Fiat po raz kolejny zapewnił sobie wiodącą pozycję na rynku brazylijskim w kwietniu i odnotowuje 20,7% udziału rynkowego w pierwszych czterech miesiącach 2024 roku.
Fiat zakończył czteromiesięczny okres z rozmachem. Marka osiągnęła pozycję lidera na rynku brazylijskim od początku roku, a pod koniec kwietnia powtórzyła ten wyczyn. W zeszłym miesiącu marka uzyskała 20,2% udziału w rynku i 42.096 rejestracji, co oznacza wzrost wolumenu sprzedaży o 15,9% w porównaniu do marca.
Jakby tego było mało, w miesiącu, który był najlepszym kwietniem od 2019 roku, Fiat zapewnił sobie także pozycję lidera w różnych segmentach. W klasie hatchbacków zdobył 22,8% udziału w segmencie, w gamie pick-upów aż 38,4% tej kategorii oraz w segmencie vanów 35,1% udziału. Co więcej, Fiat umieścił także trzy modele wśród 10 najlepiej sprzedających się modeli w Brazylii: Strada znajduje się na drugim miejscu z 11.497 rejestracjami, Argo na czwartym miejscu z 8.599 sprzedanymi samochodami i Mobi na dziewiątym miejscu z 5.420 sprzedanymi egzemplarzami.
W pierwszych czterech miesiącach roku pozycja marki na pozycji lidera był równie wyraźna – zarejestrowano 143.608 egzemplarzy, osiągając udział w rynku na poziomie 20,7%. Liczby te stanowią znaczącą przewagę 32.655 jednostek nad marką znajdującą się na drugim miejscu.
Sprawdź ofertę na samochody Fiata w Polsce
Fiat również wyróżnił się w tym okresie trzema modelami wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli roku: Strada, która od 50 miesięcy znajduje się w pierwszej dziesiątce rynku i której zarejestrowano 38.077 egzemplarzy; Argo, które zajęło czwarte miejsce z 26.652 sprzedanymi egzemplarzami; oraz Mobi, który zajął szóste miejsce z 20.085 zarejestrowanymi jednostkami.
Pod względem segmentowym marka dominowała w kilku klasach na rynku brazylijskim. W hatchbackach Fiat uplasował się na pierwszym miejscu z 23,3% udziałem w segmencie. Wśród pick-upów marka również prowadziła z 38,5%, a w segmencie vanów osiągnęła 40,6% udziału w tej kategorii. Warto także podkreślić, że w kategorii SUV-ów marka zajęła trzecie miejsce z solidnym wynikiem na poziomie 10,6% udziału w tym szalenie konkurencyjnym segmencie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze