Nowy Citroën C3 rozwija ofensywę na rynkach pozaeuropejskich i jest pierwszym pierwszy z linii trzech samochodów przeznaczonych na rynki całego świata, opracowanych i produkowanych w Indiach i Ameryce Południowej. Nowe modele pojawią się w sprzedaży w obu regionach w ciągu najbliższych 3 lat
„Zapewnienie przyszłości marce Citroën wymaga ekspansji na rynki pozaeuropejskie przy jednoczesnym umocnieniu pozycji na rynkach, na których już jesteśmy obecni, jak Ameryka Południowa, Bliski Wschód, Afryka, Azja czy Chiny oraz otwarcia się na Indie, które już wkrótce staną się trzecim co do wielkości rynkiem na świecie. W tym celu realizujemy ambitny plan wprowadzania nowych produktów przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie z trzema premierami w ciągu trzech lat. Będą to modele opracowane, zaprojektowane i produkowane w regionach o strategicznym znaczeniu. To samochody doskonale wpisujące się w styl Citroëna i zapewniające typową dla marki pogodę ducha za kierownicą. Nowy C3 jest ważnym elementem w przyspieszeniu międzynarodowej ekspansji. Ten niespełna 4-metrowy hatchback jest niejako „pierwszym członem rakiety” i już wkrótce pojawi się w bardzo ważnym segmencie w Indiach i Ameryce Południowej. Nowoczesny, zapewniający dostęp do technologii łączności, przystosowany do lokalnych warunków użytkowania… ten samochód ma wszystkie atuty, żeby stać się siłą napędową rozwoju Citroëna” – powiedział Vincent Cobée – dyrektor generalny marki Citroën.
PROJEKT NA MIARĘ POTRZEB STRATEGICZNYCH REGIONÓW
Aby spełnić wymagania indyjskiego i południowoamerykańskiego rynku Citroën postanowił zmienić typowy proces projektowania i produkcji nowego modelu i powierzył część prac stylistyczno-rozwojowych zespołom w obu regionach. W ten sposób powstał niepowtarzalny, „szyty na miarę” samochód. Dzięki znajomości realiów społeczno-kulturowych i potrzeb klientów w obu regionach nowy C3 jest modelem pomyślanym, opracowanym i produkowanym przez i dla Indii oraz Ameryki Południowej.
Nowy Citroën C3 jest symbolem nowego rozdziału w historii marki. Powstają modele wierne filozofii Citroëna, ale zarazem przeanalizowane i opracowane wraz z lokalnymi zespołami projektowymi, by opracować produkt, który uwzględni specyfikę rynków Indii i Ameryki Południowej. Nowy C3 to pierwszy model powstały w ramach programu „C Cubed” ogłoszonego w 2019 roku. Jest to rodzina trzech modeli, które wejdą na rynki całego świata do 2024 roku. Program opiera się na trzech filarach: stworzeniu konkurencyjnej oferty wyrazistych stylistycznie samochodów w najważniejszych segmentach rynku, o wysokim poziomie komfortu typowym dla Citroëna i dostosowanych do specyfiki krajów, dla których są przeznaczone.
Przyszłe Citroëny będą produkowane w regionach docelowych przy znacznym wykorzystaniu lokalnych dostawców części, co świadczy o zaangażowaniu firmy w gospodarkę tych państw, a także jest zgodne ze strategią redukcji kosztów. Ma to być oferta modeli wiernych pozycjonowaniu marki jako producenta popularnych samochodów: nowoczesnych, wysokiej jakości, o atrakcyjnej stylistyce i wyposażeniu, a także starannie przemyślanym poziomie łącznych kosztów (zakupu i użytkowania).
Zobacz także: Nowy Citroën C5 X – znamy ceny flagowej limuzyny we Francji
„C3 to nazwa handlowa wszystkich wersji z segmentu B na całym świecie, co nie znaczy że wszędzie jest to ten sam model. Nowy C3 różni się od swojego europejskiego odpowiednika koncepcją, opracowaną z udziałem lokalnych struktur i z przeznaczeniem na konkretne rynki. Chodziło o zaproponowanie jedynej w swoim rodzaju oferty, która będzie miała wszystkie cechy marki Citroën. Zakup samochodu jest poważną inwestycją dla klientów i jako marka popularnych samochodów chcemy im zaoferować atrakcyjny, nowoczesny model o dobrym stosunku ceny do wyposażenia, który idealnie trafi w potrzeby rynku. Podjęliśmy wyzwanie znalezienia równowagi, która pozwoli zapewnić klientom wszystko, czego potrzebują z jednoczesnym utrzymaniem konkurencyjnego poziomu cen. W tym celu włączyliśmy lokalny zespół w opracowanie modelu i jego rozwój aż po produkcję” – powiedziałVincent Cobée – dyrektor generalny marki Citroën.
ROZWÓJ NA NOWYM RYNKU: INDIE
Indie są nowym rynkiem dla Citroëna. Mają duży potencjał i już wkrótce powinny stać się trzecim rynkiem zbytu na świecie. Marka zapowiedziała swoje wejście na ten rynek w 2019 roku, a na początku 2021 roku rozpoczęła import pierwszego modelu: C5 Aircross. Jako nowy gracz, Citroën koncentruje się w pierwszym okresie na wielkich metropoliach, oferując klientom wyjątkowe doświadczenie i obsługę (sieć, sprzedaż samochodów online, innowacyjne usługi), w znacznym stopniu cyfrowe. Produkty Citroëna plasują się pośrodku indyjskiego rynku, dzięki strategii wykorzystania części produkowanych lokalnie (ponad 90%) i dwóm joint venture Stellantis Group i Grupy CK Birla (montaż i dystrybucja samochodów, produkcja zespołów napędowych).
Indyjski rynek samochodowy szybko się rozwija i do 2025 roku powinien osiągnąć poziom ponad 4 milionów sprzedanych samochodów. Samochody segmentu B stanowią blisko 23% krajowego rynku. Posiadanie samochodu jest drugim najważniejszym pragnieniem po zakupie domu. To symbol społecznego sukcesu i silnego dążenia do niezależności i mobilności.
Nowy C3 o wyrazistej stylistyce z pewnością podbije serca klientów, dla których samochód powinien być odbiciem osobowości właściciela. To samochód, który będą mogli dowolnie spersonalizować, co jest bardzo ważne dla Hindusów. Kompaktowe wymiary nadwozia (poniżej 4 m, żeby płacić niższe podatki), zwrotność, uniwersalność zastosowań, dużo miejsca w środku, komfort i technologie łączności zapewniają więcej komfortu podczas jazdy w niekiedy trudnych warunkach i pozwalają dostosować samochód do stylu życia każdego użytkownika.
Nowy Citroën C3, produkowany w Chennai, będzie przeznaczonych dla nowej grupy konsumentów – żonatych trzydziestolatków, wywodzących się nowopowstającej klasy średniej, którzy osiągają dochody pozwalające na komfortowy poziom życia, ale też zwracają uwagę na wartość produktu, który wiąże się z poważnym uszczupleniem budżetu i dlatego musi być solidny i praktyczny w utrzymaniu. Samochód musi mieć także atrakcyjny wygląd, być nowoczesny i innowacyjny dzięki technologiom łączności umożliwiającym podłączenie smartfonów całej rodziny, a jednocześnie powinien odzwierciedlać osobowość i upodobania właściciela.
Szef Citroëna: Elektromobilność może być za droga dla klientów
UMOCNIENIE POZYCJI CITROËNA W AMERYCE POŁUDNIOWEJ
W Ameryce Południowej Citroën jest obecny zdecydowanie dłużej, bo od lat 60. Dziś celem marki jest zdobycie mocniejszej pozycji na tym rynku dzięki ofercie nowoczesnych produktów odpowiadających oczekiwaniom klientów. C4 Cactus, produkowany w zakładzie w Porto Real i wyróżniający się śmiałym stylem i niezrównanym komfortem ma budować nowe pozycjonowanie marki w Argentynie i Brazylii.
