renault clio esprit alpine
Wiadomości

Rejestracje nowych samochodów w Polsce: maj 2025 z umiarkowanym wzrostem, hybrydy biją rekordy

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
leapmotor 1 Wiadomości
Wiadomości

Aktualna lista dealerów marki Leapmotor w Polsce – czerwiec 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-16
maj 2025 stellantis liderem na wszystkich frontach rynku portugalskiego wyjatkowy wyczyn dwa najlepiej sprzedajace sie modele w kraju pochodza z tego koncernu citroen e c3 Wiadomości
Wiadomości

Brutalna wojna cenowa dopiero przed nami? Europejski rynek aut elektrycznych na krawędzi przełomu

autor Tomasz Nowicki
2025-06-15
leapmotor c10 Wiadomości
Wiadomości

Leapmotor bije rekord sprzedaży w Chinach – ponad 45 000 pojazdów dostarczonych w maju 2025 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
jeep zwiekszyl sprzedaz w maju 2025 o 594 jeep avenger 4xe Wiadomości
Wiadomości

Jeep zwiększył sprzedaż w maju 2025 o 59,4%

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09
peugeot 208 02 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis wydłuża gwarancję na silniki 1.2 PureTech do 10 lat lub 180.000 km! Citroën, DS Automobiles, Peugeot i Opel

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-14
alfa romeo junior najlepszy maly suv roku wedlug uzytkownikow cochesnet 1 Wiadomości
Wiadomości

Za tę produkowaną w Polsce Alfę Romeo zapłacisz 590 zł miesięcznie. Marka podwaja sprzedaż w maju!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11

Najnowsze komentarze

  • adam - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-06-20
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
5.7k
A A
18
renault koleos 185 dci diesel 2022 6 Wiadomości

Renault Koleos wyposażony w oszczędny silnik diesla i napęd 4×4 w wersji Initiale Paris trafił do naszej redakcji na 10 dni. Mieliśmy nim okazję pojeździć po prawie całej Polsce. Opinie naszych testujących były jednoznaczne: jak on mało pali!

Szukając ekonomicznego samochodu na dzisiejsze ceny paliw Polacy sięgają albo po instalacje gazowe albo jednak wracają myślami do silników wysokoprężnych. I nie jest to wcale zły pomysł, jak udowadnia nasz test Renault Koleosa. Samochód otrzymaliśmy w bardzo bogato wypsoażonej wersji Initiale Paris, która oznacza między innymi piękną skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację dwustrefową, automatyczną skrzynię biegów i całą masę innych dodatków. Szklany dach, który mieliśmy, wymaga dopłaty.

renault koleos 185 dci diesel 2022 3 scaled Wiadomości

Koleos jest dużym SUVem, który bez problemu pomieści sporą rodzinę albo duże zakupy, o czym również mieliśmy się okazję przekonać. Przewiezienie nim pięciu osób z bagażami nie sprawiało problemu i nikt nie narzekał na ciasnotę a wizyta w sklepie budowlanym i zapakowanie dużej ilości długich na 2,4 metra desek również go nie przerosła.

Co ważne, w środku swobodnie zmieszczą się nawet osoby bardzo wysokie. Czterech chłopa 195 cm wysokości nie będzie narzekać na miejsce.

W aktualnym konfiguratorze Renault cena Koleosa Initiale Paris z dieslem zaczyna się od 190.900 zł. Czasy tanich samochodów już niestety minęły. Koleos wyposażony w silnik o mocy 185 KM oraz skrzynię X-tronic a więc bezstopniową skrzynię automatyczną, która mi osobiście nie trafiła do gustu i jest to w mojej ocenie być może najsłabszy punkt tego auta – nie przepadam za jej sposobem działania i generowanymi odgłosami, wolałbym zdecydowanie klasyczny automat. Jeśli jednak jesteś w stanie z tym żyć, to auto okazuje się i dynamiczne i bardzo oszczędne.

renault koleos 185 dci diesel 2022 11 scaled Wiadomości
To ostatnie chwile z dieslem

Bo pomijając całe bogate i uprzyjemniające życie wyposażenie, takie jak choćby owa piękna skóra na fotelach, mnogość funkcji i opcji z masażem fotela kierowcy włącznie, to Koleos jest przede wszystkim oszczędny. Jadąc dynamicznie autostradą nie udało nam się w redakcji (kilku różnych kierowców z różnymi stylami jazdy) przebić bariery 7,3 litra na 100 kilometrów, ale prawdziwą siłę oszczędności Renault pokazało na drogach podmiejskich i w mieście. Wynik 6,5 litra na 100 jest lepszy niż dane fabryczne a udało nam się go osiągnąć w warunkach dużych upałów, przy pracującej na maksymalnej wydajności klimatyzacji. Jazda z prędkościami do 100 km/h pozwala w tym aucie osiągnąć dobre wyniki.

renault koleos 185 dci diesel 2022 5 scaled Wiadomości
Klasyczna sylwetka SUV

Wczorajsze upały dawały się całej Polsce we znaki i tutaj jeszcze jeden plus auta – bardzo wydajny układ klimatyzacji, który bez problemu chłodził spore wnętrze auta nawet przy odsłoniętej rolecie dachowej. W nocy drogę rozświetlają reflektory Pure Led Vision – mocne białe światło przekształcało nocne drogi leśne prawie w dzień. Wiązki są mocne, dobrze odcięte, nie oślepiają.

renault koleos 185 dci diesel 2022 1 scaled Wiadomości
Nawet dywaniki mają napis Koleos

Auto otrzymaliśmy w kolorze granatowym, którego nie ma już dzisiaj w konfiguratorze. Do dyspozycji jest standardowo bez dopłaty szary metallic, czerwony millesime i czerń nocy (+2600 zł), lub biały universe (+3000 zł). Tapicerka skórzana nappa jest w standardzie wersji Initiale Paris, fotele mamy wentylowane i podgrzewane, dopłacać nie trzeba – to duży plus. Do Koleosa w takiej wersji nie dopłaca się już zbyt dużo: szklany odsuwany dach wymaga 5000 zł, pakiet zimowy z podgrzewaną szybą i fotelami podgrzewanymi w drugim rzędzie to 2000 zł, można też pokusić się o siatkę do bagażnika za 700 zł czy koło dojazdowe, również za 700 zł. Tak doposażony Koleos kosztuje 201.400 zł. Więcej się nie da.

renault koleos 185 dci diesel 2022 2 scaled Wiadomości

Słowo o układzie napędowym: co prawda auto ma teoretycznie 10,2 s do setki, ale nie odczuwa się tego jakoś w codziennej jeździe, wręcz przeciwnie, dynamika jest bardzo zadowalająca. Producent deklaruje zużycie paliwa na 6,7 do 6,9 litra na 100 km, nam się udało, jeżdżąc po drogach podmiejskich i leśnych, zejść do 6,5. Fabrycznie wersja Initiale Paris ma założone koła 19” w rozmiarze 225/55, które w połączeniu z zawieszeniem dają całkiem niezły komfort jazdy – to duży plus Koleosa.

Jeśli chodzi o wyciszenie, to Initiale Paris jest pod tym względem lepsza niż zwykłe wersje. Jedyny większy hałas może generować szklany dach – przy odsłoniętej podsufitce. Poza tym w środku jest dość cicho i jeśli coś słychać to raczej szum opływającego powietrza, niż silnik. Ten staje się warkotliwy tylko przy bardzo mocnym wciskaniu gazu.

renault koleos 185 dci diesel 2022 8 Wiadomości
renault koleos 185 dci diesel 2022 9 Wiadomości

Silnik diesla o pojemności 2 litrów dysponuje 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego i to się czuje, nawet przy tak masywnym aucie jak Renault Koleos, ten moment jest dostępny dość nisko, co polepsza wrażenie dynamiki. Przyspieszanie nie stanowi żadnego problemu, wyprzedza się łatwo i przewidywalnie. Moc 185 KM też ma tutaj swoje znaczenie. Zespół napędowy jest bardzo oszczędny.

renault koleos 185 dci diesel 2022 10 scaled Wiadomości
Kanapa jest dzielona w stosunku 2/3 i można regulować kąt oparcia.

Koleos posiada aktywny tempomat, ale działa on od 50 km/h. Przy natężeniu ruchu w długi weekend przydawał się bardzo – ułatwiał jazdę w korkach. Minusem jest jednak to, że nie można go używać przy mniejszych prędkościach. Samo działanie płynne, regulacja odległości od poprzedzającego pojazdu dość rozsądna, nie ma żadnych nerwowych zachowań.

Mieliśmy na pokładzie napęd 4×4, jednak tym razem nie było okazji na żadne dokładniejsze testy – suche drogi leśne nie sprawiały autu żadnych kłopotów i układ nie wychodził poza standardowy podział mocy 95% na przód, 5% na tył.

renault koleos 185 dci diesel 2022 12 scaled Wiadomości
Mocny oszczędny napęd 2.0 blue dCi

Koleos ma 4,67 m długości, 1,81 m szerokości a rozstaw osi wynosi 2,7 metra. W środku jest przestronnie, zarówno z przodu jak i z tyłu. Pięć osób siedzi w środku bez problemu, w blisko 500 litrów bagażnika też sporo wejdzie. W wersji Initiale Paris klapa bagażnika sterowana jest elektrycznie. Dużym plusem jest możliwość regulowania pochylenia tylnej kanapy – ma ona dwie pozycje, w zależności od ustawienia rolety bagażnika.

Pewnym minusem Koleosa będą multimedia – jest to rozwiązanie poprzedniej generacji, podobnie jak zegary, sprzed kilku lat. System działa sprawnie, łatwo łączy się z telefonem, wszystko funkcjonuje bez problemu włącznie z nawigacją z korkami on-line, ale jednak już to nieco trąci myszką – szczególnie, że mieliśmy do czynienia z najnowszym rozwiązaniem w elektrycznym Megane. Jednak może to być też plusem, jeśli ktoś nie lubi ogromnej ilości funkcji i wielkich ekranów, tutaj się odnajdzie.

Jeśli więc szukacie dużego, wygodnego SUVa, z oszczędnym silnikiem, z bardzo bogatym wyposażeniem, ten Koleos będzie dobrym wyborem. Auto jest dopracowane, całkiem komfortowo zawieszone, prowadzi się stabilnie, nie daje wielu powodów do narzekań, jeśli chodzi o jakieś istotne wady, silnik jest dynamiczny, fotele z przodu duże i wygodne, kanapa z tyłu daje sporo miejsca. Skrzynia X-tronic nie każdemu przypadnie do gustu i warto wybrać się na jazdę próbną z tym rozwiązaniem – by samemu się przekonać czy jest to akceptowalne.

Przy ekonomicznej jeździe na 60-litrowym baku można uzyskać ponad 900 kilometrów zasięgu i to może być jeden z decydujących argumentów, by takie auto wybrać, zwłaszcza że to ostatni moment na zakupy. Koleos niedługo wychodzi z produkcji a jego następca nie będzie już miał diesla.

Podsumowując: nie jest to może samochód klasy premium, ale solidnie zbudowane auto, które powinno być świetnym towarzyszem podróży. Przy rozsądnym operowaniu pedałem gazu potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem.

Wyposażenie Renault Koleos 4×4 Initiale Paris:

• przednia osłona podwozia
• obręcze kół ze stopu metali lekkich 19″
• felga 19″ Initiale Paris
• szyby boczne klejone i przyciemniane z tyłu
• relingi dachowe
• kryterium techniczne do systemu Bose
• mapa Europy
• system multimedialny r-link 2 z ekranem dotykowym 8,7″, z nawigacją i systemem nagłośnienia Bose
• dostęp do usług online
• pilot sterujący radioodtwarzaczem
• oświetlenie wnętrza ambiente
• elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
• szyby tylne sterowane elektrycznie
• instalacja do montażu alarmu
• przednie osłony przeciwsłoneczne podświetlane z lusterkiem
• tylne fotele z regulacją pochylenia oparcia i funkcją Easy Break
• fotele przednie z reg. elektr., funkcją wentylacji, man. reg. dł. siedziska, fotel kier. z masażem
• karta Renault Hands Free
• zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7″ ekranem TFT
• skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości
• tapicerka skórzana nappa, czarna dla Initiale Paris
• nawiewy na tylne siedzenia
• 3 zagłówki tylne
• zagłówki przednie typu relaks
• klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
• centralny zamek
• konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem
• światła do jazdy dziennej led
• światła przednie full led pure vision
• elektrycznie regulowane i składane, podgrzewane lusterka boczne z pamięcią i indeksacją
• elektrochromatyczne lusterko wewnętrze
• automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
• system wspomagania parkowania easy park assist
• kamera cofania
• aktywny regulator prędkości (ACC)
• funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
• wskaźnik zmiany biegów
• system kontroli martwego pola (BSW)
• system ostrzegania o kolizji (FCW)
• system kontroli pasa ruchu (LDW)
• system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
• system kontroli toru jazdy ESC z systemem wspomagania przy ruszaniu pod górę
• system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych miejscach
• system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA)
• poduszki powietrzne boczne i kurtynowe
• system ABS
• aktywny system wspomagania nagłego hamowania, z funkcją wykrywania pieszych (AEBS)
• system wspomagania nagłego hamowania AFU
• przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
• możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
• sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
• system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
• przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
• tylne pasy bezpieczeństwa
• system kontroli ciśnienia w oponach

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault koleos 185 dci diesel 2022 14 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 3 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 2 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 5 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 6 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 7 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 8 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 9 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 10 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 11 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 12 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 13 Wiadomościrenault koleos 185 dci diesel 2022 1 Wiadomości
3.3 24 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

symbioz espace Wiadomości

Dwa nowe silniki E-Tech 160 i 200 KM Full Hybrid dla Renault Symbioz i Espace!

2025-06-16
luca de meo Wiadomości

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

2025-06-16

Czy elektrycznym Renault Mégane można dojechać z Polski do Hiszpanii? „Zwykle pokonujemy ok 5000km w ciągu 9 dni”

2025-06-15

Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

2025-06-14
Tagi: RenaultKoleos
Udostepnij2041Tweet1276Udostepnij357
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2901 udostępnienia
    Udostepnij 1160 Tweet 725
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1639 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4037 udostępnienia
    Udostepnij 1615 Tweet 1009
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    12014 udostępnienia
    Udostepnij 4806 Tweet 3004

Testy samochodów

Renault Clio 3
Testy

Test: Renault Clio 1.5 dCi 70 KM – tysiąc kilometrów na jednym baku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-09
ds 7 performance line francuskie pl 103 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 KM – luksusowa awangarda w klasie premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-05-23
Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - przód
Testy

Test: Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC – czy wyjazd kamperem jesienią lub zimą to dobry pomysł? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-04
Renault Arkana E Tech – pierwsza jazda 27 Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15
peugeot 508 test zdjecia 6 Wiadomości
Testy

Test: Peugot 508 SW 2.2 HDi GT kombi 204 KM – rodzinny samochód, który mało pali i ma wielki bagażnik. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2012-12-24

Najnowsze komentarze

  • adam - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

Zobacz też

Citroen i Peugeot: rekordowa produkcja w Trnavie

Dzisiaj mija 88 rocznica śmierci Andre Citroëna. Historia marki zaczęła się w Polsce

Nowa Dacia Jogger z zaskakującym wynikiem testów EuroNCAP: tylko jedna gwiazdka

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz