008 i Mitsubishi ASX-em.
KG
Najnowsze komentarze