Klienci, którzy kupują samochody elektryczne, szukają aut o jak największym zasięgu. Badania przeprowadzone przez firmę McKinsey pokazały, że minimum, jakie powinno zapewniać auto na prąd, to 437 kilometrów realnego zasięgu, czyli około 650 km według normy WLTP. Ale nie jest to jedyna rzecz, której szukamy – jako nabywcy – w elektrykach.
W miarę jak przemysł motoryzacyjny wkracza w erę pojazdów elektrycznych, oczekiwania klientów wykraczają poza skupianie się wyłącznie na zasięgu, chociaż nadal jest to główny parametr samochodu. Niedawna analiza przeprowadzona przez McKinsey & Company rzuca światło na zmieniający się krajobraz preferencji konsumentów w sektorze motoryzacyjnym, ujawniając kluczowe elementy, które na nowo definiują, co stanowi atrakcyjny samochód elektryczny na dzisiejszym rynku.
Być on-line i systemy wspomagania jazdy: Nowy imperatyw
Dawno minęły czasy, gdy samochód był jedynie środkiem transportu. Dzisiejsi konsumenci oczekują, że ich auta będą w pełni zintegrowane z cyfrowym życiem. Wyniki badań McKinsey podkreślają tę zmianę, aż 69% nabywców nowych aut chce być on-line. Od zaawansowanych systemów informacyjno-rozrywkowych po nawigację w czasie rzeczywistym i zdalne monitorowanie pojazdu, funkcje te przekształciły się z opcjonalnych luksusów w niezbędne elementy w aucie.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
COVID a wzrost popularności zakupów samochodów online
Pojawienie się handlu elektronicznego zrewolucjonizowało krajobraz handlu detalicznego, a branża motoryzacyjna nie jest tu wyjątkiem. Badania przeprowadzone przez McKinsey pokazują, że prawie połowa klientów czuje się komfortowo kupując swoje samochody online – trend, który zmienia tradycyjny model dealerski. Ta zmiana paradygmatu stawia przed producentami samochodów zarówno wyzwania, jak i możliwości, ponieważ poruszają się oni po złożoności cyfrowego handlu detalicznego, jednocześnie dążąc do zapewnienia płynnego i spersonalizowanego doświadczenia zakupowego. Sprawy przyspieszyła paradoksalnie epidemia COVID-19.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Jazda w pełni autonomiczna: Wizja przyszłości już dziś
Ludzie chcą automatycznej jazdy – oczywiście nie wszyscy. Jednak dzisiaj już jeden na trzech klientów wyraża żywe zainteresowanie zaawansowanymi możliwościami autonomicznymi. Podczas gdy w pełni autonomiczne pojazdy wciąż znajdują się raczej na horyzoncie, stopniowe postępy w technologii wspomagania kierowcy już teraz zmieniają sposób, w jaki myślimy o mobilności. Od adaptacyjnego tempomatu po asystenta utrzymania pasa ruchu, funkcje te nie tylko zwiększają bezpieczeństwo i wygodę, ale także torują drogę do przyszłości, w której samochody będą autonomicznie poruszać się po drogach.
źródło danych: McKinsey Mobility Mobile Consumer Pulse Survey
Najnowsze komentarze