wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-06-20
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
2k 21
12
1.8k
UDOSTĘPNIEŃ
5.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Test: Nowy Citroën C5 X PHEV 225. Miękko, przyjemnie, komfortowo. Oto godny następca C5

Renault Koleos wyposażony w oszczędny silnik diesla i napęd 4×4 w wersji Initiale Paris trafił do naszej redakcji na 10 dni. Mieliśmy nim okazję pojeździć po prawie całej Polsce. Opinie naszych testujących były jednoznaczne: jak on mało pali!

Szukając ekonomicznego samochodu na dzisiejsze ceny paliw Polacy sięgają albo po instalacje gazowe albo jednak wracają myślami do silników wysokoprężnych. I nie jest to wcale zły pomysł, jak udowadnia nasz test Renault Koleosa. Samochód otrzymaliśmy w bardzo bogato wypsoażonej wersji Initiale Paris, która oznacza między innymi piękną skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację dwustrefową, automatyczną skrzynię biegów i całą masę innych dodatków. Szklany dach, który mieliśmy, wymaga dopłaty.

Koleos jest dużym SUVem, który bez problemu pomieści sporą rodzinę albo duże zakupy, o czym również mieliśmy się okazję przekonać. Przewiezienie nim pięciu osób z bagażami nie sprawiało problemu i nikt nie narzekał na ciasnotę a wizyta w sklepie budowlanym i zapakowanie dużej ilości długich na 2,4 metra desek również go nie przerosła.

Co ważne, w środku swobodnie zmieszczą się nawet osoby bardzo wysokie. Czterech chłopa 195 cm wysokości nie będzie narzekać na miejsce.

W aktualnym konfiguratorze Renault cena Koleosa Initiale Paris z dieslem zaczyna się od 190.900 zł. Czasy tanich samochodów już niestety minęły. Koleos wyposażony w silnik o mocy 185 KM oraz skrzynię X-tronic a więc bezstopniową skrzynię automatyczną, która mi osobiście nie trafiła do gustu i jest to w mojej ocenie być może najsłabszy punkt tego auta – nie przepadam za jej sposobem działania i generowanymi odgłosami, wolałbym zdecydowanie klasyczny automat. Jeśli jednak jesteś w stanie z tym żyć, to auto okazuje się i dynamiczne i bardzo oszczędne.

To ostatnie chwile z dieslem

Bo pomijając całe bogate i uprzyjemniające życie wyposażenie, takie jak choćby owa piękna skóra na fotelach, mnogość funkcji i opcji z masażem fotela kierowcy włącznie, to Koleos jest przede wszystkim oszczędny. Jadąc dynamicznie autostradą nie udało nam się w redakcji (kilku różnych kierowców z różnymi stylami jazdy) przebić bariery 7,3 litra na 100 kilometrów, ale prawdziwą siłę oszczędności Renault pokazało na drogach podmiejskich i w mieście. Wynik 6,5 litra na 100 jest lepszy niż dane fabryczne a udało nam się go osiągnąć w warunkach dużych upałów, przy pracującej na maksymalnej wydajności klimatyzacji. Jazda z prędkościami do 100 km/h pozwala w tym aucie osiągnąć dobre wyniki.

Klasyczna sylwetka SUV

Wczorajsze upały dawały się całej Polsce we znaki i tutaj jeszcze jeden plus auta – bardzo wydajny układ klimatyzacji, który bez problemu chłodził spore wnętrze auta nawet przy odsłoniętej rolecie dachowej. W nocy drogę rozświetlają reflektory Pure Led Vision – mocne białe światło przekształcało nocne drogi leśne prawie w dzień. Wiązki są mocne, dobrze odcięte, nie oślepiają.

Nawet dywaniki mają napis Koleos

Auto otrzymaliśmy w kolorze granatowym, którego nie ma już dzisiaj w konfiguratorze. Do dyspozycji jest standardowo bez dopłaty szary metallic, czerwony millesime i czerń nocy (+2600 zł), lub biały universe (+3000 zł). Tapicerka skórzana nappa jest w standardzie wersji Initiale Paris, fotele mamy wentylowane i podgrzewane, dopłacać nie trzeba – to duży plus. Do Koleosa w takiej wersji nie dopłaca się już zbyt dużo: szklany odsuwany dach wymaga 5000 zł, pakiet zimowy z podgrzewaną szybą i fotelami podgrzewanymi w drugim rzędzie to 2000 zł, można też pokusić się o siatkę do bagażnika za 700 zł czy koło dojazdowe, również za 700 zł. Tak doposażony Koleos kosztuje 201.400 zł. Więcej się nie da.

Słowo o układzie napędowym: co prawda auto ma teoretycznie 10,2 s do setki, ale nie odczuwa się tego jakoś w codziennej jeździe, wręcz przeciwnie, dynamika jest bardzo zadowalająca. Producent deklaruje zużycie paliwa na 6,7 do 6,9 litra na 100 km, nam się udało, jeżdżąc po drogach podmiejskich i leśnych, zejść do 6,5. Fabrycznie wersja Initiale Paris ma założone koła 19” w rozmiarze 225/55, które w połączeniu z zawieszeniem dają całkiem niezły komfort jazdy – to duży plus Koleosa.

Jeśli chodzi o wyciszenie, to Initiale Paris jest pod tym względem lepsza niż zwykłe wersje. Jedyny większy hałas może generować szklany dach – przy odsłoniętej podsufitce. Poza tym w środku jest dość cicho i jeśli coś słychać to raczej szum opływającego powietrza, niż silnik. Ten staje się warkotliwy tylko przy bardzo mocnym wciskaniu gazu.

Silnik diesla o pojemności 2 litrów dysponuje 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego i to się czuje, nawet przy tak masywnym aucie jak Renault Koleos, ten moment jest dostępny dość nisko, co polepsza wrażenie dynamiki. Przyspieszanie nie stanowi żadnego problemu, wyprzedza się łatwo i przewidywalnie. Moc 185 KM też ma tutaj swoje znaczenie. Zespół napędowy jest bardzo oszczędny.

Kanapa jest dzielona w stosunku 2/3 i można regulować kąt oparcia.

Koleos posiada aktywny tempomat, ale działa on od 50 km/h. Przy natężeniu ruchu w długi weekend przydawał się bardzo – ułatwiał jazdę w korkach. Minusem jest jednak to, że nie można go używać przy mniejszych prędkościach. Samo działanie płynne, regulacja odległości od poprzedzającego pojazdu dość rozsądna, nie ma żadnych nerwowych zachowań.

Mieliśmy na pokładzie napęd 4×4, jednak tym razem nie było okazji na żadne dokładniejsze testy – suche drogi leśne nie sprawiały autu żadnych kłopotów i układ nie wychodził poza standardowy podział mocy 95% na przód, 5% na tył.

Mocny oszczędny napęd 2.0 blue dCi

Koleos ma 4,67 m długości, 1,81 m szerokości a rozstaw osi wynosi 2,7 metra. W środku jest przestronnie, zarówno z przodu jak i z tyłu. Pięć osób siedzi w środku bez problemu, w blisko 500 litrów bagażnika też sporo wejdzie. W wersji Initiale Paris klapa bagażnika sterowana jest elektrycznie. Dużym plusem jest możliwość regulowania pochylenia tylnej kanapy – ma ona dwie pozycje, w zależności od ustawienia rolety bagażnika.

Pewnym minusem Koleosa będą multimedia – jest to rozwiązanie poprzedniej generacji, podobnie jak zegary, sprzed kilku lat. System działa sprawnie, łatwo łączy się z telefonem, wszystko funkcjonuje bez problemu włącznie z nawigacją z korkami on-line, ale jednak już to nieco trąci myszką – szczególnie, że mieliśmy do czynienia z najnowszym rozwiązaniem w elektrycznym Megane. Jednak może to być też plusem, jeśli ktoś nie lubi ogromnej ilości funkcji i wielkich ekranów, tutaj się odnajdzie.

Jeśli więc szukacie dużego, wygodnego SUVa, z oszczędnym silnikiem, z bardzo bogatym wyposażeniem, ten Koleos będzie dobrym wyborem. Auto jest dopracowane, całkiem komfortowo zawieszone, prowadzi się stabilnie, nie daje wielu powodów do narzekań, jeśli chodzi o jakieś istotne wady, silnik jest dynamiczny, fotele z przodu duże i wygodne, kanapa z tyłu daje sporo miejsca. Skrzynia X-tronic nie każdemu przypadnie do gustu i warto wybrać się na jazdę próbną z tym rozwiązaniem – by samemu się przekonać czy jest to akceptowalne.

Przy ekonomicznej jeździe na 60-litrowym baku można uzyskać ponad 900 kilometrów zasięgu i to może być jeden z decydujących argumentów, by takie auto wybrać, zwłaszcza że to ostatni moment na zakupy. Koleos niedługo wychodzi z produkcji a jego następca nie będzie już miał diesla.

Podsumowując: nie jest to może samochód klasy premium, ale solidnie zbudowane auto, które powinno być świetnym towarzyszem podróży. Przy rozsądnym operowaniu pedałem gazu potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem.

Wyposażenie Renault Koleos 4×4 Initiale Paris:

• przednia osłona podwozia
• obręcze kół ze stopu metali lekkich 19″
• felga 19″ Initiale Paris
• szyby boczne klejone i przyciemniane z tyłu
• relingi dachowe
• kryterium techniczne do systemu Bose
• mapa Europy
• system multimedialny r-link 2 z ekranem dotykowym 8,7″, z nawigacją i systemem nagłośnienia Bose
• dostęp do usług online
• pilot sterujący radioodtwarzaczem
• oświetlenie wnętrza ambiente
• elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
• szyby tylne sterowane elektrycznie
• instalacja do montażu alarmu
• przednie osłony przeciwsłoneczne podświetlane z lusterkiem
• tylne fotele z regulacją pochylenia oparcia i funkcją Easy Break
• fotele przednie z reg. elektr., funkcją wentylacji, man. reg. dł. siedziska, fotel kier. z masażem
• karta Renault Hands Free
• zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7″ ekranem TFT
• skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości
• tapicerka skórzana nappa, czarna dla Initiale Paris
• nawiewy na tylne siedzenia
• 3 zagłówki tylne
• zagłówki przednie typu relaks
• klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
• centralny zamek
• konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem
• światła do jazdy dziennej led
• światła przednie full led pure vision
• elektrycznie regulowane i składane, podgrzewane lusterka boczne z pamięcią i indeksacją
• elektrochromatyczne lusterko wewnętrze
• automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
• system wspomagania parkowania easy park assist
• kamera cofania
• aktywny regulator prędkości (ACC)
• funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
• wskaźnik zmiany biegów
• system kontroli martwego pola (BSW)
• system ostrzegania o kolizji (FCW)
• system kontroli pasa ruchu (LDW)
• system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
• system kontroli toru jazdy ESC z systemem wspomagania przy ruszaniu pod górę
• system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych miejscach
• system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA)
• poduszki powietrzne boczne i kurtynowe
• system ABS
• aktywny system wspomagania nagłego hamowania, z funkcją wykrywania pieszych (AEBS)
• system wspomagania nagłego hamowania AFU
• przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
• możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
• sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
• system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
• przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
• tylne pasy bezpieczeństwa
• system kontroli ciśnienia w oponach

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.2 17 głosy
Ocena artykułu
Tagi: KoleosRenault
Udostepnij706Tweet441Udostepnij123
Poprzedni

F1: Alonso w pierwszym rzędzie na starcie do Grand Prix Kanady!

Następny

Dacia zawiesza sprzedaż samochodów z LPG dla niektórych modeli. Znamy oficjalne stanowisko producenta

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Dacia zawiesza sprzedaż samochodów z LPG dla niektórych modeli. Znamy oficjalne stanowisko producenta

Jaki używany samochód kupić: Renault Mégane, Ford Focus czy Hyundai i30? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2022

Citroën Xantia z symbolicznym przebiegiem, była własność Citroën Polska! Zaledwie 46 tysięcy na liczniku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.