Nowy Citroën C3, który również będzie produkowany w Porto Real w Brazylii, to symbol odnowy marki w tym regionie. Wniesie nowoczesny styl, technologie łączności i doświadczenie wyjątkowego komfortu. Segment hatchbacków klasy B stanowi blisko 30% rynku brazylijskiego i niemal 26% argentyńskiego (dane na koniec 2020 roku). Uniwersalny charakter C3 i jego pozycjonowanie umożliwią lepsze pokrycie segmentu.
W Brazylii model pokryje 90% potrzeb w segmencie, podczas gdy poprzedni model osiągnął 40%. W Argentynie wskaźnik powinien wzrosnąć z 50% do 75%. Nowy model jest adresowany do rodzin aktywnych czterdziestolatków z dwójką dzieci, szukających atrakcyjnego samochodu, który pozwoli na pokonywanie krótkich codziennych tras, ale także umożliwi wypady na weekend. Zainteresuje również trzydziestoletnich singli, niezależnych i aktywnych, mieszkających w mieście, dysponujących nieco wyższym miesięcznym dochodem, którzy kochają swój samochód za elegancką stylistykę (nowoczesność i prestiż), solidność i poziom bezpieczeństwa.
SOLIDNY SAMOCHÓD O NOWOCZESNYM STYLU
Założenia dotyczące stylistyki nowego modelu uwzględniały lokalną specyfikę – samochód musiał wyglądać solidnie oraz mieć nowoczesną sylwetkę – atrakcyjną i dynamiczną.
Kompaktowy C3 o długości niespełna 4 m już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę odmiennym stylem: wysoką maską i nowym przodem, który optycznie poszerza samochód. Pozostaje nadal wierny kształtom Citroëna, znanym z modeli o pełnych bryłach z mocno wyprofilowanymi elementami nadwozia. W nowym modelu pojawiają się również inne charakterystyczne dla marki elementy – wyprofilowana maska czy kształt grilla z przodu.
Od razu widać, że jest to Citroën. Charakterystyczny przód ma wspólne cechy z nowymi modelami C4 i C5 X. Charakteryzuje się dwupoziomową sygnaturą świetlną, z podwójnymi szewronami, które przechodzą w chromowane listwy i biegną przez całą szerokość przodu aż do świateł, by na koniec rozdzielić się tworząc kształt litery Y. Reflektory składają się z dwóch oddzielnych układów. W górnej części zobaczymy światła pozycyjne, kierunkowskazy i światła dzienne, a na dole światła mijania i drogowe z listwą diod nad i pod lampami. Układ tylnych świateł jest równie wyrazisty. Układają się w dwie poziome linie, podobnie jak z przodu, które następnie tworzą trójkąt.
Zobacz także: Nowy Citroën C4 sprzedaje się lepiej niż Mercedes CLA, Hyundai i30 oraz Fiat Tipo
NOWY Citroën C3 CZERPIE INSPIRACJE ZE ŚWIATA SUV-ÓW
Już na pierwszy rzut oka nowy Citroen C3 wyróżnia się atrybutami typowymi dla SUV-ów, np. wysoką sylwetką, która należy do najwyższych w segmencie. Przód daje wrażenie siły i bezpieczeństwa: solidna, wysoka maska pozbawiona jest agresywności. W zależności od regionu, przednia i tylna osłona podwozia i osłony przedniej i tylnej części nadwozia, podkreślają bezpieczeństwo i terenowe zacięcie.
Również z boku sylwetka zdradza wyraźne inspiracje światem SUV-ów. Nowoczesny styl dodaje nowemu C3 atrakcyjności. Mocno wyprofilowane boki nadwozia z charakterystycznymi, wklęsłymi panelami ochronnymi, połączone z nakładkami na nadkola, dodają życia. Gra światłocieni powiększa bryłę nadwozia. Błotniki wydają się potężniejsze, a samochód zyskuje atrakcyjny wygląd. Duże koła (635 mm), wysoki prześwit (180 mm), krótki zwis pozwalają uniknąć uszkodzeń zderzaków i sprawnie wchodzić w zakręty. Czarne nakładki na nadkola i relingi dachowe, które sprawiają że samochód wydaje się wyższy, to również elementy przejęte od SUV-ów. Nowy C3 wprost zaprasza do zajęcia miejsca za kierownicą. Od razu widać, że to nie jest klasyczny samochód.
Wyprofilowany pas tylny przedłuża światła i poszerza optycznie samochód, a kształt tylnych świateł, podobny do C3 Aircross, jest kolejnym detalem, który zapewnia nowemu modelowi imponujący wygląd.
KONSTRUKCJA DOSTOSOWANA DO POTRZEB RÓŻNYCH REGIONÓW
Wyższy prześwit niż w klasycznym samochodzie (+ 110 mm) ma zapobiegać uszkodzeniu podwozia na zniszczonych drogach. Wynosi 180 mm i należy do największych w segmencie.
Kąt natarcia z przodu i zejścia z tyłu między podłożem a zwisem samochodu został starannie przeanalizowany, a kształt nadwozia zmieniony, aby nie dotykało nawierzchni w przypadku dużego uskoku lub uszkodzenia nawierzchni czy też przeszkody, którą należy pokonać. Na przykład w Indiach sieć dróg, druga co do wielkości na świecie, ma 5,5 miliona kilometrów. Ale 40% dróg nie ma utwardzonej nawierzchni. Citroën uwzględnił oczywiście tę specyfikę zasygnalizowaną przez lokalnych pracowników i zmienił prześwit, kąt natarcia i zejścia, a także dodał osłony, które chronią nadwozie. Natomiast w Ameryce Południowej są wyjątkowo wysokie chodniki, dlatego uwzględniono ten aspekt przy projektowaniu zderzaków.
Maska nowego C3 celowo opada, by zapewnić doskonałą widoczność, cenną w gęstym ruchu typowym dla miast Indii i Ameryki Południowej. Również wysoka pozycja ciała kierowcy ułatwia obserwację otoczenia.
Citroën zwrócił także uwagę na stosunek jakości do ceny, który plasuje nowy model pośrodku segmentu. Dlatego zoptymalizowano każdy centymetr kwadratowy i tak zaprojektowano poszczególne elementy, żeby spełniały różne funkcje, przy utrzymaniu niskiej ceny samochodu. Nowy samochód jest solidny i niezawodny i ma być również oszczędny w eksploatacji, bo jest to ważne kryterium na rynkach, na które jest przeznaczony.
NOWY C3 STAWIA NA PERSONALIZACJĘ
Nowy C3 proponuje całą paletę zróżnicowanych i świeżych kolorów oraz oddzielną ofertę akcesoriów dla każdego kraju, by dodatkowo wzbogacić i spersonalizować samochód. Doborem kolorów, wytrzymałych materiałów wykończeniowych oraz wersji zajęły się miejscowe zespoły projektowe, aby samochód jak najlepiej odpowiadał preferencjom klientów na każdym z rynków.
Nowy C3 stawia na dwukolorowe nadwozie z wyraźnie oddzielonym dolnym pasem i dachem oraz bogatą ofertę kombinacji kolorów. W Indiach dostępnych będzie 11 wariantów personalizacji z nadwoziem w jednym lub dwóch kolorach, przy czym kolor nadwozia będzie dopasowany do koloru dachu, a w Ameryce Południowej – 13 wariantów. Paleta kolorów nadwozia w Indiach obejmie 4 kolory (Biały Banquise, Szary Platinium, Szary Artense i Pomarańczowy Zesty) i 5 kolorów w Ameryce Południowej (Biały Banquise, Czarny Perla Nera, Szary Grafito, Szary Artense i Spring Blue), 2 kolory dachów w Indiach (Szary Artense i Pomarańczowy Zesty) i tyle samo w Ameryce Południowej (biały lub czarny).
Nowy Citroën C3 będzie mógł się zmieniać niczym kameleon dzięki szerokiej ofercie akcesoriów opracowanych dla każdego kraju, które klient będzie mógł wybrać, by stworzyć swój własny, niepowtarzalny samochód. Będzie możliwość wzbogacenia swojego C3 o dodatkowe akcesoria. W zależności od rynku oferta akcesoriów będzie mniej lub bardziej rozbudowana. Będzie obejmować: eleganckie chromowane elementy, elementy dekoracyjne pozwalające stworzyć samochód odpowiadający upodobaniom właściciela, 8 rodzajów pokrowców na siedzenia, funkcjonalne nagłośnienie, akcesoria do smartfonów i elementy ochronne.
ILOŚĆ MIEJSCA I KOMFORT W KABINIE
Projektantom nowego C3 zależało na stworzeniu łatwego w obsłudze i przyjemnego samochodu. Użytkownicy muszą czuć się swobodnie, mieć miejsce na swoje rzeczy osobiste i jednocześnie mieć możliwość korzystania ze smartfona i słuchania ulubionej muzyki, tak jakby siedzieli w swoim salonie, aby jazda samochodem nie stanowiła przerwy w ich życiu społecznym.
Już w momencie wsiadania do samochodu poziomo ukształtowana deska rozdzielcza daje wrażenie przestrzeni. Poczucie komfortu wzmacniają wygodne siedzenia i liczne schowki. Samochód przyjemnie się prowadzi, a czas spędzony w jego wnętrzu sprzyja utrzymaniu pogody ducha.
Nowy C3 ma długość 3,98 m, co jest bardzo ważnym kryterium w Indiach, gdzie większe samochody są obłożone dużymi podatkami. Pomimo to ma ponadprzeciętnie duże wnętrze.
Kabina jest obszerna i może wygodnie pomieścić pięć osób, co ma duże znaczenie dla klientów z tego segmentu. Konstrukcja samochodu z rozstawem osi 2,54 m zapowiada dużą ilość miejsca w kabinie. Nowy C3 zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie najwięcej miejsca nad głową, największą szerokość kabiny na wysokości łokci w pierwszym rzędzie (średnio o 30 mm więcej od innych modeli w tym segmencie), w drugim rzędzie również (1418 mm, czyli o 15 mm więcej) i największą szerokość na wysokość ramion w obu rzędach.
Komfort typowy dla Citroëna jest również związany z odpowiednim doborem kształtu, szerokości, grubości i rodzaju pianki siedzeń, które mają istotne znaczenie dla wygody użytkowników.
Nowy Citroën C3 dysponuje praktycznymi schowkami i bagażnikiem o pojemności 315 litrów w Indiach oraz 300 litrów w Ameryce Południowej, jednymi z największych w segmencie, schowkiem w desce rozdzielczej o pojemności 1 litra, dwoma kieszeniami w drzwiach z miejscem na litrową butelkę i różne przedmioty, dwoma uchwytami na kubki oraz schowkiem w środkowym podłokietniku oraz dwoma uchwytami na kubki z tyłu, gdzie można również zamocować smartfon.
W kabinie znajdziemy także pomysłowe schowki jak na przykład zasuwany schowek na drobne przedmioty. Ten funkcjonalny schowek umieszczony pod deską rozdzielczą przyciąga również wzrok kolorowym akcentem (pomarańczowym w Indiach i niebieskim w Ameryce Południowej).
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE ŁĄCZNOŚCI
Na desce rozdzielczej pojawia się pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 10’’ (26 cm), największy w segmencie. Jest doskonale widoczny i łatwy w obsłudze. Dysponuje funkcją Mirror Screen, która umożliwia klonowanie ekranu smartfona kierowcy. Dzięki temu nawet podczas jazdy samochodem klient może wyświetlić swoje ulubione aplikacje. Dzięki wykorzystaniu protokołów Apple CarPlayTM i Android Auto obsługa aplikacji i treści multimedialnych jest bardzo łatwa. Wystarczy dotknąć ekranu lub skorzystać z funkcji poleceń głosowych. A przyciski wbudowane w kierownicę zapewniają prawdziwy komfort pod względem ergonomii i zwiększają bezpieczeństwo.
Analizując wyniki badań zachowań indyjskich i południowoamerykańskich klientów, Citroën postawił na zaawansowane wykorzystanie smartfonów w nowym C3 oraz opracował specjalne i oryginalne rozwiązania, które ułatwiają życie użytkownikom telefonów: specjalne miejsce w środkowej konsoli, gdzie kierowca może odłożyć swój telefon, trzy miejsca na zamocowanie telefonu (dwa koło nawiewów na obu krańcach deski rozdzielczej i jedno koło środkowych nawiewów), w których można zamocować uchwyty na telefon, gniazda USB do szybkiego ładowania (jedno z przodu i dwa z tyłu), gniazdo 12 V i otwarty schowek pomiędzy przednimi siedzeniami, dostępny również dla pasażerów siedzących z tyłu, którego kształt został tak opracowany, aby nie uszkodzić kabla smartfona. Pomyślano o wszystkim, nawet o otworze na kabel w głębi zasuwanego schowka, dzięki czemu staje się on niewidoczny. Po obu stronach panelu sterowania ogrzewaniem umieszczono prowadnice do kabli smartfona kierowcy i pasażera, aby skierować je do gniazd USB i 12 V. W schowku w desce rozdzielczej umieszczono również dwa zaczepy na zamocowanie zwiniętych kabli.
SAMOCHÓD NA KAŻDĄ DROGĘ
Wysoko umieszczony fotel kierowcy i opadająca maska to kluczowe elementy poprawiające widoczność. Natomiast duży rozstaw osi zapewnia stabilność samochodu i większą ilość miejsca w kabinie.
Nowy Citroën C3 ma wszelkie cechy samochodu na dalekie trasy, a jednocześnie perfekcyjnie dostosowuje się do każdej sytuacji, czy to na krótkich czy na długich dystansach. To świetny samochód rodzinny, którym można zawieźć dzieci do szkoły lub pojechać do pracy. Zawieszenie zostało dostosowane do warunków drogowych w poszczególnych krajach.
Nowy Citroën C3 ma długość 3,98 m i jest wyjątkowo zwrotny dzięki średnicy zawracania wynoszącej 10,20 m. Kompaktowa budowa jest optymalna do jazdy po mieście – ułatwia manewry i parkowanie. Zwrotność samochodu jest bardzo ważnym atutem, pozwalającym zawrócić na indyjskich drogach.
Wyposażony w nowoczesne i wydajne silniki dostosowane do specyfiki rynków docelowych nowy C3 będzie mógł spełnić potrzebę mobilności każdego kierowcy. Informacje o ofercie silnikowej w poszczególnych regionach zostaną podane w późniejszym terminie.
Ekspansja Citroëna na rynkach pozaeuropejskich opiera się na opracowaniu modeli przystosowanych do potrzeb rynków o dużym potencjale wzrostu. Nowy C3 jest tego pięknym przykładem. Został zaprojektowany we współpracy z Indiami i Ameryką Południową, jest produkowany lokalnie oraz dysponuje lokalną siecią sprzedaży.
Nowy model trafi do sprzedaży w pierwszym półroczu 2022, poszerzając ofertę marki w Indiach i umacniając pozycję Citroëna na kontynencie południowoamerykańskim, w Brazylii i Argentynie. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę i różni się oczekiwaniami klientów, które musimy spełnić oferując „szyty na miarę” produkt. Marka uruchomiła niedawno w kraju tysiąca kolorów, jak niekiedy mówi się o Indiach, ultra nowoczesny zakład produkcyjny w Chennai, który docelowo będzie produkował 100 000 samochodów rocznie. Nowy C3 pojawi się także w innych krajach Ameryki Południowej: Chile, Kolumbii, Urugwaju, Peru i Ekwadorze.
Aby zaoferować klientom nowoczesną i sprawną obsługę, w każdym regionie zostaną stworzone specjalne usługi związane ze sprzedażą online, personalizacją samochodu, technologiami łączności czy usługami serwisowymi. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane w późniejszym terminie.
Informacja prasowa: Citroen Polska