Pozycjonowany pomiędzy Capturem i Australem, Renault Symbioz zapewnia francuskiej marce silniejszą obecność na poziomie podstawowym segmentu C, dzięki kompaktowemu „voiture a vivre”, dostosowanemu do potrzeb zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Symbioz jest dostępny we Francji w czterech poziomach wyposażenia: Evolution*, Techno, Esprit Alpine i zaawansowanej wersji Iconic.
Symbioz jest dostarczany z szeroką gamą silników spełniających wszystkie potrzeby klientów:.
Dwa układy napędowe typu mild hybrid w cenach zaczynających się od 30.000 euro będą dostępne od 2025 roku.
Układ napędowy znany ze swojej wszechstronności – w pełni hybrydowy silnik E-Tech 145, opracowany pod kątem wydajności – dostępny jest od 34.900 euro lub 340 euro miesięcznie w wersji Techno.
Zamówienia przyjmowane są we Francji od 22. maja, pierwsze dostawy do klientów planowane są na początku września 2024 roku.
Symbioz, kompaktowy segment C „voiture a vivre”
Zaprezentowany 2. maja Symbioz uosabia to, co najlepsze w najnowszych pojazdach Renault segmentu C pod względem modułowej konstrukcji, łączności i wydajności. Posiada wszystkie cechy niezbędne, aby spodobać się zarówno rodzinom, jak i firmom poszukującym wysokiego poziomu elektryfikacji, przy jednoczesnym utrzymaniu TCO na sensownym poziomie.
Pozycjonowany pomiędzy Capturem i Australem Symbioz poszerza gamę modeli marki na poziomie podstawowym segmentu C. Ten nowy model, mający zaledwie 4,41 m długości, uzupełnia w pełni hybrydową rodzinę E-Tech Arkana (4,57 m) i Austral (4,51 m), obok modeli elektrycznych E-Tech z Mégane i Scénic.
Symbioz wykorzystuje to, co najlepsze w technologii Renault. Posiada system multimedialny OpenR Link z wbudowanymi wszystkimi usługami Google i przyciemniany szklany dach Solarbay. Wersja Iconic wyposażona jest w 29 systemów nowej generacji wspomagających prowadzenie, zapewniających bezpieczeństwo i komfort jazdy na poziomie najlepszych.
Samochód oferuje także wiodącą w swojej klasie przestrzeń bagażową o pojemności do 624 litrów. Tylna kanapa przesuwa się wzdłużnie o 16 cm, tworząc płaską podłogę po całkowitym złożeniu siedzeń. Symbioz dostosowuje się do wymagań i przyzwyczajeń swoich klientów.
Symbioz jest także stosunkowo lekkim pojazdem, ważącym niecałe 1.500 kg. Wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy E-Tech 145, który zużywa zaledwie 4,7 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 105 g CO2/km.
Renault Symbioz jest już dostępny we Francji z w pełni hybrydowym silnikiem E-Tech 145.
Cena podstawowa wynosi 34.900 euro lub 340 euro miesięcznie za wersję Techno. Ceny zaczynają się od 36.400 euro, czyli 370 euro miesięcznie za wersję Esprit Alpine i 37.900 euro, czyli 390 euro miesięcznie za wersję Iconic.
Jeszcze w tym roku do gamy dołączy w pełni hybrydowa wersja Evolution E-Tech 145, a w 2025 roku pojawią się dwa układy napędowe typu mild hybrid, z których jeden będzie dostępny w cenie zaczynającej się już od 30.000 euro.
Przy okazji możemy napisać, że dopłata do lakieru innego, niż standardowy metalizowany Rouge Flamme, wynosi 750 euro. Gama kolorów obejmuje lakiery Blanc Nacre, Noir Etoile, Gris Cassiopee, Bleu Iron, Gris Rafale oraz Bleu Mercure.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze